«Καπέλο» μισό δις στα ψώνια του σούπερ μάρκετ στο 8μηνο του 2023

«Καπέλο» μισό δις στα ψώνια του σούπερ μάρκετ στο 8μηνο του 2023
67 / 100

Με τις πωλήσεις σε όγκο να καταγράφουν οριακή ανάπτυξη λόγω του τουρισμού, οι καταναλωτές πλήρωσαν επιπλέον 524 εκατ. ευρώ για να καλύψουν τις ανάγκες τους το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αυξήθηκαν 9,88% στα 5,85 δισ. ευρώ από 5,326 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Δηλαδή οι καταναλωτές πλήρωσαν, για τα ίδια πάνω-κάτω τεμάχια προϊόντων -ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε οριακά κατά 1%-, επιπλέον 8,8% χρήματα.

Στην ανθεκτική πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε ο τουρισμός. Στην Κρήτη οι πωλήσεις αυξήθηκαν 17,8%, στην Πελοπόννησο 11,5%, κατά 8,7% στην Κεντρική Ελλάδα όσο και στη Θεσσαλονίκη και 10,8% στη Βόρειο Ελλάδα. Η Circana δεν δίνει στοιχεία για Κυκλάδες, Ιόνιο, Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο.

Οι κερδισμένοι της κατανάλωσης στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου ήταν τα snacks (αύξηση 14,5% των πωλήσεων σε αξία και 4,7% σε όγκο με άνοδο των τιμών κοντά στο 10%), τα αναψυκτικά (άνοδο 10,9% των πωλήσεων, 3,8% του όγκου και ανατιμήσεις πάνω από 7%), και τα αλκοολούχα ποτά (αύξηση 7,5% σε αξία, 3,1% σε όγκο και ανατιμήσεις πάνω από 4%).

Από την άλλη πλευρά τα συσκευασμένα τρόφιμα ανατιμήθηκαν 6,1% -εκεί οφείλεται και η αύξηση πωλήσεων 6,9%- και κατέγραψαν οριακή πτώση 0,8% στον όγκο πωλήσεων.

Όμως αν δούμε τις ανατιμήσεις στις μεγάλες κατηγορίες, στα προϊόντα για το σπίτι οι αυξήσεις τιμών άγγιξαν το 11,3%, στο +9,2% ήταν οι ανατιμήσεις στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, 8,5% στα τρόφιμα και στο +8,8% σε όλη την κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών.

Σε ότι αφορά το δίπολο επώνυμα VS private label προϊόντα, το μερίδιο της δεύτερης κατηγορίας σε αξία διαμορφώθηκε στο 26,2% καταγράφοντας ανάπτυξη 12,9% ενώ των επωνύμων σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,8%.

ΠΗΓΗ