Η πρωτοφανής λεηλασία της μεσαίας τάξης
Οι Έλληνες ληστεύονται όμως επίσης από τα αρπαχτικά funds και από τους servicers που τους στήριξε δυστυχώς ο Άρειος Πάγος – με μία απόφαση που ελήφθη σε χρόνο ρεκόρ, σε 8 ημέρες, ενώ καθαρογράφθηκε επίσης σε χρόνο ρεκόρ, σε 16 ημέρες. Εν προκειμένω, μόνο οι τρεις μεγαλύτεροι servicers, η Intrum, η do Value και η Cepal, είχαν τζίρο 534 εκ. € και κέρδη προ φόρων 179 εκ. € – από τα σπίτια των Πολιτών. 179 εκ. κέρδη! Ειλικρινά δεν μπορεί παρά να απορήσει κανείς, σχετικά με το πώς αποδέχονται όλα αυτά αδιαμαρτύρητα οι Έλληνες – ψηφίζοντας ξανά και ξανά τους ίδιους τους τους θύτες. Αυτούς που τους κατέστρεψαν και που συνεχίζουν να τους καταστρέφουν. Δεν είναι ντροπή; Τα funds υπηρετεί η ΝΔ ή τους Έλληνες; Εάν τα funds, τότε να ζητήσει από αυτά να την ψηφίσουν.
Γράφει ο Βασίλης Βιλιάρδος, βουλευτής Ελληνικής Λύσης
Κοινοβουλευτική Εργασία
Θα ξεκινήσουμε από το ότι, όπως αναφέραμε στην επιτροπή, οι Έλληνες υφίστανται μία τριπλή ληστεία, χωρίς δυστυχώς να το έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει – επειδή οι συνέπειες του πληθωρισμού δεν είναι εύκολα κατανοητές. Ειδικότερα, ληστεύονται ως εξής:
(α) Από τη μείωση των εισοδημάτων τους, μισθών και συντάξεων, μέσω της μείωσης της αγοραστικής τους αξίας – αφού με τα ίδια χρήματα καλούνται να πληρώσουν πολύ πιο ακριβές τιμές.
Εν προκειμένω, οφείλει να γνωρίζει κανείς πως ο πληθωρισμός του 2023, είναι επί πλέον αυτού του 2022. Δηλαδή, εάν αυξήθηκαν το 2022 οι τιμές κατά 9,5% και το 2023 κατά 5%, τότε είναι ακριβότερες κατά 14,9% σε σχέση με το 2021, κατά το μαθηματικό τύπο. (1,095*1,05)
Τα τρόφιμα βέβαια, στα οποία καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους οι φτωχοποιημένοι Πολίτες, αυξήθηκαν υπερδιπλάσια – ενώ συνεχίζουν να αυξάνονται κατά 15%, σε σχέση με το 2022 ή πάνω από 30% σε σχέση με το 2021.
(β) Από την άνοδο των φόρων, αφού η κυβέρνηση διατηρεί τους ίδιους φορολογικούς συντελεστές, στις αυξημένες τιμές, σε αντίθεση με τις άλλες χώρες που τους μειώνουν – όπως τον ΦΠΑ.
Για παράδειγμα, εάν ένα προϊόν κόστιζε 10 €, με ΦΠΑ 24% το κράτος εισέπραττε 2,40 € – ενώ όταν η τιμή του αυξήθηκε στα 15 €, τότε το κράτος εισπράττει 3,60 €.
Το γεγονός αυτό φαίνεται από την άνοδο των φορολογικών εσόδων, και το πρώτο δίμηνο του 2023 – η οποία ήταν 1,3 δις €, πάνω από το στόχο του προϋπολογισμού, Ποιος πληρώνει αυτούς τους παραπάνω φόρους; Προφανώς όλοι εμείς – κυρίως η μεσαία τάξη.
