Μπούμερανγκ στην Ευρώπη οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας

 24/02/2024    02 : 27 : 51
putin
63 / 100

Μπούμερανγκ στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ έχουν γυρίσει οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, με το Κρεμλίνο αντ’ αυτού να έχει βρει διαδρομές μέσω Τουρκίας, Κίνας, ΗΑΕ, Καζακστάν και Σερβίας προκειμένου να καλύψει ανάγκες που έχουν ζωτική σημασία για το αξιόμαχο μεγάλου μέρους του στρατού της.

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, το Bloomberg διερεύνησε έναν βασικό τομέα όπου ο πρόεδρος Vladimir Putin έχει λάβει σανίδα σωτηρίας μέσω τρίτων χωρών όπως η Τουρκία, η Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Καζακστάν και η Σερβία, όταν πρόκειται για ημιαγωγούς (τσιπ) που είναι ζωτικής σημασίας για τη στρατιωτική τεχνολογία και άλλες βιομηχανίες.

Σύμφωνα με το Bloomberg “η Ρωσία φαίνεται να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ομάδας των Επτά (G7) για να εξασφαλίσει κρίσιμους ημιαγωγούς και άλλες τεχνολογίες για τον πόλεμό της στην Ουκρανία.

“Οι ρωσικές εισαγωγές σε γενικές γραμμές έχουν επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό στα προπολεμικά επίπεδα του 2020 και η ανάλυση των εμπορικών δεδομένων υποδηλώνει ότι προηγμένα τσιπ και ολοκληρωμένα κυκλώματα που κατασκευάζονται στην ΕΕ και σε άλλα συμμαχικά έθνη αποστέλλονται στη Ρωσία μέσω τρίτων χωρών όπως η Τουρκία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Καζακστάν”, αναφέρει το Bloomberg.

Και αυτό παρά τις σαρωτικές κυρώσεις και τους περιορισμούς της ΕΕ που επηρεάζουν εκατοντάδες είδη, συμπεριλαμβανομένων κρίσιμων τεχνολογιών, με σκοπό να παραλύσουν τη ρωσική οικονομία και ιδιαίτερα τον αμυντικό της τομέα.

Ο ρόλος της Κίνας

Οι αποστολές από την Κίνα προς τη Ρωσία έχουν επίσης αυξηθεί, καθώς το Πεκίνο διαδραματίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στον εφοδιασμό της Μόσχας, ανέφερε το Bloomberg, χωρίς να κατονομάσει τις πηγές του λόγω ευαίσθητων πληροφοριών.

Αυτές οι χώρες εκτός ΕΕ δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία οι ίδιες, αλλά οι περισσότερες έχουν επανειλημμένα αρνηθεί ότι βοηθούν το Κρεμλίνο.
Η Ρωσία παράγει πράγματι εγχώριους ημιαγωγούς- ωστόσο, είναι από καιρό γνωστό ότι οι κυβερνητικές υπηρεσίες και οι μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες συχνά αρνούνται να τους χρησιμοποιήσουν λόγω της χαμηλής ποιότητάς τους και της αδυναμίας του κατασκευαστή να συμβαδίσει με τις τεχνολογικές απαιτήσεις.

Το κόστος των κυρώσεων

Για χρόνια οι ΗΠΑ ακολουθούσαν πολιτικές που προκαλούσαν μεγάλη δυσαρέσκεια σε πολλές χώρες.
Τώρα, καθώς οι ΗΠΑ χρειάζονται υποστήριξη για να μετριάσουν τις συνέπειες της “τιμωρίας” της Ρωσίας, αυτές οι πολιτικές επιστρέφουν μπούμερανγκ.

Το ίδιο και οι δευτερογενείς επιπτώσεις των κυρώσεων που έχει επιβάλει η “Δύση” στη Ρωσία.
Ο πρώτος χάρτης δείχνει τις χώρες που απαγόρευσαν στα ρωσικά αεροπλάνα να εισέλθουν στον εναέριο χώρο τους.
Η Ρωσία με τη σειρά της αρνήθηκε τον εναέριο χώρο της σε αερομεταφορείς από αυτές τις χώρες.

Αυτό θα κοστίσει αρκετά στις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και της ΕΕ, καθώς οι χρόνοι και το κόστος των πτήσεών τους από και προς την Ασία, οι οποίες συνήθως πετούν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου, θα αυξηθούν.
Οι αερομεταφορείς από ασιατικές χώρες θα ανταγωνίζονται πλέον εύκολα τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες σε αυτά τα δρομολόγια.

Μάλιστα, οι Financial Times και το Fortune έχουν θίξει το εν λόγω θέμα.

Οι αεροπορικές εταιρείες λένε ότι οι κινεζικοί αερομεταφορείς έχουν “αθέμιτο πλεονέκτημα” καθώς η Κίνα ανοίγει ξανά: Τους επιτρέπεται να πετούν πάνω από τη Ρωσία
“Αν έχεις έναν κινεζικό αερομεταφορέα που πετάει πάνω από τη Ρωσία, έχει ένα αθέμιτο πλεονέκτημα σε σχέση με εμάς”, δήλωσε ο Ben Smith, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, στους Financial Times.
Ο Smith παραπονέθηκε ότι η παράκαμψη του ρωσικού εναέριου χώρου προσθέτει “τρεις ώρες σε χρόνο πτήσης” για ένα αεροπλάνο που ταξιδεύει από το Παρίσι στη Σεούλ.

Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι αεροπορικές εταιρείες πετούσαν συχνά πάνω από τη Ρωσία για να συνδέσουν την Ασία με προορισμούς στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική.
Αλλά η Ρωσία απαγόρευσε σε πολλές δυτικές αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της τον περασμένο Φεβρουάριο, σε αντίποινα για τις κυβερνήσεις στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική που απαγόρευσαν στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να πετούν πάνω από τη Δύση.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}