Οδηγός ΑΑΔΕ: Έτσι θα καταγγείλετε εφοριακούς, φοροφυγάδες και “λαδώματα”

 01/03/2024    08 : 05 : 45
ααδε
72 / 100

Οδηγό για την υποβολή καταγγελιών εναντίον φοροφυγάδων εξέδωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων(ΑΑΔΕ), ένδειξη της σημασίας που αποδίδει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και συνολικά η κυβέρνηση, στη διαδικασία του «καρφώματος».

Αξιοσημείωτο είναι, όπως έχει αποκαλύψει το Σin, πως οι καταγγελίες, ανεξάρτητα από το αν θα αποδείξουν άμεσα φοροδιαφυγή, θα μένουν στο αρχείο της ΑΑΔΕ μέχρι και 12 χρόνια, μήπως στο μέλλον προκύψουν άλλα στοιχεία και συσχετιστούν και αξιοποιηθεί η αρχική καταγγελία.

Σύμφωνα με τον Οδηγό Καταγγελιών της ΑΑΔΕ, όποιος θέλει να υποβάλει μια επώνυμη καταγγελία για φορολογική παράβαση θα πρέπει να κάνει τις ακόλουθες ενέργειες:

Να συνδεθεί στην ψηφιακή πύλη http://www.aade.gr και επιλέγετε Καταγγελίες Πολιτών. Στη συνέχεια επιλέγει Επώνυμη καταγγελία και στο πλαίσιο που εμφανίζεται, εισάγει τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγει Νέα Επώνυμη Καταγγελία και στη συνέχεια, στο βήμα Περιγραφή Καταγγελίας επιλέγει την Κατηγορία Φορολογικές Παραβάσεις και στο πεδίο Υποκατηγορία τουλάχιστον μία φορολογική παράβαση.

Συμπληρώνει τα υποχρεωτικά πεδία:
→ Περιεχόμενο Καταγγελίας
→ Τρόπος Διαπίστωσης
→ Χρονικός Προσδιορισμός

Στη συνέχεια επιλέγει Επόμενο και έναν από τους παρακάτω τύπους καταγγελλόμενου:
→ Ιδιώτης (μη επιτηδευματίας)
→ Επιχείρηση/Οντότητα (Φυσικά ή Νομικά πρόσωπα)
→ Τοποθεσία Συμβάντος

Συμπληρώνει τα υποχρεωτικά πεδία που είναι με αστερίσκο και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή του. Υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης περισσότερων καταγγελλόμενων για την ίδια υπόθεση.

Στο βήμα Τοποθεσία Συμβάντος, συμπληρώνει τα παρακάτω υποχρεωτικά πεδία:
→ Περιφερειακή Ενότητα
→ Δήμος – Πόλη ή χωριό Συμβάντος και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή σας.

Στο βήμα Προεπισκόπηση καταγγελίας, εμφανίζονται τα στοιχεία που έχει καταχωρήσει.

Τέλος, επιλέγει Υποβολή όπου εμφανίζεται το μήνυμα: ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ, με τον αριθμό πρωτοκόλλου της καταγγελίας, την ημερομηνία και την ώρα.

Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για υποβολή Τελωνειακής καταγγελίας, με τη μόνη διαφορά ότι στο βήμα Περιγραφή καταγγελίας, στο πεδίο Κατηγορία, επιλέγει Τελωνειακές παραβάσεις.

Κάρφωμα κατά λάθος!
Αν κάποιος υποβάλει καταγγελία εκ παραδρομής, απαιτείται ειδική διαδικασία για να τη διαγράψει, αλλά δεν είναι βέβαιο, ότι η καταγγελία δεν μένει στα αρχεία της Εφορίας. Συγκεκριμένα:

Στα βήματα Κατάλογος Καταγγελλόμενων και Κατάλογος Τοποθεσιών Συμβάντων, εμφανίζονται οι καταγγελλόμενοι και οι τοποθεσίες συμβάντων που έχετε καταχωρήσει.

Επιλέγοντας τη γραμμή που επιθυμείτε και στη συνέχεια το εικονίδιο Διαγραφή, η σχετική καταχώρηση του Καταγγελλομένου ή της Τοποθεσίας Συμβάντος διαγράφεται.