Εδώ ο κ. Βεσυρόπουλος ισχυρίσθηκε πως δεν αυξάνονται οι φόροι, αλλά τα φορολογικά έσοδα του δημοσίου, λόγω της αύξησης του ΑΕΠ – ενώ εμείς απαντήσαμε πως αυξάνονται, λόγω της ανόδου των τιμών.
Για να τεκμηριώσουμε λοιπόν ποιος έχει δίκιο, οφείλουμε εν πρώτοις να ορίσουμε πως υπάρχουν τρεις διαφορετικές έννοιες: οι φορολογικοί συντελεστές, τα φορολογικά έσοδα του δημοσίου και οι φόροι για τους Πολίτες που είναι έξοδα και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό μη ανταποδοτικά, ειδικά στην Ελλάδα.
Επίσης πως το ΑΕΠ μας, σε όρους όγκου που δεν επηρεάζεται από τις τιμές, δεν αυξήθηκε σε σχέση με το 2019 αλλά, αντίθετα, μειώθηκε πάνω από 2 δις € – από τα 194,4 δις € του 2019 στα 192 δις το 2022.
Όσον αφορά τους φόρους όμως, αυξήθηκαν παρά την πτώση του ΑΕΠ – από 51 δις € το 2019 στα 55 δις το 2022.
Επομένως το ΑΕΠ μας μειώθηκε κατά 2,4 δις € και οι φόροι αυξήθηκαν κατά 4 δις €. Δεν πρόκειται λοιπόν ξεκάθαρα για μία φορολογική ληστεία των Ελλήνων, με τη βοήθεια του πληθωρισμού;
Ειδικά δε όσον αφορά τον ΦΠΑ που αποτελεί τεράστια επιβάρυνση των χαμηλών εισοδημάτων, από 17,8 δις το 2019 εκτοξεύθηκε στα 21,4 δις το 2022 – αυξήθηκε δηλαδή κατά 3,6 δις, παρά την πτώση του ΑΕΠ, καταθέτοντας για όλα πίνακες στα πρακτικά.
(γ) Η τρίτη ληστεία τώρα των Ελλήνων διενεργείται με τη δήμευση των καταθέσεων τους – όπου, στα 180 δις € καταθέσεις, η απώλεια ήταν περί τα 17 δις € το 2022 και θα είναι πάνω από 9 δις € επί πλέον το 2023.
Οι τόκοι εδώ που θα μπορούσαν να αφαιρεθούν, είναι αμελητέοι – αφού οι τράπεζες προσφέρουν επιτόκιο καταθέσεων πολύ κάτω του 1%.
Εάν έλεγε κανείς πάντως στους Πολίτες ότι, θα δημευθεί ονομαστικά το 15% των καταθέσεων τους ή ότι θα μειωθούν κατά 15% τα εισοδήματα τους, πάνω από 30% των ασθενέστερων, θα γινόταν επανάσταση – ενώ με τον πληθωρισμό που έχει το ίδιο αποτέλεσμα, αλλά χωρίς να γίνεται αντιληπτός, δεν αντιδράει κανείς.
Δεν ζητάει δηλαδή κανένας ανάλογες αυξήσεις των μισθών και των συντάξεων – ούτε ανάλογα χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ούτε ανάλογα υψηλότερους τόκους.
Εάν βέβαια ωφελούσε αυτή η ληστεία τα δημόσια οικονομικά μας, θα ήταν κάτι – δυστυχώς όμως δεν συμβαίνει, αφού το δημόσιο χρέος μας υπερέβη τα 400 δις € παρά το ξεπούλημα, όταν χρεοκοπήσαμε με 300 δις, το εμπορικό μας έλλειμμα εκτοξεύθηκε στα 38,3 δις, το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών στα 20 δις κοκ.
