Νέα εποχή για αυτοκίνητα Ρωσίας: Εκποιήθηκε η Renault έναντι 1 ρουβλίου και πλέον παράγει το Moskvich…

 19/07/2024    06 : 07 : 36
ρωσια
72 / 100

Τo επαναλανσάρισμα ενός κλασικού αυτοκινήτου της σοβιετικής εποχής, του Moskvich, από μια κρατική εταιρεία τον Νοέμβριο γιορτάστηκε από τον δήμαρχο της Μόσχας ως ένδειξη της ανθεκτικότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ρωσίας στις δυτικές κυρώσεις.

“Αυτό είναι ένα ιστορικό γεγονός”, δήλωσε ο Sergei Sobyanin καθώς το Moskvich παρουσιάστηκε σε ένα εργοστάσιο που η κυβέρνηση της Μόσχας πήρε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault πέρυσι για μόλις ένα ρούβλι (0,01 δολάρια).

“Πολλοί πίστευαν ότι αυτό ήταν το τέλος της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας”.

Αλλά η αναγέννηση του Moskvich είναι επίσης ένα σημάδι της αυξανόμενης επιρροής της Κίνας σε έναν σημαντικό τομέα της ρωσικής οικονομίας.

Τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από το τεράστιο εργοστάσιο Moskvich Automobile Factory Moskvich στα νότια της ρωσικής πρωτεύουσας δεν έχουν καμία ομοιότητα με τα μεταλλικά κιβωτιόσχημα μοντέλα Moskvich της σοβιετικής εποχής.

Νέα εποχή για τα Moskvich

Τα κομψά τετράθυρα SUV διέθεταν εξαρτήματα του κινητήρα και ταπετσαρίες από την κινεζική JAC Motors, ευδιάκριτα.

Στοιχεία που διαρρέουν και έχει στη κατοχή του το Reuters δείχνουν ότι το μοντέλο Moskvich 3 είναι ένα JAC Sehol X4 που συναρμολογήθηκε στη Μόσχα χρησιμοποιώντας κιτ που αγοράστηκαν από έναν κινέζο συνεργάτη.

Η Moskvich ανέφερε σε δήλωσή της τον περασμένο μήνα ότι τα μοντέλα 3 και 3e παράγονται με τη μέθοδο της συναρμολόγησης μεγάλων μονάδων – όπου τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται σε ένα εργοστάσιο στο εξωτερικό, πριν εξαχθούν και ολοκληρωθούν στη Ρωσία.

Η εταιρεία δήλωσε ότι συνεργάζεται με έναν “ξένο εταίρο”, αλλά δεν επιβεβαίωσε τους δεσμούς με την JAC.

“Η τοπικοποίηση της παραγωγής αυξάνεται σταδιακά”, δήλωσε η Moskvich στο Reuters, προσθέτοντας ότι ελπίζει να ξεκινήσει μια δεύτερη φάση παραγωγής αργότερα φέτος ή στις αρχές του 2024 που θα περιλαμβάνει συγκόλληση και βαφή στο εργοστάσιο της Μόσχας, ενσωματώνοντας μια ευρύτερη ομάδα τοπικών προμηθευτών με ρωσικά εξαρτήματα.

Η κινεζική απόβαση

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες καταλαμβάνουν μερίδιο αγοράς στη Ρωσία, εκμεταλλευόμενες την αποχώρηση των δυτικών παικτών που κυριαρχούσαν στην αγορά πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, όπως δείχνουν τα στοιχεία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα εισαγόμενα κινεζικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 49% της ρωσικής αγοράς, φτάνοντας τις 40.000 μονάδες τον Ιούνιο, σε σύγκριση με μερίδιο μόλις 7% τον Ιούνιο του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Autostat.
Είναι μια επικερδής επιχείρηση.

Οι εξαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών προς τη Ρωσία την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2023 αυξήθηκαν κατά 5,2 φορές σε ετήσια βάση σε σχεδόν 3,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των κινεζικών τελωνείων, συμπεριλαμβανομένων εξαγωγών αξίας σχεδόν 1 δισ. δολαρίων μόνο τον Απρίλιο.

Πέρα από αυτά τα στοιχεία, οι κινεζικές εταιρείες αυξάνουν επίσης τις πωλήσεις τους στη Ρωσία με τη συναρμολόγηση οχημάτων σε εργοστάσια που εκκενώθηκαν από εταιρείες όπως η Renault και η Nissan, διαπίστωσε το Reuters.

