Δούλεμα: Πως η Ευρώπη θα συνεχίσει να αγοράζει το ρωσικό ντίζελ από την… Ινδία με τιμή πάνω από 2€/λίτρο

 31/01/2023    09 : 55 : 40
εε ρωσια
70 / 100

Σε ένα ατελείωτο γαϊτανάκι εξελίσσεται η υπόθεση του ευρωπαϊκού εμπάργκο στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα, με μοναδικούς -και τελικούς- χαμένους τους καταναλωτές και τους απλούς εργαζόμενους που κατοικούς στις χώρες της Ε.Ε.

Καθώς από τις 5 Φεβρουαρίου η ΕΕ θα προχωρήσει στην εφαρμογή του τρίτου εμπάργκο κατά της Ρωσίας, σταματώντας όλες τις προμήθειες βενζίνης και ντίζελ από τη Μόσχα, οι επιπτώσεις αναμένεται να είναι ισχυρές, ιδιαίτερα για τους καταναλωτές. Κι αυτό διότι, σύμφωνα τουλάχιστον με αναλυτές, είναι πιθανό η Ευρώπη να αγοράζει πολύ ακριβότερο το ίδιο ακριβώς ντίζελ από τη Ρωσία, μόνο που θα το κάνει μέσω Ινδίας ή Κίνας, οι οποίες θα μεταπωλούν το ρωσικό ντίζελ ως… δικό τους!

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ναυτεμπορικής, η απαγόρευση εισαγωγών στα προϊόντα διϋλισης της Μόσχας από την επόμενη εβδομάδα θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο ευαίσθητο, ιδίως για το ντίζελ. Έτσι, στο πλαίσιο των κυρώσεων σε αντίποινα για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, από την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου, θα απαγορεύεται επίσημα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εισάγουν προϊόντα διύλισης πετρελαίου από τη Ρωσία (ντίζελ, βενζίνη, μαζούτ, κηροζίνη κ.λπ.). Πρόκειται για το τρίτο ευρωπαϊκό ενεργειακό εμπάργκο στη Ρωσία μετά τον άνθρακα στις αρχές Αυγούστου 2022 και στο αργό στις 5 Δεκεμβρίου 2022.

Το τρίτο εμπάργκο στα ρωσικά προϊόντα διϋλισης θα συνοδεύεται -όπως συνέβη για το αργό πετρέλαιο- από έναν μηχανισμό που θα περιορίζει τους όρους εξαγωγής, μέσω της επιβολής πλαφόν. Στόχος είναι να μειωθούν τα έσοδα της Ρωσίας, αποφεύγοντας παράλληλα μια αστάθεια των διεθνών τιμών. «Η αγορά του ντίζελ κινδυνεύει περισσότερο καθώς η ζήτηση αυξάνεται ξανά», προειδοποίησε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), την περασμένη εβδομάδα .

Οι κυρώσεις στα ρωσικά προϊόντα διύλισης, θα μπορούσαν να προκαλέσουν μεγαλύτερη αναστάτωση, καθώς η Ρωσία είναι ο κύριος προμηθευτής ντίζελ στις ευρωπαϊκές χώρες. Η Μόσχα έχει ήδη ανακοινώσει, όπως έκανε και για το αργό, ότι δεν θα πουλά πλέον διυλισμένα προϊόντα σε χώρες που εφαρμόζουν τις κυρώσεις

Πώς το ρωσικό πετρέλαιο θα φτάνει στην Ευρώπη (ακόμη πιο ακριβό)
Ωστόσο, ορισμένα κράτη μπορεί να αποπειραθούν να αποκομίσουν κέρδη, αν αγοράζουν ουσιαστικά ρωσικό ντίζελ για να καλύψουν τις εγχώριες ανάγκες τους και στη συνέχεια διαθέτουν στην ΕΕ καύσιμα από τα διυλιστήρια τους σε πολύ υψηλότερη τιμή.

«Οι έμποροι που είναι πρόθυμοι να παραβιάσουν εντελώς τους κανόνες θα μπορούσαν να στείλουν ρωσικά καύσιμα σε μια χώρα, να το αναμείξουν με άλλο καύσιμο (ή απλώς να αλλάξουν ετικέτα) και να το στείλουν στην ΕΕ. Μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί η πραγματική προέλευση τέτοιων φορτίων», προειδοποιεί το Bloomberg.

Δεν υπάρχει άλλωστε κάτι που να εμποδίζει πελάτες εκτός ΕΕ, όπως η Ινδία, να αγοράζουν ρωσικό αργό, να το επεξεργάζονται στα δικά τους διυλιστήρια για να παράγουν καύσιμα και στη συνέχεια να πουλούν νόμιμα αυτά τα βαρέλια σε Ευρωπαίους αγοραστές.

Ακούγεται περίεργο, αλλά στο τέλος, το ρωσικό πετρέλαιο πιθανότατα θα καταλήξει ξανά στις αντλίες της ΕΕ, μέσω …Ινδίας. «Υπάρχει ιδιαίτερος κίνδυνος εισαγωγής ρωσικού ντίζελ μέσω της Κίνας και της Ινδίας», ειρωνεύεται μια πηγή στη βιομηχανία πετρελαίου, για την οποία «το άγνωστο είναι αν η αγορά έχει ήδη ενσωματώσει τη νέα συμφωνία για το εμπάργκο»… «Δεν αποκλείεται να δούμε την τιμή του ντίζελ να ξεπερνά κατά πολύ τα 2 ευρώ το λίτρο στα πρατήρια τον Φεβρουάριο», προειδοποιεί η ίδια πηγή.

Είναι προφανές ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ως συνέπεια η ΕΕ να αγοράζει ακόμη πιο ακριβά το ρωσικό ντίζελ, αφού θα είναι προϊόν διπλής μεταπώλησης: μία φορά θα το πουλά η Ρωσία σε Ινδία ή Κίνα και μία δεύτερη η εν λόγω εκάστοτε χώρα στην Ευρώπη. Αποτέλεσμα; Συντριβή για τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά -και ιδιαίτερα για τις χώρες που υποφέρουν χειρότερα από τη φτώχεια, την ακρίβεια και τον πληθωρισμό.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}