Συμπερασματικά τώρα, οι Έλληνες ληστεύονται τόσο από το κράτος, όσο και από τις τράπεζες – με την έννοια πως ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων τους μεταφέρεται σε αυτούς, σημειώνοντας πως οι τράπεζες χρεώνουν επί πλέον ληστρικές προμήθειες, τις υψηλότερες στην ΕΕ.
Οι Έλληνες ληστεύονται όμως επίσης από τα αρπαχτικά funds και από τους servicers που τους στήριξε δυστυχώς ο Άρειος Πάγος – με μία απόφαση που ελήφθη σε χρόνο ρεκόρ, σε 8 ημέρες, ενώ καθαρογράφθηκε επίσης σε χρόνο ρεκόρ, σε 16 ημέρες.
Εν προκειμένω, μόνο οι τρεις μεγαλύτεροι servicers, η Intrum, η do Value και η Cepal, είχαν τζίρο 534 εκ. € και κέρδη προ φόρων 179 εκ. € – από τα σπίτια των Πολιτών. 179 εκ. κέρδη!
Ειλικρινά δεν μπορεί παρά να απορήσει κανείς, σχετικά με το πώς αποδέχονται όλα αυτά αδιαμαρτύρητα οι Έλληνες – ψηφίζοντας ξανά και ξανά τους ίδιους τους τους θύτες. Αυτούς που τους κατέστρεψαν και που συνεχίζουν να τους καταστρέφουν.
Στο νομοσχέδιο τώρα, στην ουσία προσφέρονται ψίχουλα, όπου προσφέρονται, σε σχέση με τη ληστεία που διεξάγεται – ελπίζοντας να γίνει κάποια στιγμή κατανοητή η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης από τους Πολίτες.
Το γεγονός αυτό φαίνεται από το άρθρο 1, από το σκοπό, όπου παρέχονται κάποιες αστείες αυξήσεις σε συνταξιούχους και στρατιωτικούς – για τις οποίες υπάρχουν ήδη αντιδράσεις.
Επίσης από το συνεχώς αυξανόμενο ιδιωτικό χρέος – ενώ αναβιώνει εδώ το καθεστώς ρύθμισης των χρεών προς την ΑΑΔΕ, προς τους ΟΤΑ και προς τα ασφαλιστικά ταμεία, χωρίς όμως να διαγραφούν οι τοκογλυφικοί τόκοι και οι προσαυξήσεις.
Ακόμη χειρότερα, όπως φαίνεται από την παρ. 3 του άρθρου 6, η καθυστέρηση καταβολής δόσης συνεπάγεται μηνιαία προσαύξηση που ανέρχεται στο 15 % – γεγονός που σημαίνει πως πρόκειται για μία απαράδεκτη τοκογλυφική επιβάρυνση που θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα. 15% τόκος το μήνα; Είναι δυνατόν;
Παραμένει βέβαια το πρόβλημα των πλειστηριασμών και των κόκκινων δανείων που θα αυξηθούν, λόγω μίας ακόμη ανόδου των επιτοκίων της ΕΚΤ – όπου στο παράδειγμα ενός δανείου ύψους 100.000 €, αυξάνεται η μηνιαία δόση κατά 187 €. Επίσης του ιδιωτικού χρέους που υπερβαίνει τα 410 δις €.
Στα περιεχόμενα του σχεδίου νόμου, το πρώτο μέρος είναι εισαγωγικό και αναφέρει τι περιλαμβάνει, ενώ στο δεύτερο μέρος υπάρχουν διάφορες ρυθμίσεις του υπουργείου οικονομικών – ειδικότερα οι εξής στα επί μέρους κεφάλαια:
To κεφάλαιο Α αφορά τη ρύθμιση οφειλών προς το δημόσιο – όπου επανέρχεται η δυνατότητα των 120 δόσεων, με τις ίδιες συνθήκες του παρελθόντος, όπως μας επιβεβαίωσε ο υπουργός.
