Τα χειρότερα είναι μπροστά: Νέες ανατιμήσεις έρχονται με το “καλημέρα” του 2023

 27/01/2023    05 : 50 : 19
efsyn 1
68 / 100

Ποδαρικό με νέες ανατιμήσεις έως 10% στο ράφι

Ποδαρικό με νέες αυξήσεις σε σειρά από κατηγορίες προϊόντων θα κάνει το 2023. Ανατιμήσεις για τις οποίες έχουν ήδη ειδοποιηθεί οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής εδώ και τουλάχιστον έναν μήνα απ’ τους προμηθευτές τους.

Μεταδίδει το newmoney.gr

Την ίδια ώρα τα μηνύματα που στέλνουν οι βιομηχανίες, εγχώριες αλλά και πολυεθνικές, είναι ότι θα συνεχιστεί με την ίδια ένταση ο ρυθμός των αυξήσεων και τη νέα χρονιά καθώς ακόμα δεν διαφαίνεται κλείσιμο του πληθωριστικού κύκλου!

Προς το παρόν πάντως ο αντίκτυπος του υψηλού πληθωρισμού στην κοινωνία επιχειρείται να μετριαστεί μέσω της τόνωσης του ανταγωνισμού μεταξύ των αλυσίδων λιανικής, με «εργαλείο» το «καλάθι του νοικοκυριού», με έως τώρα ικανοποιητικά αποτελέσματα σε ένα στενό εύρος βασικών προϊόντων, ενώ αναμένεται και η ενίσχυση μέσω του «market pass» απ’ τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

«Με την αλλαγή της χρονιάς θα ισχύσουν νέες τιμές σε περίπου 900 κωδικούς προϊόντων που διαθέτουμε με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που μας έχουν κοινοποιηθεί εδώ και περίπου δύο μήνες», λέει στο newmoney υψηλό στέλεχος μίας εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής χωρίς ωστόσο να θέλει να δημοσιευτεί το όνομα ή η επιχείρηση που εργάζεται.

Αντίστοιχες μαρτυρίες έχει λάβει το newmoney και από στελέχη άλλων δύο αλυσίδων αν και υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των κωδικών που θα επέλθει ανατίμηση. Για περίπου 650 κάνει λόγο ο ένας, για 800 ο άλλος.

Παρ’ όλα αυτά όλοι συγκλίνουν στις κατηγορίες των προϊόντων που θα ανοίξουν τον «χορό» των ανατιμήσεων της νέας χρονιάς. Μεταξύ τους είναι χαρτικά, ζυμαρικά, πάνες, παιδικές τροφές, όσπρια, τυροκομικά, ελαιόλαδο, καθαριστικά, αφρόλουτρα, μπισκότα, σοκολατοειδή, ρύζι, κονσέρβες τόνου, εμφιαλωμένο νερό και αναψυκτικά.

Σύμφωνα με τα τρία στελέχη που μίλησαν στο newmoney οι αυξήσεις που έχουν κοινοποιηθεί από συγκεκριμένες εταιρείες στην πλειοψηφία τους κυμαίνονται σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό.

«Υπάρχουν περιπτώσεις εταιρειών που έχουν κοινοποιήσει διψήφια ποσοστά αυξήσεων, φθάνοντας ως και 20% σε κάποια προϊόντα, όπως σε συγκεκριμένο απορρυπαντικό ή σε τυποποιημένες σάλτσες, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία είναι οι αυξήσεις μεταξύ 7% και 10%», λέει ένας απ’ αυτούς.

Σημειωτέον πως αλλαγές στους τιμοκαταλόγους με την αλλαγή της χρονιάς φρόντιζαν να κάνουν οι εταιρείες και πριν την πληθωριστική κρίση, αφού σαν χρονική περίοδος πάντα ήταν ευνοϊκή. Αποτελεί την απαρχή μίας νέας οικονομικής χρήσης για τους περισσότερους και παράλληλα οι αλυσίδες λιανικής προβαίνουν σε σημαντική αποθεματοποίηση μετά την καταναλωτική φρενίτιδα των εορτών.

Παρ’ όλα αυτά όλοι πλέον στην αγορά θεωρούν ότι οι νέες αυξήσεις που θα ισχύσουν απλά είναι ένα επεισόδιο από ένα «σίριαλ» του οποίου το τέλος δεν διαφαίνεται… Και στο νέο περιβάλλον όλοι φροντίζουν να προχωρήσουν μελετημένα και σταδιακά στην αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους ώστε να μην πληγεί τελικά η κατανάλωση.

Η τελευταία, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους ταχυκίνητους κωδικούς φαίνεται να αντέχει ακόμη αφού σύμφωνα με τις μέσες εκτιμήσεις της αγοράς ο όγκος των πωλήσεων τους θα είναι μειωμένος περίπου 1,5%-2% αν και λόγω των ανατιμήσεων η αξία των πωλήσεων θα εμφανίζεται αυξημένη πάνω από 5%.

Οι πρωταθλητές των ανατιμήσεων
Για τη χρονιά που φεύγει πάντως «πρωταθλητές» στις ανατιμήσεις είναι με μεγάλη διαφορά τα σπορέλαια, των οποίων η τιμή μεσοσταθμικά αυξήθηκε 37,6% μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

Ακολούθησαν: χαρτί κουζίνας (+18,6%), ζάχαρη (+17,2%), ελαιόλαδο (+15,8%), άλευρα (+15,4%), χαρτί υγείας (+14%), συσκευασμένο ψωμί (+12,4%), συσκευασμένο τυρί (+12,1%) συσκευασμένο κοτόπουλο (+11,1%), ελληνικός καφές (+10,7%), βρεφικές πάνες (+10,7%), βούτυρο (+10,3%), ζυμαρικά (+10,1%), και λευκό γάλα (+10%).

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}