Η κοροϊδία του Market Pass: Τα φτωχά νοικοκυριά πληρώνουν έως 20% πιο ακριβά το κιλό ανά προϊόν

 23/06/2024    07 : 13 : 26
σουπερ
69 / 100

Στις πλάτες των οικονομικά ασθενέστερων νοικοκυριών πέφτει η ακρίβεια αφού πληρώνουν έως 20% πιο ακριβά το ίδιο προϊόν στα ράφια των σούπερ μάρκετ διότι η οικονομική ανέχεια τους οδηγεί να αγοράζουν προϊόντα που η μονάδα ανά κιλό είναι υψηλότερη σε σχέση με το ίδιο ομοειδές προϊόν που περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα στη συσκευασία.

Η απόφαση του πρώην υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη να επιβάλει την αναγραφή την τιμή ανά κιλό στην ταμπέλα του προϊόντος έτσι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί συγκρίνει ποια είναι η συμφέρουσα τιμή, λύνει το «μυστήριο» των προσφορών.

Πρόκειται για ουσιαστική απόφαση του πρώην υπουργού Ανάπτυξης αφού στην πράξη δίνει έναν εργαλείο σύγκρισης των τιμών για τους καταναλωτές.

Τα γεμάτα ράφια με προϊόντα των σούπερ μάρκετ αποκαλύπτουν την αδικία ανάμεσα στα φτωχά νοικοκυριά που πληρώνουν το «μάρμαρο» της ακρίβειας.

Παράδειγμα η αγορά δημητριακών για μία οικογένεια που μεγαλώνει παιδί. Δημητριακά 675 γραμμαρίων μαζί με την προσφορά της εταιρείας κοστίζει 3,48 ευρώ η αξία του κιλού διαμορφώνεται στα 5,16 ευρώ. Η οικογένεια που δεν έχει να δώσει το αντίστοιχο ποσό διότι έχει και άλλες ανάγκες θα επιλέξει το ίδιο προϊόν σε μικρότερη ποσότητα των 410 γραμμαρίων που κοστίζει 2,48 ευρώ.

Το νοικοκυριό που κάνει αυτή την επιλογή πληρώνει το κιλό προς 6,05 ευρώ. Όμως το νοικοκυριό που έχει μία μεγαλύτερη οικονομική άνεση αγοράζει πιο φθηνά το ίδιο προϊόν σε σχέση με το νοικοκυριά που του λείπει το ένα ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες το προϊόν με τη χαμηλότερη τιμή προτιμάται από τους καταναλωτές διότι ο οικογενειακός προϋπολογισμός είναι ελλειμματικός.

Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τα νοικοκυριά για να δώσει λεφτά στα σούπερ μάρκετ

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση με την υλοποίηση του Merket Pass 2 στην πράξη εξαπατά τους δικαιούχους διότι το νέο ποσό των 220 εκατ. ευρώ αποτελεί μία ένεση ρευστότητας στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ μέσα από τα νοικοκυριά.

Η κυβέρνηση μοιράζει χρήμα στα σουπερ μάρκετ και «ξεμπερδεύει» κάνοντας μία κατανομή από 22 ευρώ σε ένα μονομελές νοικοκυριό και φθάνει τα 72 ευρώ σε ένα ζευγάρι με 4 παιδιά.

Η κυβέρνηση στην ουσία δίνει χρήματα στα νοικοκυριά με υποτυπώδη κριτήρια για να καταλήξουν στα ταμεία των σουπερ μάρκετ. Τα ράφια των σούπερ μάρκετ με την αναγραφή ανά κιλό των προϊόντων αποκαλύπτουν πόσο φθηνά ή ακριβά είναι δύο ομοειδή προϊόντα. Επίσης η σύγκριση είναι πιο εύκολη ανάμεσα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ( PL) και στα επώνυμα.

Παράδειγμα ένα μπουκάλι λάδι PL ανά κιλό βγαίνει πιο ακριβό από ένα επώνυμο διότι το ένα κιλό κοστίζει πιο ακριβά σε σχέση με το επώνυμο αλλά ο καταναλωτής δεν έχει τα χρήματα να το αγοράσει και «πάει» στο φθηνό με βάση την λιανική τιμή πώλησης.

Απορρυπαντικό με 70 μεζούρες κοστίζει 15,95 ευρώ και η αξία της μεζούρας διαμορφώνεται στα 0,23 λεπτά ενώ το απορρυπαντικό με 50 μεζούρες πωλείται προς 11,95 ευρώ και το κόστος ανά μεζούρα ήταν 0,23 ευρώ.

Τα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι γεμάτα από αντίστοιχα παραδείγματα επιβεβαιώνοντας ότι τα νοικοκυριά με λιγότερα χρήματα πληρώνουν την ακρίβεια επιπλέον έως 20% το κιλό.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}