Μόνο για συνεπείς όμως οφειλέτες που έχουν υποβάλλει φορολογική δήλωση έως και το 2022 – ενώ θα ενεργοποιηθεί από τον Απρίλιο, προφανώς προεκλογικά, με στόχο την υπεξαίρεση της ψήφου των Ελλήνων.
Παρέχεται δε αναστολή αναγκαστικών μέτρων που παύει να ισχύει, εάν δεν καταβληθούν 2 δόσεις – ενώ το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης ανέρχεται σε 30 ευρώ.
Στο Κεφάλαιο Β, υπάρχουν διατάξεις για τη διευκόλυνση των μεταβιβάσεων περιουσίας και ειδικότερα ακινήτων – στα οποία δόθηκε επίσης παράταση και αναστολή στο φόρο υπεραξίας έως τις 31.12.2024, κατά τις μεταβιβάσεις με το Ν5000/22, κάτι που προφανώς θα βοηθήσει τα αρπαχτικά funds.
Δεν είναι ντροπή; Τα funds υπηρετεί η ΝΔ ή τους Έλληνες; Εάν τα funds, τότε να ζητήσει από αυτά να την ψηφίσουν.
Εμείς πάντως έχουμε προτείνει να μην μπορεί να γίνει καν μεταβίβαση από τα αρπαχτικά funds, εάν δεν έχουν στην κατοχή τους το ακίνητο για μια 5ετία – έτσι ώστε να μην κερδοσκοπούν, απαλλασσόμενα επί πλέον από το φόρο υπεραξίας.
Στο Κεφάλαιο Γ παρέχονται στην ουσία παρατάσεις των μειώσεων για τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ, με κόστος 246 εκ. € για τον ΦΠΑ και 76 εκ. € για τον ΕΦΚ που δεν αφορά μόνο τη γεωργία – αλλά, επί πλέον, καύσιμα για άλλους κλάδους.
Εκτός αυτών, δίνεται παράταση για την υπαγωγή στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και παρέχονται κίνητρα για μετασχηματισμούς επιχειρήσεων – ενώ προσφέρεται η δυνατότητα μηνιαίας καταβολής τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
Το Κεφάλαιο Δ, απαλλάσσει από την επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμη δήλωση φορολογίας εισοδήματος – για ποσά φόρου κάτω από 100 ευρώ και εκπρόθεσμης δήλωσης, για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων.
Δηλαδή για τα AirBnb που ευθύνονται για την αύξηση του κόστους των ακινήτων και των ενοικίων – ενώ κλιμακώνουν την εξάρτηση μας από τη μονοκαλλιέργεια του τουρισμού. Επίσης, ορίζονται πρόστιμα για την παραβίαση της υποχρεωτικής διασύνδεσης των POS τερματικών με την ΑΑΔΕ.
Το Κεφάλαιο Ε αφορά κυρώσεις για το λαθρεμπόριο καυσίμων – όπου επέρχονται κάποιες διαδικαστικές αλλαγές.
Το Κεφάλαιο ΣΤ έχει σχέση με διαδικαστικά ναυτιλιακά θέματα – ενώ μειώνεται η φορολογία των μερισμάτων σε ναυλομεσιτικές εταιρίες, στο 5% από 10%. Απλόχερη η κυβέρνηση στη ναυτιλία.
Το Κεφάλαιο Ζ αφορά το ΤΑΙΠΕΔ και τις εταιρίες του Υπερταμείου – ενώ έχει σχέση με τη συνέχιση της ειδικής εκκαθάρισης της ΛΑΡΚΟ, με τη μεταφορά της ΠΥΡΚΑΛ από τον Υμηττό και με ρυθμίσεις για την παροχή ειδικών διευκολύνσεων στη σύναψη συμβάσεων από το ΤΑΙΠΕΔ για τα Έργα Στρατηγικής Σημασίας, καθώς επίσης από θυγατρικές του Υπερταμείου των ξένων.
