Με τεχνολογία bitcoin τα πολυτελή προϊόντα

 23/06/2024    06 : 45 : 59
Prada milano
66 / 100

Την ώρα που ακμάζει το διεθνές εμπόριο απομιμήσεων, φθάνοντας στα 464 δισ. δολάρια, μεγάλοι όμιλοι του κλάδου ειδών πολυτελείας και μόδας, όπως οι Prada, Louis Vuitton και άλλες, κάνουν χρήση της τεχνολογίας των κρυπτογραφημένων νομισμάτων blockchain ως μέσον πιστοποίησης της γνησιότητας των προϊόντων τους.

Oπως αναφέρει η Αννα Ιρέρα, συντάκτρια του Bloomberg, αγοράζοντας μία τσάντα Miu Miu (οίκος Prada) πρόσφατα, ανακάλυψε προς μεγάλη της έκπληξη μια μικρή λευκή κάρτα σε μία τσέπη της, που έγραφε, «το πιστοποιητικό αυτού του αυθεντικού προϊόντος Prada έχει ανέβει στην πλατφόρμα της κοινοπραξίας Aura Blockchain για να καταγράψει και να εγγυηθεί την ακεραιότητά του».

Η μητρική εταιρεία της Miu Miu, ο όμιλος Prada, είναι ένας από τους πολλούς σημαντικούς οίκους ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής του κόσμου, οι οποίοι επενδύουν σε εργαλεία υψηλής τεχνολογίας για να παρακολουθούν τα πιο περιζήτητα και ακριβότερα προϊόντα τους. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, εμπορικά σήματα όπως οι Loro Piana, Louis Vuitton και Maison Margiela λανσάρισαν υπηρεσίες που βασίζονται στο blockchain της κοινοπραξίας Aura και επιτρέπουν στους πελάτες να επαληθεύουν ότι το προϊόν τους δεν είναι αποτέλεσμα αντιγραφής.

Με τη χρήση τέτοιων μεθόδων παρακολούθησης οι επιχειρήσεις ευελπιστούν ότι θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι στον πόλεμο που έχει κηρύξει ο κλάδος ενάντια στην αγορά απομιμήσεων. Παραποιημένα και πειρατικά προϊόντα αξίας 464 δισ. δολαρίων αλλάζουν χέρια κάθε χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 2,5% του παγκόσμιου εμπορίου, σύμφωνα με εκτίμηση του 2019 του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Εν τω μεταξύ, αξίζει να επισημανθεί πως η τεχνολογία blockchain είναι μόνο ένα από τα όπλα που αναπτύσσει ο κλάδος.

Οι πρόσφατες προσπάθειες περιλαμβάνουν τη νέα πλατφόρμα της Richemont για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με χαμένα ή κλεμμένα ρολόγια και κοσμήματα και το Patou που ανήκει στη LVMH, η οποία λανσάρει ένα σύστημα επαλήθευσης βασισμένο σε τεχνητή νοημοσύνη και φέρει την επωνυμία «πιστοποίηση γνησιότητας». Η παροχή στους πελάτες ενός πιο αξιόπιστου τρόπου για να αποδείξουν ότι τα προϊόντα τους είναι αληθινά θα μπορούσε να αυξήσει την ελκυστικότητα των αυθεντικών, καθιστώντας παράλληλα δυσκολότερη την πώληση απομιμήσεων στην αγορά μεταχειρισμένων. Συν τοις άλλοις, διευκολύνοντας τους πελάτες να μεταβιβάσουν ή να μεταπωλήσουν τα προϊόντα τους, η τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει να αποδειχθεί ότι πολλά από αυτά τα προϊόντα υψηλής τιμής έχουν κάποια επενδυτική αξία.

«Eνα ψηφιακό πιστοποιητικό γνησιότητας είναι μια τεράστια λύση του προβλήματος», υπογραμμίζει ο Στέφανο Ρόσo, πρόεδρος του γαλλικού οίκου μόδας Maison Margiela και διευθύνων σύμβουλος της BVX, που και οι δύο ανήκουν στον όμιλο OTB. «Παράλληλα, μας βοηθάει στην εμπορία του προϊόντος και στην παρακολούθηση της προέλευσής του». Η OTB είναι μέλος της κοινοπραξίας Aura Blockchain, η οποία είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία της τεχνολογίας blockchain ειδικά για εμπορικά σήματα ειδών πολυτελείας. Η κοινοπραξία ιδρύθηκε το 2021 από τη LVMH, την Prada Group και τη Richemont, ενώ αργότερα προσχώρησαν η OTB και η Mercedes-Benz. Οταν οι πελάτες αναζητούν ένα από τα 600.000 εγγεγραμμένα προϊόντα OTB που είναι καταχωρισμένα, δεν το κάνουν μόνο σε μία τυχαία ιστοσελίδα, δεδομένου ότι οι εταιρείες ελέγχουν ποια προϊόντα είναι καταχωρισμένα στην πλατφόρμα.

Η έννοια του blockchain, όπου οι συναλλαγές καταγράφονται στο Διαδίκτυο, σε ένα σύστημα που εκτελείται από πολλούς διακομιστές υπολογιστών, απέκτησε για πρώτη φορά φήμη ως το σύστημα που στηρίζει κρυπτογραφημένα νομίσματα όπως το bitcoin. Οι πληροφορίες σχετικά με το σύστημα αυτό είναι δύσκολο να παραβιαστούν, κάτι που πολλοί πιστεύουν ότι τις καθιστά ιδανικό εργαλείο για σύνθετη τήρηση αρχείων, όπως η παρακολούθηση της προέλευσης ή της αλυσίδας εφοδιασμού ενός προϊόντος. Βοηθάει στην επίλυση ενός μεγάλου προβλήματος στον διαδικτυακό κόσμο –την έλλειψη εμπιστοσύνης– που ορισμένοι πιστεύουν ότι μπορεί να μεταφερθεί σε προϊόντα στον πραγματικό κόσμο.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}