Νέα δικαίωση της ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ: Ξεκαθαρίζουν τη λίστα των μεγαλοοφειλετών του Δημοσίου!

 23/06/2024    08 : 15 : 52
ααδε
64 / 100

Ξεκαθαρίζει η λίστα με τους μεγαλοοφειλέτες προκειμένου να απαλλαγεί από τους «σκελετούς» της, οι οποίοι έχουν μετατρέψει τη δημοσιοποίησή της σε μια τυπική υποχρέωση και όχι σε μοχλό πίεσης των οφειλετών ώστε να πληρώσουν τα χρέη τους. Αυτό είναι το σχέδιο που έχει στα σκαριά να υλοποιήσει το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο.

Μεγάλο ποσοστό από τους περίπου 27.000 οφειλέτες (10.168 φυσικά πρόσωπα και 16.839 νομικά πρόσωπα) δεν έχουν καν …υπόσταση. Εκατοντάδες οφειλέτες, φυσικά πρόσωπα, έχουν πεθάνει ενώ χιλιάδες επιχειρήσεις έχουν σβήσει από τον επιχειρηματικό «χάρτη».

ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΦΟΥΣΚΑ 150 ΔΙΣ Η ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΩΝ !!!

Αποτέλεσμα; Δεκάδες δισ. ευρώ από το σύνολο των 142,6 δισ. ευρώ που είναι τα χρέη σε Εφορία και ΕΦΚΑ, να θεωρούνται – και ουσιαστικά να είναι – ανεπίδεκτα είσπραξης, ευτελίζοντας την όλη διαδικασία της δημοσιοποίησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο, το «ξεκαθάρισμα» θα αφορά, όπως αναφέρει η ΕΡΤ1, τόσο στα πρόσωπα και τις εταιρείες όσο στο ύψος των χρεών, προκειμένου η προσπάθεια να επικεντρωθεί στα ποσά που μπορούν να εισπραχθούν.

Οι «κόκκινες» οφειλές, οι οποίες δεν πρόκειται ποτέ να εισπραχθούν θα βγουν από τη λίστα (θα μπουν στο αρχείο) και έτσι θα πάψει η στατιστική να υπολογίζει (χρεοκοπημένους και πεθαμένους) στο λογαριασμό των υπόλοιπων φοροφυγάδων.

Το θέμα επανήλθε στην επικαιρότητα, με αφορμή την ανακοίνωση των στοιχείων με τους μεγαλοοφειλέτες του δημοσίου στις αρχές Αυγούστου, όπου μέσα στον κατάλογο με τις οφειλές άνω του ποσού των 150.000 ευρώ βρίσκονταν και πολλά «φαντάσματα» του παρελθόντος χωρίς καμία αξία για τα κρατικά ταμεία με τα ονόματα των πτωχευμένων εταιριών απλά να επαναλαμβάνονται.

Στο οικονομικό επιτελείο θεωρούν ότι ωρίμασαν πλέον οι συνθήκες, προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες άμεσης εκκαθάρισης χρεών και οφειλετών ξεκινώντας από τα ληξιπρόθεσμα της Εφορίας που ανέρχονται στα 105 δισ. ευρώ ώστε να υπάρξει μία πιο σαφή εικόνα σχετικά με το ποια από αυτά μπορούν να εισπραχθούν και ποια να διαγραφούν μελλοντικά.

Αν και το πραγματικό ληξιπρόθεσμο μετά την αφαίρεση του ανεπίδεκτου είσπραξης των 26,3 δισ. ευρώ τοποθετείται στα 78,68 δισ. ευρώ, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ενδεχομένως να είναι ακόμη πιο χαμηλό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη προσπάθεια ξεκαθαρίσματος της λίστας των οφειλετών έγινε πριν από περίπου μια 15ετία από τον τότε υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, η οποία όμως συνάντησε σφοδρές αντιδράσεις. Ανάλογες προσπάθειες των μετέπειτα κυβερνήσεων και πάλι δεν τελεσφόρησαν καθώς η εκάστοτε αντιπολίτευση υποστήριζε άκριτα ότι «σβήνουν τα χρέη των φοροφυγάδων».

Χρέη ανεπίδεκτα είσπραξης
Ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) είναι σαφής για το πότε ένα χρέος χαρακτηρίζεται ως ανεπίδεκτο είσπραξης. Ειδικότερα πρέπει:

  • Να έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της φορολογικής διοίκησης, προκειμένου να διαπιστωθεί η μη ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων ή απαιτήσεων αυτών έναντι τρίτων.
  • Να έχει διαπιστωθεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων του οφειλέτη με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή με διαδικασία εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον πρόκειται για πτωχό.
  • Να έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας φορολογικής ή τελωνειακής αρχής, ο οποίος να πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των προηγούμενων περιπτώσεων και ότι είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών.
  • Να έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης, σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατή η υποβολή αυτής.
  • Για χρέη εταιριών που τελούν υπό κρατικό έλεγχο και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση, απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}