Στο Κεφάλαιο Η, συστήνεται αυτοτελές τμήμα 5 ατόμων στο Υπουργείο Οικονομικών, για την παρακολούθηση της σύναψης και εκτέλεσης των δανειακών συμβάσεων και συμβάσεων που συνάπτονται στο πλαίσιο αξιοποίησης των δανειακών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – κάτι που προφανώς χρειάζεται, λόγω των γνωστών κομματικών σκανδάλων.
Τέλος, το Κεφάλαιο Θ έχει διάφορες άλλες ρυθμίσεις, όπως την αναστολή πλειστηριασμών πυρόπληκτων, αλλά μόνο έως τις 31.7.23 – μέχρι να γίνουν οι εκλογές δηλαδή και μετά θα συνεχιστούν κανονικά όλοι οι πλειστηριασμοί.
Στο τρίτο μέρος τώρα, περιλαμβάνονται οι παροχές του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, όπως η έκτακτη ενίσχυση των 300 € με προϋποθέσεις – ενώ αναβιώνουν οι ρυθμίσεις για εξόφληση οφειλών σε ασφαλιστικά ταμεία και παρέχονται επιμέρους διευκολύνσεις σε κάποιους κλάδους.
Τέλος, το τέταρτο μέρος περιλαμβάνει ρυθμίσεις οφειλών σε ΟΤΑ, κατά το ίδιο πλαίσιο με το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία – όπου οφείλουμε να σημειώσουμε πως γενικότερα το καθεστώς ρυθμίσεων του 2019 επανήλθε το 2021, οπότε δεν αρκεί και θα πρέπει να δοθούν 240 δόσεις, χωρίς όμως τοκογλυφικούς τόκους και ληστρικές προσαυξήσεις.
Υπάρχουν επί πλέον μισθολογικές παροχές σε στρατιωτικούς, προφανώς λόγω των διαμαρτυριών τους, αλλά και προεκλογικά, τροποποιήσεις σχετικά με το μισθολογικό καθεστώς των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς επίσης διάφορα άλλα.
Κλείνοντας με ορισμένα μόνο άρθρα, μας έκανε εντύπωση το 80 που αφορά την προεκλογική παροχή στους συνταξιούχους – με προφανή στόχο την υπεξαίρεση της ψήφου τους.
Όπως αναφέραμε, οι συνταξιούχοι επιθυμούν την υιοθέτηση ενός σοβαρού συστήματος ανταποδοτικής σύνταξης, την κατάργηση των νόμων εκτρωμάτων που ψηφίστηκαν στο παρελθόν, όπως του νόμου Κατρούγκαλου, καθώς επίσης να μην υπάρχουν οι απαράδεκτες δικαιολογίες για καθυστέρηση, στην απονομή των εκκρεμών συντάξεων – ούτε οι εξευτελιστικές ελεημοσύνες τύπου Market Pass.
Δεν είναι ανόητοι για να μην καταλαβαίνουν την κοροϊδία, ενώ θέλουν αυτά που πλήρωσαν, εμπρόθεσμα όπως τα πλήρωσαν – δεν είναι και δεν θέλουν να είναι επαίτες της κυβέρνησης.
Μας έκανε επίσης εντύπωση το άρθρο 51, με το οποίο παρατείνεται το καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης της ΛΑΡΚΟ – ενώ υπάρχει σε εξέλιξη μια σκανδαλώδης διαδικασία ξεπουλήματος που τελικά, με την γνωστή τακτική, ξεκινάει με πολλούς ενδιαφερομένους και καταλήγει σε έναν, από τους προνομιακούς συνομιλητές της κυβέρνησης και της ΕΕ.
Εν συνεχεία αλλάζουν οι όροι, όπως συνέβη στο Ελληνικό – αυτό ακριβώς γίνεται σήμερα, με την ΤΕΡΝΑ στη ΛΑΡΚΟ. Μία ακόμη ληστεία.
