Ληστρικές προμήθειες: Τα χαράτσια των τραπεζών που ληστεύουν καθημερινά τους Έλληνες

 19/06/2024    01 : 24 : 16
θαλασσοδανεια
67 / 100

Οι ελληνικές τράπεζες έχουν βαλθεί να πλουτίσουν από τις προμήθειες συναλλαγών μας

Οι προγραμματιστές που ίδρωσαν για την ανάπτυξη λογισμικών που απελευθερώνουν τις συναλλαγές μεταξύ διαφορετικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, θα κλάψουν αν αντικρίσουν την πραγματικότητα στις ελληνικές τράπεζες εν έτει 2023.Σαν πρόσφατο παράδειγμα, χρειάστηκε πριν λίγες ημέρες να προχωρήσω σε τέσσερις διαφορετικές συναλλαγές για μία συγκεκριμένη δαπάνη, λόγω ανώτατου ορίου ασφαλείας στις ημερήσιες συναλλαγές του e-banking. Όλα καλά ως εδώ.

Οι τρεις συναλλαγές, οι οποίες αφορούσαν διαφορετικές ελληνικές τράπεζες, έγιναν μέσω της mobile εφαρμογής και η τελευταία έγινε στο κατάστημα της τράπεζας που διατηρώ λογαριασμό. Δεν θα σχολιάσουμε ότι οι συναλλαγές χρειάστηκαν ακόμη και δύο εργάσιμες για να ολοκληρωθούν, αλλά θα προσθέσουμε όλες τις προμήθειες συναλλαγών που διακρατήθηκαν τόσο από τον εντολέα των συναλλαγών, όσο και από τον παραλήπτη:

Εντολέας (επιλογή «επιμερίζονται» στο mobile app): 1 ευρώ + 1 ευρώ + 1 ευρώ + 12 ευρώ (η συναλλαγή από το κατάστημα!!) / Παραλήπτης (επιλογή «επιμερίζονται» στο mobile app): 3 ευρώ + 3 ευρώ + 3 ευρώ / Σύνολο προμηθειών για τις τράπεζες: 24 ευρώ

Ποιο ήταν το σύνολο στις αντίστοιχες συναλλαγές π.χ. στην Ολλανδία που βρισκόμουν προηγουμένως: 0 ευρώ!

Τούτου λεχθέντος, ποια θα ήταν η χρέωση ανάληψης χρημάτων από ΑΤΜ άλλης ελληνικής τράπεζας, αν κρινόταν αναγκαίο να προχωρήσουμε σε ανάληψη από το κοντινότερο ΑΤΜ; Πλέον, έως και 3,75 ευρώ.
Ποιο θα ήταν το αντίστοιχο κόστος στην Ολλανδία από τα κοινά ΑΤΜ της Geldmaat; 0 ευρώ!

Σε ό,τι αφορά στις διατραπεζικές συναλλαγές, οι ελληνικές τράπεζες αρνούνται πεισματικά να προχωρήσουν σε μεταξύ τους συμφωνία για να απαλύνουν τον χρόνιο οικονομικό πόνο τον πολιτών, ενώ την ίδια στιγμή αρνούνται να επενδύσουν τα δέοντα για να αγοράσουν μία τεχνολογία που θα απελευθέρωνε τις αναλήψεις από ΑΤΜ, όπως στο παράδειγμα της Geldmaat που προαναφέρθηκε. Συμφωνούν βέβαια σε ένα σημείο: ότι πρέπει να ξεζουμίσουν τους πολίτες, ότι χωριζόμαστε σε «εμείς» και «αυτοί».

Για να καταλάβουμε πόσο απλά λύνεται το θέμα των προμηθειών: στις διατραπεζικές συναλλαγές των πολιτών, το πρόβλημα λύθηκε από την iDeal (προϊόν της Currence), η οποία ουσιαστικά «ένωσε» τις ολλανδικές τράπεζες και πλέον αφορά πάνω από το 50% των διατραπεζικών συναλλαγών μεταξύ των πολιτών. Το λογισμικό της εξαπλώνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές τράπεζες, όπως οι Credit Agricole, Deutsche Bank και BNP Paribas.

Η εγκατάσταση των παραπάνω λογισμικών, με μία σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο, διαπιστώνεται πως κοστίζουν λίγες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, ποσά κυριολεκτικά αμελητέα για μία τράπεζα.

Αφού οι λύσεις υπάρχουν ήδη, γιατί οι ελληνικές τράπεζες δεν τις επιλέγουν;

Οι πρώτες απαντήσεις που έρχονται στο μυαλό είναι α) τα δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ έσοδα β) ο εξαναγκασμός του πελάτη να ανοίξει λογαριασμό στην συγκεκριμένη τράπεζα για να γλιτώσει τις προμήθειες.

Μόνο για τη Eurobank, η οποία κατέχει και την πρωτιά στη συγκεκριμένη λίστα (ακολουθούν με φθίνουσα σειρά Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα και λοιπές), τα καθαρά έσοδα από αμοιβές και προμήθειες ενισχύθηκαν κατά 19,1% σε 543 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2022.
Αν και δεν διευκρινίζεται το ακριβές μερίδιο, μέρος των εν λόγω εσόδων αποτελούν και οι υπηρεσίες καρτών.
Άρα μπορεί ο οποιοσδήποτε να καταλάβει γιατί οι ελληνικές τράπεζες αρνούνται πεισματικά να βγάλουν τις προμήθειες από τη ζωή μας.

Μας τιμωρούν ξεκάθαρα που τους εμπιστευόμαστε τα λεφτά μας.

Ωστόσο, η παραπάνω τακτική από πλευράς ελληνικών τραπεζών έχει και συνέπειες: οι άνθρωποι ωθούνται στο να διακρατούν μετρητά, να φοροδιαφεύγουν και να «κρύβονται» συναλλαγές από τις φορολογικές αρχές. Και πώς να μην το πράττουν εξάλλου, αν το να είσαι νόμιμος και σωστός απέναντι στο κράτος, τις τράπεζες και το σύστημα σε φορτώνει κάθε φορά με έξοδα και μπλεξίματα.

Δεύτερον, αυτή η επιθετική πολιτική που έχουν υιοθετήσει επί χρόνια -σε ουκ ολίγους τομείς- οι ελληνικές τράπεζες (για να μην αναφερθώ ειδικά σε μία που είναι από τις πιο επιθετικές τράπεζες στην Ευρώπη), ενισχύει δικαίως την αντίληψη ότι οι τράπεζες είναι εχθρός του πολίτη.

Οι τράπεζες δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι η ύπαρξή σας αφορά την εξυπηρέτηση των πολιτών, με κίνητρο βέβαια το κέρδος. Δεν υπάρχετε για να διασώζεστε κάθε φορά με δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ δημόσιο χρήμα και μετά να μας τιμωρείτε κιόλας από πάνω με προμήθειες και πλειστηριασμούς.

Ο σωστός δρόμος έχει χαρακτεί από άλλες ανεπτυγμένες χώρες, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ακολουθήσετε.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}