Μας πήρανε χαμπάρι: Οι Γερμανοί τα βάζουν με την οικονομική ολιγαρχία στην Ελλάδα

 30/01/2023    04 : 58 : 47
θαλασσοδανεια
65 / 100

Ο Έλληνας Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάθισε στην πρώτη σειρά μαζί με τη μισή του κυβέρνηση και τον πρώην Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. Πίσω τους κάθισαν οι υπάλληλοι των Υπουργείων και η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Lamda.

Μαζί παρακολούθησαν προσεκτικά στα μέσα Οκτωβρίου τα εγκαίνια του υπέρ-έργου «Ελληνικό» στην Αθήνα. Εκεί που βρισκόταν το πρώην αεροδρόμιο της Αθήνας, θα χτιστούν πολυτελείς βίλες με πράσινα πάρκα. Και το έργο δόθηκε σε έναν από τους πλουσιότερους Έλληνες, τον Σπύρο Λάτση. Ήταν μια καλή συμφωνία για τον ίδιο, για την οποία ευχαρίστησε τρεις ελληνικές κυβερνήσεις.

Τα παραπάνω σημειώνει η ανταπόκριση του Ferry Batzoglou, από την Αθήνα, στην TAZ–Die Tageszeitung. Αναφέρει, μεταξύ άλλων:

Η Lamda του Λάτση κατασκευάζει στον παλιό χώρο του αεροδρομίου της Αθήνας 9.000 πολυτελή διαμερίσματα, τα οποία φέρονται να κοστίζουν έως και 30.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. [..] Συνολικά, πρόκειται για ένα κατασκευαστικό έργο μοναδικό στην Ευρώπη, ακριβώς δίπλα από το Σαρωνικό, σε μια έκταση τριπλάσια από το Πριγκιπάτο του Μονακό και μόλις οκτώ χιλιόμετρα απόσταση από την Ακρόπολη.

Η μίσθωση της κρατικής έκτασης στο Ελληνικό για τα επόμενα 99 χρόνια θα κοστίσει στον Λάτση 915 εκ. Ευρώ –ένα γελοίο τίμημα. Είναι απολύτως κατανοητό ότι ο δισεκατομμυριούχος Λάτσης εμφανίστηκε συγκινημένος κατά την ομιλία του και ευχαρίστησε αμέσως τις τρεις ελληνικές κυβερνήσεις από το 2012, τις οποίες «ένωσε το έργο του Ελληνικού»:

Πρώτον, την κυβέρνηση Σαμαρά, κατόπιν την κυβέρνηση υπό τον Αλέξη Τσίπρα, και τέλος την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος βρίσκεται στην εξουσία από τον Ιούλιο του 2019.

Δεν θα μπορούσε να δει κανείς πιο ξεκάθαρα ότι από τη ΝΔ και τους σοσιαλιστές του ΠΑΣΟΚ μέχρι το ΣΥΡΙΖΑ κανείς στην Ελλάδα δεν τόλμησε να περιορίσει την υπέρμετρη δύναμη και τα προνόμια των πολύ πλουσίων ανθρώπων της χώρας.

Παραδοσιακά, οι μεγαλύτεροι ωφελημένοι είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Από το 1953 και μετά, ο κλάδος τους απολαμβάνει δεκάδες φορολογικές απαλλαγές, οι οποίες κατοχυρώνονται στο άρθρο 107 του Συντάγματος. Καμία κυβέρνηση, καμία συνταγματική μεταρρύθμιση, κανένα πακέτο λιτότητας δεν το άλλαξε αυτό.

Με αυτόν τον τρόπο συγκεντρώνουν δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Και δεν μεγαλώνουν μόνο οι στόλοι των Ελλήνων εφοπλιστών. Οι εφοπλιστικές οικογένειες Αλαφούζου, Βαρδινογιάννη, Κυριακού και Μαρινάκη ελέγχουν πέντε από τους έξι ιδιωτικούς τ/σ της χώρας.

Οι «ταξιτζήδες των θαλασσών», όπως θέλουν να αυτοαποκαλούνται, καυχιούνται δημοσίως ότι από το 2013 πληρώνουν ένα πάγιο ποσό για να «ενισχύουν» τον κρατικό προϋπολογισμό: Παλαιότερα 40 εκ. Ευρώ ετησίως, ενώ από εδώ και στο εξής το ποσό για όλους τους εφοπλιστές μαζί θα ανέρχεται σε 60 εκ. ευρώ.

Η εγγύτητα του Μητσοτάκη στην οικονομική ολιγαρχία της Ελλάδος είναι απτή: Είτε με την ανάθεση μεγάλων συμβάσεων, είτε με αναβολή υποχρεώσεων πληρωμής είτε με τη γενναιόδωρη άφεση χρεών. Οι μικρές επιχειρήσεις δεν επωφελούνται από αυτή τη γενναιοδωρία.

Οι οικογενειακοί δεσμοί του συντηρητικού κυβερνητικού κόμματος με μεγάλες επιχειρήσεις το αποδεικνύουν επίσης:

Ο πεθερός του Γιώργου Γεραπετρίτη, Υπουργού Επικρατείας, είναι το δεύτερο στην ιεραρχία στέλεχος στον κατασκευαστικό όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Και, κατά σύμπτωση, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ λαμβάνει τη μία ανάθεση μετά την άλλη, είτε πρόκειται για αυτοκινητοδρόμους, είτε για αιολικά πάρκα είτε για την επεξεργασία απορριμμάτων.

Από την άλλη, όταν οι πολιτικοί επαναστατούν, γνωρίζουν ένα πολύ διαφορετικό πρόσωπο των ολιγαρχών. Αυτό συνέβη πρόσφατα με τον Κλέωνα Γρηγοριάδη, βουλευτή του μικρού αριστερού κόμματος της αντιπολίτευσης ΜέΡΑ25 υπό τον πρώην Υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη.

Κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Κοινοβούλιο επιτέθηκε ονομαστικά στον εφοπλιστή Γιάννη Αλαφούζο, ιδιοκτήτη του τ/σ ΣΚΑΪ. Ενώ ο ΣΚΑΪ καταδικάζει από το πρωί μέχρι το βράδυ και με τον πιο έντονο τρόπο τον δολοφονικό επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο Αλαφούζος αποκομίζει τεράστια κέρδη με τα τάνκερ του και τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, ξέσπασε ο Γρηγοριάδης. Ο Αλαφούζος αντέδρασε καταθέτοντας μήνυση κατά του βουλευτή.

Όμως ο Γρηγοριάδης ζήτησε μετ’ επιτάσεως να αρθεί η βουλευτική του ασυλία για να υπερασπιστεί τον εαυτό του στο δικαστήριο εναντίον του βασιλιά των δεξαμενόπλοιων. Ο ίδιος δηλώνει ότι θέλει να πολεμήσει την ολιγαρχία στους δρόμους, στο Κοινοβούλιο και στα δικαστήρια. Μόνο που ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Ειδικά στην Ελλάδα.

Τίτλος: «Ευνοϊκές συνθήκες για ολιγάρχες»
Υπότιτλος: «Οι πλοιοκτήτες στην Ελλάδα τα πάνε καλά από οικονομικής απόψεως. Είναι απαλλαγμένοι από πολλούς φόρους και έχουν προσοδοφόρες συναλλαγές με το κράτος. Ένα πρόσφατο και πολυτελές κατασκευαστικό έργο στην Αθήνα καταδεικνύει την εκτεταμένη επιρροή τους»

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}