«Καπέλο» μισό δις στα ψώνια του σούπερ μάρκετ στο 8μηνο του 2023
Με τις πωλήσεις σε όγκο να καταγράφουν οριακή ανάπτυξη λόγω του τουρισμού, οι καταναλωτές πλήρωσαν επιπλέον 524 εκατ. ευρώ για να καλύψουν τις ανάγκες τους το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.
Οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αυξήθηκαν 9,88% στα 5,85 δισ. ευρώ από 5,326 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Δηλαδή οι καταναλωτές πλήρωσαν, για τα ίδια πάνω-κάτω τεμάχια προϊόντων -ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε οριακά κατά 1%-, επιπλέον 8,8% χρήματα.
Στην ανθεκτική πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε ο τουρισμός. Στην Κρήτη οι πωλήσεις αυξήθηκαν 17,8%, στην Πελοπόννησο 11,5%, κατά 8,7% στην Κεντρική Ελλάδα όσο και στη Θεσσαλονίκη και 10,8% στη Βόρειο Ελλάδα. Η Circana δεν δίνει στοιχεία για Κυκλάδες, Ιόνιο, Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο.
Οι κερδισμένοι της κατανάλωσης στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου ήταν τα snacks (αύξηση 14,5% των πωλήσεων σε αξία και 4,7% σε όγκο με άνοδο των τιμών κοντά στο 10%), τα αναψυκτικά (άνοδο 10,9% των πωλήσεων, 3,8% του όγκου και ανατιμήσεις πάνω από 7%), και τα αλκοολούχα ποτά (αύξηση 7,5% σε αξία, 3,1% σε όγκο και ανατιμήσεις πάνω από 4%).
Από την άλλη πλευρά τα συσκευασμένα τρόφιμα ανατιμήθηκαν 6,1% -εκεί οφείλεται και η αύξηση πωλήσεων 6,9%- και κατέγραψαν οριακή πτώση 0,8% στον όγκο πωλήσεων.
Όμως αν δούμε τις ανατιμήσεις στις μεγάλες κατηγορίες, στα προϊόντα για το σπίτι οι αυξήσεις τιμών άγγιξαν το 11,3%, στο +9,2% ήταν οι ανατιμήσεις στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, 8,5% στα τρόφιμα και στο +8,8% σε όλη την κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών.
Σε ότι αφορά το δίπολο επώνυμα VS private label προϊόντα, το μερίδιο της δεύτερης κατηγορίας σε αξία διαμορφώθηκε στο 26,2% καταγράφοντας ανάπτυξη 12,9% ενώ των επωνύμων σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,8%.