Η κινέζικη BYD ξεπέρασε την Tesla!
Πριν λίγο καιρό φαινόταν μάλλον αδύνατο. Όμως η Tesla βρήκε τον δάσκαλό της στην BYD. Και έπεται συνέχεια.
Στο ανταγωνιστικό τοπίο των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, η Tesla βρίσκεται μπροστά σε ένα εντελώς νέο τοπίο, καθώς η κινεζική BYD την ξεπέρασε σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
Παρά την παράδοση 484.507 οχημάτων από την Tesla, ξεπερνώντας ελαφρώς τις εκτιμήσεις των αναλυτών, η ευρύτερη γκάμα πιο προσιτών μοντέλων της BYD της επέτρεψε να εξασφαλίσει την πρώτη θέση, πουλώντας 526.409 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, κυρίως στην κινεζική αγορά.
Οι ετήσιες πωλήσεις της BYD ήταν 3,02 εκατομμύρια, αν και σε αυτές περιλαμβάνονται περίπου 1,4 εκατομμύρια plug-in υβριδικά EV, πράγμα που σημαίνει ότι η Tesla εξακολουθεί να προηγείται στις παραδόσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων για το έτος.
Το προηγούμενο διάστημα η Tesla προσπάθησε να πουλήσει όσο περισσότερα Model 3 μπορούσε πριν χάσουν τις φορολογικές ελαφρύνσεις.
Η Tesla ανταποκρίθηκε προσφέροντας εκπτώσεις και κίνητρα, ωστόσο αυτό δεν μπόρεσε να γεφυρώσει το κενό για να φτάσει τη φιλόδοξη παραγωγή των 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που οραματίστηκε ο Musk.
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της BYD στις πωλήσεις EV αντανακλούν την αυξανόμενη κυριαρχία της Κίνας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Παρά τα υψηλότερα έσοδα και κέρδη της Tesla λόγω της πώλησης ακριβότερων οχημάτων, η εξάρτησή της από δύο μόνο μοντέλα, το Model Y και το Model 3, αποτέλεσε το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της, σε αντίθεση με την ποικιλόμορφη γκάμα της BYD.
Η παρουσίαση του Cybertruck από την Tesla, αν και με καθυστέρηση, σηματοδότησε την είσοδό της στην ανταγωνιστική αμερικανική αγορά pick-up. Ωστόσο, ο Μασκ προειδοποίησε για τις μελλοντικές προκλήσεις για την επίτευξη μαζικής παραγωγής και θετικών ταμειακών ροών, εκτιμώντας περίπου 250.000 μονάδες μέχρι το 2025.
Κοιτάζοντας μπροστά, η Tesla στοχεύει να παραδώσει 2,2 εκατομμύρια οχήματα το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 22% αλλά πιο αργή ανάπτυξη σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Καθώς η εταιρεία ετοιμάζεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματά της για το τέταρτο τρίμηνο, η εξάρτησή της από τις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας παραμένει σημαντική, με κέντρα παραγωγής στην Καλιφόρνια, τη Σαγκάη, το Όστιν και το Βερολίνο.