Σφαγή κατ΄εντολή των δανειστών: Περισσότερες από 3.000 λαϊκές πρώτες κατοικίες δανειοληπτών βγαίνουν στο σφυρί
Βρυξέλλες και Φρανκφούρτη καλούν την Ελληνική Κυβέρνηση να ξεμπλοκάρει το θέμα των πλειστηριασμών από τους servicers που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας τριών -επιτηδευμένα αντιφατικών- δικαστικών αποφάσεων από τον Άρειο Πάγο.
Περίπου 4.300 κατοικίες, από τις οποίες οι 3.100 είναι αξίας έως 100.000 ευρώ η κάθε μία, έχουν προγραμματιστεί να βγουν σε πλειστηριασμό τους προσεχείς 7 μήνες.
Αν και στην πλατφόρμα e-auction δεν υπάρχουν στοιχεία για το πόσα από αυτά τα 4.300 ακίνητα είναι πρώτη κατοικία, η χαμηλή τιμή εκκίνησης του πλειστηριασμού, δηλαδή κάτω από τις 100.000€ για τα 3.100 εξ αυτών, συνηγορεί στο ότι πρόκειται για ακίνητα χαμηλής αξίας.
Ο κατάλογος των πλειστηριασμών εμπλουτίζεται καθημερινά με νέα ακίνητα, καθώς εντείνονται οι πιέσεις τόσο από τράπεζες όσο και funds για τη ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων από τα κόκκινα δάνεια που συσσωρεύτηκαν κατά την προηγούμενη οικονομική κρίση.
Το θέμα των πλειστηριασμών ακινήτων αλλά και κάθε πρόδρομη δράση αναγκαστικής εκτέλεσης (πχ. οι διαταγές πληρωμής) από διαχειριστές χαρτοφυλακίων κόκκινων δανείων (servicers ) έχουν “παγώσει” από ένα νομικό κενό που δημιουργούν οι διατάξεις των δύο νόμων για τις τιτλοποιήσεις δανείων, και συγκεκριμένα τον νόμο 3156 του 2003 και τον νόμο 4904 του 2015.
Το κενό αυτό επιτρέπει διαφορετική ερμηνεία στο κρίσιμο θέμα των πλειστηριασμών, στους οποίους βασίζεται σε σημαντικό βαθμό η υλοποίηση των επιχειρησιακών πλάνων για τις τιτλοποιήσεις δανείων συνολικού ύψους 47,9 δισ. ευρώ που έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα Παροχής Εγγυήσεων σε Τιτλοποιήσεις Πιστωτικών Ιδρυμάτων («Ηρακλής»)..
Το νομικό κενό προέκυψε από πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου, που απαγορεύει τους πλειστηριασμούς ακινήτων από εταιρείες οι οποίες λειτουργούν ως εντολοδόχοι των funds που έχουν αγοράσει κόκκινα δάνεια στο πλαίσιο του μηχανισμού κρατικών εγγυήσεων του προγράμματος “Ηρακλής”.
Το Ανώτατο Δικαστήριο έχει εκδώσει συνολικά τρεις αποφάσεις για το θέμα και συγκεκριμένα τις υπ’ αρ. 822/2022, 1102/2022 και 1343/2022, που έχουν προκαλέσει σύγχυση, καθώς η πρώτη (822/2022) απαγορεύει το σχετικό δικαίωμα για τις εταιρείες διαχείρισης, σε αντίθεση με τις άλλες δύο (1102/2022 και 1343/2022), που νομιμοποιούν το δικαίωμά τους να προχωρούν σε πλειστηριασμούς ακινήτων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Commission παρεμβαίνει στο θέμα ζητώντας λύση για την αποτελεσματικότερη εκκαθάριση των δανείων από τους servicers, αλλά και την καλύτερη λειτουργία της δευτερογενούς αγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Ενημερώνει μάλιστα ότι επειδή η εκκαθάριση των κόκκινων δανείων θα καθορίσει και την οικονομική επίδοση της χώρας, θα την παρακολουθεί σε συνεχή βάση.
Ειδικότερα, στο κομμάτι που αναφέρεται στον χρηματοπιστωτικό τομέα, παρατηρεί ότι η εκκαθάριση των κόκκινων δανείων συνεχίζεται αλλά με αργούς ρυθμούς, αφού τα συνολικά 87 δισ. € των μη εξυπηρετούμενων δανείων που βγήκαν από τους ισολογισμούς των τραπεζών παραμένουν στην οικονομία.
Η Κομισιόν επαναλαμβάνει ότι η αργή εκκαθάριση των κόκκινων δανείων μειώνει τα περιθώρια για την αύξηση της πιστωτικής επέκτασης, στην πραγματική οικονομία.
Θυμίζει επίσης ότι servicers μέσω στοχευμένων μέτρων καλύπτουν αποκλίσεις στην εκκαθάριση δανείων, εκμεταλλευόμενοι τη σταδιακή επανεκκίνηση των πλειστηριασμών από τον Απρίλιο του 2021 και τη δυνατότητα πώλησης χαρτοφυλακίων μη εξυπηρετούμενων δανείων στη δευτερογενή αγορά.
Υπογραμμίζει μάλιστα το γεγονός ότι όλο και περισσότερα από τα δάνεια στα χαρτοφυλάκια αυτά αφορούν NPL, τα οποία εξυγιάνθηκαν και πλέον εξυπηρετούνται κανονικά.
Η Κομισιόν υποστηρίζει εμφανώς τη δραστηριότητα εκκαθάρισης κόκκινων δανείων σημειώνοντας ότι
- “Η ικανότητα των servicers να εκκαθαρίζουν και να αναδιαρθρώνουν δάνεια μαζί με την αποτελεσματική λειτουργία της δευτερογενούς αγοράς κόκκινων δανείων θα είναι το “κλειδί” για την οικονομική επίδοση της χώρας και γι αυτό, θα παρακολουθείται σε συνεχή βάση”.
………………………………………………………………………………………………………………………
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ
Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για όλους τους Δανειολήπτες !!!
ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_3.html
ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_92.html
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΚΛΗΤΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_55.html
ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΔΑΝΕΙΩΝ & ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ
ΕΞΩΔΙΚΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/2015/11/blog-post_28.html
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_93.html
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_41.html
STOP SERVICERS & FUNDS
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/nea-stop-funds-funds.html
2η ΕΥΚΑΙΡΙΑ – ΕΚΟΥΣΙΑ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΜΙΚΡΟΥ & ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