Λεφτά υπάρχουν για…τζόγο: Ποσό ρεκόρ 17,7 δις πόνταραν οι Έλληνες σε τυχερά παιχνίδια στο 8μηνο

Κυριακή 09/12/2022    01 : 33 : 12
τζογος
71 / 100

Λεφτά υπάρχουν για…τζόγο: Με αμείωτο ρυθμό συνέχισαν οι Έλληνες να ποντάρουν στα τυχερά παιχνίδια στους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους με το online gaming να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σε επίπεδο επιδόσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), το διάστημα Ιανουάριος-Αύγουστος του 2022, οι Έλληνες πόνταραν στα νόμιμα τυχερά παιχνίδια 17,746 δισ. ευρώ έναντι 14,02 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καταγράφοντας αύξηση 27%.

Πρόκειται για ένα ιλιγγιώδες ποσό, ακόμη και αν λάβει κανείς υπόψη του ότι αφορά σε ανακυκλούμενα ποσά, δηλαδή κέρδη που επανεπενδύθηκαν από τους παίκτες.

Με διαφορά στην κορυφή οι διαδικτυακές

Τη μερίδα του λέοντος κατέλαβαν τα διαδικτυακά παιχνίδια, τα οποία όχι μόνο δεν έχασαν κάτι από τη δυναμική τους μετά την επιστροφή στην κανονικότητα και τη λειτουργία των καζίνο (επίγειο δίκτυο) χωρίς περιοριστικά μέτρα αλλά αντιθέτως παρέμειναν στις υψηλές πτήσεις.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών (Total Gaming Revenue, TGR) των online εταιρειών κατά την εξεταζόμενη περίοδο έφτασε μια ανάσα πριν τα 13 δισ. ευρώ, κλείνοντας στα 12,903 δισ. έναντι 11,424 δισ. και 7,187 δισ. στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 και 2020 αντίστοιχα.

Η άνοδος είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή εάν τα έσοδα συγκριθούν με εκείνα του 2019 καθώς έχουν υπερδιπλασιαστεί από τα 5,263 δισ. ευρώ στα 12,909 δισ. Τα δύο χρόνια της πανδημίας του κορονοϊού, οι παίκτες μεταφέρθηκαν αναγκαστικά στο διαδίκτυο και όπως φαίνεται από τους αριθμούς, η πλειονότητα παρέμεινε σε αυτό.

Σε ό,τι αφορά στα ακαθάριστα έσοδα (Gross Gaming Revenue, GGR) των διαδικτυακών εταιρειών, ανήλθαν στα 468,55 εκατ. ευρώ έναντι 499,929 εκατ. ευρώ και 332,797 εκατ. ευρώ τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021 και 2020 αντίστοιχα.

Να σημειωθεί ότι τα GGR προκύπτουν εάν από τα συνολικά έσοδα αφαιρεθούν τα κέρδη που επιστρέφονται στους νικητές και συνιστούν τον πιο αντιπροσωπευτικό δείκτη για το μέγεθος μιας αγοράς.

Αγωνίζονται να επανέλθουν τα καζίνο

Από την άλλη πλευρά, τα καζίνο (επίγειο δίκτυο) εξακολουθούν να αγωνίζονται να καλύψουν το έδαφος που χάθηκε από το διάστημα που παρέμειναν κλειστά για υγειονομικούς λόγους.

Παρά τα σημάδια ανάκαμψης που σημειώθηκαν τη φετινή χρονιά, ωστόσο οι επιδόσεις των καζίνο εξακολουθούν να απέχουν από εκείνες που είχαν επιτευχθεί το 2019, τη χρονιά δηλαδή πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΕΠ, το διάστημα Ιανουάριος-Αύγουστος του 2022, ο συνολικός τζίρος των καζίνο άγγιξε τα 943,497 εκατ. ευρώ, σαφώς βελτιωμένος σε σχέση με τα μόλις 417,405 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος του 2021-χρονιά που δεν είναι συγκρίσιμη λόγω της εφαρμογής αυστηρών περιοριστικών μέτρων-ωστόσο παραμένει αρκετά βήματα πίσω σε σύγκριση με τον κύκλο εργασιών του 2019, ο οποίος είχε κλείσει στα 1,115 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, το παραπάνω ποσό φαντάζει σαν σταγόνα στον ωκεανό εάν συγκριθεί με τον τζίρο (TGR) ρεκόρ των 12,903 δισ. ευρώ που κατέγραψαν οι διαδικτυακές εταιρείες, αλλά και με τα συνολικά 17,746 δισ. ευρώ που πόνταραν οι Έλληνες γενικά για τυχερά παιχνίδια και στοίχημα στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της τρέχουσας οικονομικής χρήσης. Το ίδιο διάστημα, τα GGR των καζίνο διαμορφώθηκαν στα 116,971 εκατ. ευρώ έναντι 53,731 εκατ. ευρώ το 2021 και 168,174 εκατ. ευρώ το 2019.

Τέλος, εικόνα πλήρους ανάκαμψης εμφάνισαν τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ και τα VLT’s με τα ακαθάριστα έσοδα να ανέρχονται στα 826,88 εκατ. ευρώ στο οκτάμηνο του 2022 έναντι 492,62 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, πλησιάζοντας αρκετά κοντά στα νούμερα του 2019, οπότε είχαν ανέλθει στα 873,905 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}