Καταγγελίες για διαφθορά

Όποιος θέλει να υποβάλει μια επώνυμη καταγγελία για φαινόμενο Διαφθοράς – παραβίασης ακεραιότητας που αφορά υπηρεσία ή υπάλληλο της ΑΑΔΕ, θα πρέπει να ακολουθήσει την εξής διαδρομή:

Να συνδεθεί στη ψηφιακή πύλη http://www.aade.gr και επιλέγετε Καταγγελίες Πολιτών. Στην συνέχεια επιλέγετε Επώνυμη Καταγγελία και εισάγετε τους κωδικούς Taxisnet.

Στο βήμα Περιγραφή Καταγγελίας επιλέγει την Κατηγορία ΔΙΑΦΘΟΡΑ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ και στο πεδίο Υποκατηγορία τουλάχιστον μία παράβαση Διαφθοράς – Παραβίασης Ακεραιότητας.

Συμπληρώνει τα υποχρεωτικά πεδία:
→ Περιεχόμενο Καταγγελίας
→ Τρόπος Διαπίστωσης
→ Χρονικός Προσδιορισμός

Στη συνέχεια επιλέγετε Επόμενο και τον τύπο καταγγελλομένου Υπάλληλος / Υπηρεσία ΑΑΔΕ.

Επιλέγετε Στοιχεία Υπηρεσίας ΑΑΔΕ ή Στοιχεία Υπαλλήλου ΑΑΔΕ, συμπληρώνοντας τα υποχρεωτικά πεδία και οποιοδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή σας.

Υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης περισσότερων καταγγελλόμενων για την ίδια υπόθεση.

Στην καρτέλα Τοποθεσία Συμβάντος, συμπληρώνετε τα παρακάτω υποχρεωτικά πεδία:
→ Περιφερειακή Ενότητα
→ Δήμος – Πόλη ή χωριό Συμβάντος και οποιοδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή σας.

Στο βήμα Προεπισκόπηση καταγγελίας, εμφανίζονται τα στοιχεία που έχετε καταχωρήσει.

Τέλος επιλέγει Υποβολή όπου εμφανίζεται το μήνυμα: ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ, με τον αριθμό πρωτοκόλλου της καταγγελίας, την ημερομηνία και την ώρα.

Καταγγελίες από “εκπροσώπους”

Αυτός που θέλει να υποβάλει καταγγελία ως νόμιμος εκπρόσωπος, οφείλει να κάνει τις ακόλουθες ενέργειες:

Συνδέεστε στη ψηφιακή πύλη http://www.aade.gr και επιλέγετε Καταγγελίες Πολιτών. Στην συνέχεια επιλέγετε Επώνυμη καταγγελία και στο πλαίσιο που εμφανίζεται, εισάγετε τους κωδικούς Taxisnet.

Στο βήμα Στοιχεία καταγγέλλοντος, όπου εμφανίζονται τα στοιχεία του καταγγέλλοντα, επιλέγετε Νόμιμος εκπρόσωπος Επιχείρησης/Οντότητας και καταχωρείτε τον ΑΦΜ της επιχείρησης.

Οι τύποι των αρχείων που μπορούν να επισυναφθούν είναι pdf, .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tif. ενώ υπάρχει δυνατότητα επισύναψης μέχρι τρία αρχεία, μεγέθους έως 4 mb το κάθε ένα.

Αν πρόκειται για καταγγελία ιστοσελίδας, οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι οι ακόλουθες:

Εφόσον εισέρθει στην εφαρμογή είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, στον τύπο καταγγελλόμενου επιλέγει Επιχείρηση/Οντότητα και στο πεδίο Τίτλος Επιχείρησης/Οντότητας ή Ιστοσελίδα Επιχείρησης/Οντότητας, καταχωρεί το url της ιστοσελίδας, τη δραστηριότητα και την πόλη.

Σε περίπτωση που δεν γνωρίζει την πόλη καταχωρείτε τη λέξη ΑΓΝΩΣΤΗ. Στο βήμα Τοποθεσία Συμβάντος, συμπληρώνει τα στοιχεία της τοποθεσίας που διαπιστώθηκε το συμβάν, συμπληρώνοντας τα αντίστοιχα πεδία.

Αναλυτικές οδηγίες υπάρχουν στην ιστοσελίδα https://www.aade.gr/sites/default/files/kataggelies/ στην οποία είναι αναρτημένο το πλήρες εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}