Λογικά τώρα ευρισκόμαστε στην φάση, όπου η ΤΕΡΝΑ θέτει τους όρους της – αφού, όπως μας είπε ο κ. Σταϊκούρας, το τίμημα εξαρτάται από τις επενδύσεις που θέλει να κάνει ο επενδυτής.
Αληθεύει ότι η ΤΕΡΝΑ προσέφερε 6 εκ. για την εξαγορά της ΛΑΡΚΟ; Εάν ναι, δεν καλύπτει καν το market pass – ούτε αυτό βέβαια, αφού θα τα εισπράξει το Υπερταμείο των ξένων.
Ενδεχομένως πάντως οι επενδύσεις θα αλλάξουν και μετά θα φταίνε άλλοι – όπως συνέβη με την ιταλική Hellenic Train.
Όσον αφορά τώρα το άρθρο 27, παρατείνονται έως τις 31.12.23 οι μειωμένοι συντελεστές της πανδημίας για διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες που δεν έχουν πλέον καμία σχέση με την πανδημία – ενώ αφορούν την κατανάλωση και όχι την παραγωγή, όπως άλλωστε τα 50 δις € που σπαταλήθηκαν στην πανδημία, με δανεικά.
Δανεικά που θα επιστραφούν πανάκριβα, όπως συμβαίνει ήδη με τα αυξημένα φορολογικά έσοδα – τα οποία αναλύσαμε στην εισαγωγή μας.
Το κόστος της συνέχισης αυτών των επιδοτήσεων για το 2023, δίνεται από το ΓΛΚ στα 246 εκ. με το άρθρο 27 – το οποίο όμως εμείς υπολογίσαμε στα 450 εκ. €.
450 εκ. ή, έστω, 246 εκ., την ίδια στιγμή η παραγωγή μας, ο πρωτογενής μας τομέας, στηρίχθηκε μόλις με 183 εκ. € για ολόκληρη την περίοδο της πανδημίας, όταν γενικότερα δόθηκαν 50 δις € – ενώ τώρα παρέχεται μείωση του ΕΦΚ στους αγρότες κόστους λιγότερο από 76 εκ. €, αφού επιδοτούνται με το ίδιο ποσόν και άλλοι.
Ο πρωθυπουργός δε στη Λάρισα, δεν έδειξε καμία κατανόηση για τα προβλήματα των αγροτών μας, από την αύξηση του κόστους παραγωγής – γεγονός απαράδεκτο που μάλλον σημαίνει πως οι αγρότες μας αντιμετωπίζονται με ρατσισμό.
Οι φόροι πάντως που πραγματικά μείωσε η κυβέρνηση, είναι στα family offices όπως της κυρίας Λάτση που φορολογούνται με συντελεστή 1,7%, στις μεγάλες εταιρίες ακινήτων που φορολογούνται με 0,75%, στην απαλλαγή των αρπαχτικών funds από το φόρο υπεραξίας των ακινήτων, στο μειωμένο φόρο μερισμάτων των εφοπλιστών κλπ.
Τέλος, με το άρθρο 30, παρατείνονται τα κίνητρα ηλεκτρονικής τιμολόγησης για λόγους εξοικείωσης – κάτι που αποτελεί μέρος της ψηφιοποίησης που προωθεί η ΕΕ και το υπουργείο του κ. Πιερρακάκη που ενδιαφέρεται μόνο για τις συναλλαγές και το φακέλωμα πολιτών, αλλά αδιαφόρησε για τον ΟΣΕ.
Από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές όμως κερδοσκοπούν οι Τράπεζες – χωρίς να έχει ληφθεί καμία μέριμνα για τις ληστρικές προμήθειες τους.
Είναι λοιπόν δυνατόν να σταματήσει έτσι η κατάρρευση της χώρας μας και η φτωχοποίηση των Ελλήνων; Δυστυχώς για όλους μας, όχι.