Το Reuters μίλησε με δύο εταιρείες και τέσσερις πηγές που γνωρίζουν το θέμα, οι οποίες δήλωσαν ότι έξι εργοστάσια στη Ρωσία που ανήκαν προηγουμένως σε ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ή συναρμολογούσαν τα οχήματά τους παράγουν τώρα κινεζικά μοντέλα ή έχουν σχέδια να το κάνουν.
Συνολικά, τα έξι εργοστάσια έχουν ετήσια δυναμικότητα περίπου 600.000 αυτοκινήτων, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters.

Ο Vladimir Bespalov, ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι η αυξανόμενη παρουσία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών ωφελεί τη Ρωσία, επιτρέποντάς της να επανεκκινήσει την παραγωγή σε αδρανή εργοστάσια και να διατηρήσει τους εργαζόμενους απασχολημένους.

Ο πρόεδρος Vladimir Putin δήλωσε ότι το 2020 ο κλάδος απασχολούσε περίπου 300.000 άτομα.

“Κάποιες τεχνολογίες θα μεταφερθούν, κάποιες θα εντοπιστούν, αλλά δεν θα είναι οι πιο προηγμένες τεχνολογίες”, δήλωσε ο Bespalov.
“Αλλά, αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν υπάρχει τίποτα άλλο, αυτό είναι ήδη αρκετά μεγάλο”.

Εισαγόμενα κιτ συναρμολόγησης

Μετά από μια χαοτική δεκαετία που ακολούθησε την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991, η Ρωσία ενθάρρυνε τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν εργοστάσια.

Προσέφερε επιδοτήσεις σε όσους εκτελούσαν εργασίες όπως η σφράγιση, η συγκόλληση και η βαφή σε τοπικό επίπεδο, καθώς και κίνητρα για την παραγωγή εξαρτημάτων στη Ρωσία.

Μέχρι το 2021, η εγχώρια παραγωγή έδινε περίπου 1,4 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα – περίπου το ήμισυ της εγκατεστημένης δυναμικότητας.

Η παραγωγή αυτή υποχώρησε σε μόλις 450.000 πέρυσι – η χειρότερη επίδοση της βιομηχανίας από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης – καθώς οι δυτικές εταιρείες αποσύρθηκαν στον απόηχο του πολέμου στην Ουκρανία.

Τα αυτοκίνητα εγχώριας παραγωγής αντιπροσωπεύουν τώρα λιγότερο από το 40% της αγοράς αυτοκινήτων της Ρωσίας, δήλωσε η κυβέρνηση, από 70-75% πριν από την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.

“Αναμφίβολα, η επέκταση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη ρωσική αγορά θα συνεχιστεί”, δήλωσε ο Andrey Olkhovsky, επικεφαλής της αλυσίδας αντιπροσωπειών Avtodom.

“Δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας”.
Η Avtodom, η οποία αγόρασε τις θυγατρικές της Mercedes-Benz στη Ρωσία, βρίσκεται σε συνομιλίες με διάφορες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για τη συναρμολόγηση ενός κινεζικού premium αυτοκινήτου στο παλιό εργοστάσιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Μόσχα και ένας εταίρος θα μπορούσε να ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ο Olkhovsky σε ένα email.

Πρόκειται για μια ριζική αλλαγή της τύχης των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Ρωσία.

Η παραγωγή κινεζικών οχημάτων ξεκίνησε στη Ρωσία μόλις το 2019 με την άφιξη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Great Wall Motor.
Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της Haval, που παράγονται στο εργοστάσιό της στην Τούλα, αντιπροσωπεύουν πλέον σχεδόν το 10% της ρωσικής αγοράς.

Έξι από τις 10 κορυφαίες μάρκες με βάση το μερίδιο αγοράς στη Ρωσία είναι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Haval, η Chery και η Geely, σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία πωλήσεων για τον Ιούνιο από την Autostat.

Λιγότερες τοπικές εισροές

Στο πλαίσιο της συνεργασίας με τις κινεζικές εταιρείες, μικρότερο μέρος της παραγωγής στα πρώην δυτικά εργοστάσια διεξάγεται σήμερα στη Ρωσία, ανέφεραν οι πηγές του Reuters.

Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Sollers δήλωσε τον Νοέμβριο ότι ξεκίνησε την παραγωγή των φορτηγών Atlant και Argo στο εργοστάσιό της στο Ταταρστάν, περίπου 440 χιλιόμετρα (273 μίλια) ανατολικά της Μόσχας, το οποίο προηγουμένως παρήγαγε φορτηγά Ford Transit.
Η Sollers δεν ανέφερε κάποιον εταίρο.

Σύμφωνα με άλλη πηγή, η οποία ζήτησε να μην κατονομαστεί, η JAC προμηθεύει επίσης κιτ συναρμολόγησης για τα επαγγελματικά οχήματα.

Η πηγή, η οποία εργάζεται σε αντιπροσωπεία της Sollers, δήλωσε ότι τα Atlant και Argo είναι επανεμφανιζόμενες εκδόσεις των μοντέλων Sunray N25 και N35 της JAC: “Υπάρχουν διαφορές, ναι. Τα λογότυπα στο τιμόνι και στο καπό”.

Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας Avtovaz, η οποία αγόρασε το εργοστάσιο της Nissan στην Αγία Πετρούπολη τον Φεβρουάριο, ξεκίνησε εκεί την παραγωγή του μοντέλου Lada X-Cross 5 σε συνεργασία με έναν “ανατολικό εταίρο”, όπως τον αποκαλεί.

Μια πηγή προσκείμενη στην εταιρεία δήλωσε στο Reuters ότι το συμπαγές όχημα Bestune T77 του κινεζικού ομίλου FAW χρησιμοποιείται για την παραγωγή αυτοκινήτων Lada εκεί.

Η Avtovaz έχει δηλώσει δημοσίως ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την τοπική παραγωγή το 2024, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα από προμηθευτές στην Αγία Πετρούπολη και την περιοχή του Λένινγκραντ.

Παρακολουθώντας το γουάν

Καθώς οι δυτικές εταιρείες αποσύρθηκαν από τη Ρωσία πέρυσι, η Μόσχα ενορχήστρωσε την εξαγορά ξένων περιουσιακών στοιχείων από κρατικά ελεγχόμενες οντότητες για να διασφαλίσει ότι η παραγωγή από τον ζωτικό τομέα θα συνεχιστεί.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, έχει σε μεγάλο βαθμό αποσιωπήσει τον σημαντικό ρόλο της Κίνας στην ανάκαμψη του τομέα των αυτοκινήτων από την πτώση των πωλήσεων κατά 59% πέρυσι, προαναγγέλλοντας αντ’ αυτού την αναβίωση γνωστών ρωσικών εμπορικών σημάτων.
“Το πρώτο βήμα είναι το Moskvich εκτός από το Lada”, δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου Denis Manturov στο πρακτορείο ειδήσεων RIA τον περασμένο μήνα.

“Ελπίζω ότι το Volga θα τα ακολουθήσει ήδη από το επόμενο έτος”.
Η κεντρική τράπεζα είναι ένας από τους λίγους κρατικούς φορείς που αναγνωρίζουν την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας.
Σημείωσε σε έκθεση στα μέσα Ιουλίου ότι αρκετά εργοστάσια στην κεντρική και βορειοδυτική Ρωσία που ήταν αδρανή πέρυσι, παράγουν τώρα “αυτοκίνητα βασισμένα σε κινεζικά μοντέλα… με τις δικές τους μάρκες”.

“Αν στο παρελθόν κυριαρχούσαν τα αυτοκίνητα από την Ιαπωνία και την Ευρώπη, τώρα πάνω από το 70% των εισαγωγών προέρχεται από την Κίνα”, ανέφερε η έκθεση.

Με την εγχώρια παραγωγή της Ρωσίας να εξαρτάται όλο και περισσότερο από την εισαγωγή κιτ συναρμολόγησης από την Κίνα, τα κέρδη είναι υπόχρεα στην ισοτιμία του γιουάν, δήλωσε πηγή προσκείμενη σε ένα από τα εργοστάσια.
“Το πρώτο πράγμα που κοιτάζετε το πρωί είναι η ισοτιμία του γουάν, επειδή τα περιθώρια κέρδους και οι τιμές εξαρτώνται από αυτό”, δήλωσε η πηγή.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}