Η πόλη που ρίχνει τα όρια ταχύτητας στα 30χλμ

 25/02/2024    07 : 10 : 47
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΟΔΗΓΟΣ
71 / 100

Η μέγιστη ταχύτητα οδήγησης των περισσότερων δρόμων της ολλανδικής πόλης μειώθηκε στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, από τα σημερινά 50 χλμ/ώρα από την Παρασκευή. Το Άμστερνταμ εντάσσεται σε μια αυξανόμενη λίστα ευρωπαϊκών πόλεων που εγκαινιάζουν νέες προσπάθειες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Η γραφική πόλη προσπαθεί να εξισορροπήσει τον αντίκτυπο του αυξανόμενου πληθυσμού και του τουρισμού της στα περιορισμένα αυτοκίνητά της.

Από μια καμπάνια «Stay Away», που έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τους θορυβώδεις τουρίστες, μέχρι προτάσεις που στοχεύουν στον περιορισμό της κυκλοφορίας στο κέντρο, το Άμστερνταμ έχει λάβει συντονισμένα μέτρα φέτος για να κάνει τις γειτονιές του πιο κατοικήσιμες, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η πολύμηνη προσπάθεια μετάβασης σε νέες ταχύτητες προέρχεται από συνομιλίες με κατοίκους του Άμστερνταμ όπου τα δύο τρίτα λένε ότι η κυκλοφορία στη γειτονιά τους δεν είναι ασφαλής, ανέφερε ο δήμος σε ανακοίνωση. Ενώ κατά μέσο όρο περισσότερα από τρία σοβαρά ατυχήματα λαμβάνουν χώρα την ημέρα στην πόλη, το νέο όριο ταχύτητας μπορεί να μειώσει τέτοια περιστατικά έως και 30%, ανέφερε.

Οι στόχοι
Ο δήμος υποστηρίζει ότι το χαμηλότερο όριο ταχύτητας θα μειώσει στο μισό τον θόρυβο της κυκλοφορίας και θα επιτρέψει στους οδηγούς να έχουν περισσότερο χρόνο για να ανταποκριθούν σε απροσδόκητες καταστάσεις.

Περίπου 4.500 νέες πινακίδες κυκλοφορίας έχουν ήδη. Οι δημόσιες συγκοινωνίες όπως τα τραμ και τα λεωφορεία θα συνεχίσουν να λειτουργούν με μεγαλύτερες ταχύτητες 50 χλμ/ώρα καθώς χρησιμοποιούν αποκλειστικές γραμμές.

Η απόφαση της πόλης να μειώσει τα όρια ταχύτητας δεν άρεσε σε ορισμένους ντόπιους. Το Άμστερνταμ έχει μετατραπεί σε μια «τρελή» πόλη και τα 30 χλμ/ώρα είναι για μοτοποδήλατα, ένας θυμωμένος κάτοικος ανάρτησε στο X, παλαιότερα γνωστό ως Twitter.

Το Άμστερνταμ ακολουθεί πόλεις όπως οι Βρυξέλλες, το Παρίσι και η Μαδρίτη που έχουν μειώσει την ταχύτητα των δρόμων τα τελευταία χρόνια. Ο δήμος είπε ότι θα αναπροσαρμόσει τα φανάρια για καλύτερη κυκλοφορία, ενώ σημείωσε ότι οι αυτοκινητιστές στις Βρυξέλλες δεν έχουν βιώσει μεγαλύτερο χρόνο ταξιδιού από όταν μειώθηκαν οι ταχύτητες εκεί το 2021.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}