Με δανεικά και κάρτες πληρώνει τους λογαριασμούς το 43% των Ελλήνων

 30/01/2023    04 : 53 : 39
φτωχεια
65 / 100

Με δανεικά από συγγενείς και φίλους ή κάρτες, έχοντας εξαντλήσει το πιστωτικό όριο που έχει οριστεί από τις τράπεζες, πληρώνει το τελευταίο 6μηνο τους λογαριασμούς του το 43% των Ελλήνων.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Intrum, ο πληθωρισμός έχει σαφή αντίκτυπο στους Έλληνες καταναλωτές, με σχεδόν εννέα στους 10 να επισημαίνει πως οι λογαριασμοί τους αυξάνονται σε υψηλότερο ποσοστό από το εισόδημά τους, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην υπόλοιπη Ευρώπη διαμορφώνεται στο 68%. «Το 78% των Ελλήνων είναι πιθανό να πει ότι οι αυξανόμενοι λογαριασμοί επηρεάζουν αρνητικά τη γενική του ευημερία, 20 μονάδες πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι ανησυχίες είναι ιδιαίτερα υψηλές σχετικά με τις τιμές της ενέργειας, με το 94% (έναντι 80% των Ευρωπαίων) να ανησυχεί ότι η αύξησή τους θα επηρεάσει την οικονομική του ευημερία και 64% να αναμένει ότι δεν θα είναι σε θέση να πληρώσει τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας τουλάχιστον μία φορά το επόμενο έτος (29 μονάδες υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο)», αναφέρει χαρακτηριστικά. Αξίζει να αναφερθεί πως ένας στους δύο παραδέχεται πως τον τελευταίο χρόνο έχει «προσπεράσει» κάποιο λογαριασμό, όταν το αντίστοιχο ποσοστό των Ευρωπαίων είναι μόλις 29%.

Αέριο, φως, νερό και τηλέφωνο δε, φαίνεται πως είναι οι λογαριασμοί που τα ελληνικά νοικοκυριά επιλέγουν να εξοφλήσουν πρώτους, αφήνοντας σε δεύτερη φάση τις δόσεις, για παράδειγμα, στεγαστικών ή καταναλωτικών δανείων.

Πιο αναλυτικά, οι προτεραιότητες των Ελλήνων, όσον αφορά στις πληρωμές, έχουν ως εξής:

  • Αέριο, νερό, φως: 76% έναντι 79% των Ευρωπαίων.
  • Τηλέφωνο: 50% έναντι 43% στην Ευρώπη.
  • Ενοίκιο: 32% έναντι 40%.
  • Σύνδεση ίντερνετ: 32% έναντι 37%.
  • Πιστωτικές κάρτες: 26% έναντι 20%.
  • Γιατροί, οδοντίατροι, υπηρεσίες υγείας: 19% σε Ελλάδα και Ευρώπη.
  • Στεγαστικό δάνειο: 18% έναντι 27% των Ευρωπαίων.
  • Φροντίδα παιδιών: 14% έναντι 10%.
  • Κόστη εκπαίδευσης (σ.σ. φροντιστήρια): 13% έναντι 8%.
  • Πληρωμές σε ηλεκτρονικά καταστήματα: 7%.

«Εφέτος η ΕΕ ανακοίνωσε το τέλος της ενισχυμένης εποπτείας που ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της κρίσης χρέους. Έχουν, ωστόσο, εκφραστεί ανησυχίες για την ικανότητα της Ελλάδας να αντιμετωπίσει ένα απότομο οικονομικό σοκ, λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό ποσοστό ανεργίας και το δημόσιο χρέος, το οποίο είναι στο 189% του ΑΕΠ», επισημαίνει η Intrum, υπογραμμίζοντας πως μόνο το 14% των Ελλήνων καταναλωτών αισθάνεται ότι έχει λάβει μία άριστη οικονομική εκπαίδευση και είναι σίγουροι στη διαχείριση πολύπλοκων οικονομικών θεμάτων σε σύγκριση με το 26% των Ευρωπαίων. «Αυτό μπορεί να εξηγεί γιατί το 43% των Ελλήνων δηλώνει ότι εμπιστεύονται διαδικτυακές πληροφορίες για οικονομικές συμβουλές – 13 βαθμοί υψηλότερα από τους Ευρωπαίους γενικά», καταλήγει.

Αποταμίευση

Σύμφωνα με την Intrum, το 58% των Ελλήνων αποκαλύπτει πως είναι σε θέση κάθε μήνα να αποταμιεύει χρήματα (60% το 2021, ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης υπολογίζεται σε 76%), με σχεδόν οκτώ στους 10, ωστόσο, να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για το ποσό που μπορούν να βάζουν στην άκρη κυρίως για:

  • Έκτακτα έξοδα: 80%.
  • Απώλεια εργασίας: 50%.
  • Ταξίδια: 40%.
  • Προετοιμασία για ύφεση: 38%.
  • Παιδιά/εγγόνια: 34%.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}