Οι αμερικάνικες τράπεζες το γυρίζουν ξανά στις πιστωτικές κάρτες

banks
72 / 100

Οι τράπεζες μύρισαν “αίμα” και εύκολο κέρδος ξανά, μέσα από τις πιστωτικές κάρτες !!!

Με τον πληθωρισμό σε επίπεδα-ρεκόρ και τις απειλές για ύφεση να πολλαπλασιάζονται, οι αμερικάνικες τράπεζες επιδίδονται σε επιθετικό μάρκετινγκ για εκδόσεις πιστωτικών καρτών.

Την ώρα που περιορίζουν τις δυνατότητας για λήψη καταναλωτικών δανείων, καθώς φοβούνται την αδυναμία των δανειζόμενων να ανταποκριθούν στα χρέη τους, κάποια μεγάλα ονόματα όπως American Express Co, Capital One Financial Corp, Discover Financial Services ενισχύουν την χρηματοδότηση στο μάρκετινγκ για «επιθετικό φλερτ» σε νέους πελάτες.

Και μέχρι στιγμής έχουν πετύχει το άνοιγμα πολλών νέων λογαριασμών.

Στη JP Morgan οι αγορές μέσω πιστωτικών καρτών ανήλθαν συνολικά στα 271,2 δις δολάρια, το υψηλότερο ποσό που έχει χρονολογηθεί από το 2004. Ένα ποσό που είναι αυξημένο κατά 33% από το τέταρτο τρίμηνο του 2019, πριν η πανδημία προκαλέσει ζημιά στις δαπάνες.

Η χαμηλή ανεργία σε συνδυασμό με τον τρόπο πληρωμής που γίνεται μέσω των πιστωτικών καρτών κάνει τις τράπεζες να θεωρούν ότι οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν στα χρέη τους, ενώ οι ίδιες θα κερδίσουν από τα επιτόκια.

Ευκαιρία για κέρδος

Σε περιόδους αύξησης επιτοκίων και επιβράδυνσης της οικονομίας, συνήθως οι τράπεζες αποφεύγουν τον δανεισμό, όμως στηρίζουν την επένδυση στην έκδοση πιστωτικών καρτών, καθώς όπως φαίνεται είναι πεπεισμένες ότι η ύφεση δεν θα επηρεάσει τα οικονομικά του μέσου Αμερικανού καταναλωτή.

Αντίθετα, έχουν πολύ διαφορετική στάση για άλλα καταναλωτικά δάνεια, στα οποία θεωρούν ότι δεν θα ανταποκριθούν οι δανειζόμενοι.

Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, η Capital One, σταμάτησε τις εκδόσεις νέων δανείων για αυτοκίνητα κατά το προηγούμενο τρίμηνο, επικαλούμενη ανταγωνιστικές πιέσεις. «Σίγουρα αισθανόμαστε πιο αισιόδοξοι για τον κλάδο των καρτών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Richard Fairbank, κατά τη διάρκεια conference call σχετικά με τα κέρδη της τράπεζας.

Η Citigroup και η Wells Fargo & Co., οι οποίες ανανεώνουν τις δραστηριότητες τους στον τομέα των πιστωτικών καρτών, έκλεισαν 1,07 εκατομμύρια και 524.000 νέες πιστωτικές κάρτες γενικής χρήσης κατά το δεύτερο τρίμηνο, αυξημένες κατά 18% και 62% αντίστοιχα, από ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Bank of America Corp. προσέθεσε 1,07 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 15% στις εκδόσεις πιστωτικών καρτών.

Αναζητούν αύξηση των χρεών

Δεν πρόκειται για μία νέα τάση, καθώς οι τράπεζες είδαν τα κέρδη από τις πιστωτικές κάρτες να ανεβαίνουν στη «δύσκολη» εποχή της πανδημίας.

Όταν η ανεργία εκτινάχθηκε την άνοιξη του 2020, οι περισσότερες τράπεζες ανέμεναν ότι θα υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στην πληρωμή των χρεών.

Αντίθετα, οι καταναλωτές εκμεταλλεύτηκαν το lockdown αλλά και τις κρατικές ενισχύσεις για να πληρώσουν τις πιστωτικές τους κάρτες.

Το χρέος από πιστωτικές κάρτες μειώθηκε στα 748 δις. δολάρια τον Απρίλιο του 2021 από 913 δις δολάρια τον Ιανουάριο του 2020. Τώρα είναι πάλι αυξημένο.

Ακόμα και τώρα όμως, δεν έχει φτάσει τα επίπεδα προ πανδημίας.

Τα οφειλόμενα ποσά στη JP Morgan ναι μεν αυξήθηκαν κατά 17% το δεύτερο τρίμηνο του 2022 από το προηγούμενο έτος, στα 165 δις. δολάρια, όμως παραμένουν χαμηλότερα από 169 δις δολάρια στα τέλη του 2019.

Στη Capital One, αυξήθηκαν κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκρισή με το προηγούμενο έτος, στα 115 δις δολάρια, αλλά εξακολουθούν αν είναι μειωμένα σε σχέση με τα 119 δις δολάρια στο τέλος του 2019.

Τα υψηλά επιτόκια δεν αποθαρρύνουν τους καταναλωτές

Η Amex είπε ότι οι νέες εγγραφές καταναλωτικών καρτών στις ΗΠΑ για τις κάρτες Premium Platinum, Gold Card και Delta Air Lines Inc. έφτασαν σε υψηλά ρεκόρ το δεύτερο τρίμηνο.

Κι ενώ τα επιτόκια παραμένουν υψηλά στις πιστωτικές κάρτες, οι πελάτες των τραπεζών συνεχίζουν να εκδίδουν καινούριες, μία τάση που ενισχύει την πεποίθηση των τραπεζών ότι οι καταναλωτές βρίσκονται σε καλή οικονομική κατάσταση.

«Αυτός είναι ένας δείκτης για εμάς ότι τα νοικοκυριά έχουν ισχυρή ρευστότητα και είναι σε θέση να κάνουν προσαρμογές για να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Discover, Roger Hochschild. «Για εμάς, οι καταναλωτές παραμένουν πολύ ισχυροί».

Οι τράπεζες, βλέποντας τη τάση για έκδοση πιστωτικών καρτών να ανεβαίνει, ρίχνουν περισσότερα χρήματα σε δαπάνες μάρκετινγκ, όπως ταχυδρομικές κάρτες πιστωτικών καρτών, διαφημίσεις και επιπλέον ανταμοιβές, στοιχηματίζοντας ότι θα μεταφραστεί σε μία νέα κερδοφόρα επιχείρηση.

Η Capital One διέθεσε στο τμήμα μάρκετινγκ χρηματοδότηση αυξημένου κατά 62% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τα έξοδα μάρκετινγκ του Discover αυξήθηκαν κατά 45%, είπε η εταιρεία, επίσης σε μεγάλο βαθμό λόγω των προσπαθειών για αύξηση των εγγραφών σε πιστωτικές κάρτες.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}