Κατρίνης: Μόνο ο Μητσοτάκης βλέπει μειώσεις στις τιμές των τροφίμων

 21/06/2024    04 : 11 : 58
katrinis 768x431 1
66 / 100

«Ενώ η ακρίβεια αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής οικογένειας, με τους καταναλωτές να ψωνίζουν κάθε μήνα λιγότερα και ακριβότερα, ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Ανάπτυξης πανηγυρίζουν για τις μειώσεις των τιμών που μόνο οι ίδιοι βλέπουν», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Μ. Κατρίνης.

Ο κ. Κατρίνης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ για το ζήτημα της ακρίβειας που διαβρώνει νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ανέφερε πως «εδώ και 2,5 χρόνια ζούμε ένα συνεχιζόμενο ράλι ακρίβειας, με την κυβέρνηση να είναι αδιάφορη, αδρανής και ανίκανη να κάνει ελέγχους στην αγορά, με συνέπεια μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2023 να μην είχε επιβληθεί ούτε ένα πρόστιμο για αισχροκέρδεια στα τρόφιμα και ενώ οι τιμές είχαν ανέβει σωρευτικά 30%!

Ακόμα και όσα πρόστιμα επιβλήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο, ήταν αποτέλεσμα κλαδικών ερευνών από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, πριν από ένα χρόνο. Αν τότε το Υπουργείο Ανάπτυξης, επί θητείας του κ. Γεωργιάδη, είχε λάβει υπόψιν του τις έρευνες αυτές, η ακρίβεια και οι επιπτώσεις της θα είχαν μετριαστεί».

Υπογράμμισε ότι «οι αυξήσεις σε αρκετά βασικά είδη διατροφής αποτελούν το κυρίαρχο πρόβλημα των Ελλήνων πολιτών. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σύμφωνα με την οποία, το 60% των καταναλωτών αγοράζει λιγότερα βασικά είδη διατροφής και έχει αλλάξει τις διατροφικές του συνήθειες, λόγω
υπερβολικού κόστους.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα έκλεισε στο 5,4% τον Μάρτιο, τη στιγμή που στην ευρωζώνη ήταν στο 1,7%. Ο μύθος περί εισαγόμενης ακρίβειας καταρρίπτεται όταν στην Ελλάδα, ο πληθωρισμός τροφίμων είναι υπερτριπλάσιος από τον μέσο όρο της ευρωζώνης, με τις τιμές να αυξάνονται τη στιγμή που στην Ευρώπη μειώνονται.

Η τιμή στο ελαιόλαδο έχει αυξηθεί 67%, ενώ οι αυξήσεις στο αρνί και στο κατσίκι στην Ελλάδα, που έχουμε παραγωγή και κάνουμε εξαγωγές, είναι μεγαλύτερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι αυξήσεις από τον παραγωγό στον καταναλωτή φτάνουν το 40% και αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχουν ισχυροί μηχανισμοί ελέγχου που να αποτρέπουν αυτή τη στρέβλωση της αγοράς».

«Πανηγυρίζουν στην κυβέρνηση για την μείωση τιμών 2,5% στα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά, ενώ τα προϊόντα αυτά κόστιζαν έως 350% ακριβότερα στην Ελλάδα σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες!», είπε χαρακτηριστικά.

Μείωση ΦΠΑ

Το ΠΑΣΟΚ επιμένει και ζητά τη μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής, τόνισε ο κ. Κατρίνης.

Εξήγησε πως «πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο εφαρμόστηκε στην και απέδωσε σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, τη στιγμή που στην Ελλάδα ο πληθωρισμός τροφίμων είναι τριπλάσιος από την ευρωζώνη».

«Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι δεν εφαρμόζει αυτό το μέτρο επειδή, δεν θα φτάσει τελικά στον καταναλωτή. Τον ισχυρισμό, όμως, αυτό τον καταρρίπτουν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες σούπερ-μάρκετ που λένε ότι μείωση του ΦΠΑ θα οδηγήσει σε άμεση μείωση τιμών στην τσέπη του
καταναλωτή.

Αν η κυβέρνηση δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι ένα μέτρο που θα ψηφίσει, δεν θα μπορέσει να εφαρμοστεί στη πράξη, τότε καλύτερα να αφήσει να το πράξει μία άλλη κυβέρνηση που θα μπορεί», συμπλήρωσε.

«Δυστυχώς, ενώ η ακρίβεια αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής οικογένειας, με τους καταναλωτές να ψωνίζουν κάθε μήνα λιγότερα και ακριβότερα, ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Ανάπτυξης πανηγυρίζουν για τις μειώσεις των τιμών που μόνο οι ίδιοι βλέπουν», κατέληξε ο κ. Κατρίνης.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}