Η εφορία λειτουργεί τα δικά της…ΚΕΠ

Η εφορία λειτουργεί τα δικά της...ΚΕΠ
63 / 100

Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων και των επιχειρήσεων, η ΑΑΔΕ συστήνει τα… δικά της ΚΕΠ. Συγκεκριμένα, ξεκινούν τις εργασίες τους τα τμήματα Υποστήριξης Συναλλασσόμενων, καθώς και η Πρότυπη Μονάδας Εξυπηρέτησης. Τα δύο τμήματα μπορούν να εξυπηρετούν τους φορολογούμενους με όλους τους τρόπους επικοινωνίας, είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω των εφαρμογών της ΑΑΔΕ, ακόμα και με αλληλογραφία.

Οι απαντήσεις θα είναι άμεσες, ενώ όπου απαιτείται απάντηση που ενδεχομένως να ξεπερνά τις δυνατότητες των τμημάτων, αυτή θα αποστέλλεται στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, προκειμένου να επιληφθούν των θεμάτων που απασχολούν τους φορολογουμένους. Σημειώνεται ότι εντός των τμημάτων θα λειτουργεί υπηρεσία που θα παρακολουθεί τον χρόνο απόκρισης στα ερωτήματα των χρηστών των πληροφοριακών συστημάτων που διαχειρίζεται η ΑΑΔΕ και θα κάνει αξιολόγηση λοιπών στατιστικών στοιχείων -δεδομένων της καλής λειτουργίας και της εξυπηρέτησης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στις αρμοδιότητες του τμήματος Υποστήριξης Συναλλασσόμενων και Επικοινωνίας είναι:

(α) Η πρωτογενής, η άμεση και η συνεχής εξυπηρέτηση, σε πρώτο επίπεδο, των πολιτών και συναλλασσομένων με την ΑΑΔΕ, μέσω σύγχρονων μεθόδων ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

(β) Η επίλυση σε πρώτο επίπεδο τυχόν προβλημάτων και η ενημέρωση χρηστών σε σχέση με τεχνικά θέματα κατά τη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ.

(γ) Η εξυπηρέτηση αιτημάτων των χρηστών σε θέματα πιστοποίησης ή/και προσβάσεων στις ηλεκτρονικές εφαρμογές και οι ενέργειες για την αντιμετώπισή τους.

(δ) Η προώθηση αιτημάτων που αφορούν εξειδικευμένα θέματα (τεχνικά ή επιχειρησιακά) στα αρμόδια Τμήματα της Διεύθυνσης Επιχειρησιακών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΠΙ.ΔΙ.) της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.) ή στις αρμόδιες Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.

(ε) Η ενίσχυση των συναλλαγών και η διενέργεια εξερχόμενων κλήσεων ή εκστρατειών επικοινωνίας, σύμφωνα με αιτήματα και τις απαιτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.

(στ) Ο έλεγχος των προς εισαγωγή στοιχείων (έντυπων ή χειρόγραφων), η ταξινόμηση και η προώθησή τους προς ψηφιοποίηση, καθώς και ο προγραμματισμός των εργασιών.

(ζ) Η εισαγωγή στοιχείων, η ψηφιοποίηση και η επαλήθευσή τους, όπου απαιτείται, καθώς και η τήρηση των προκαθορισμένων προτύπων και ιδιαιτεροτήτων του, κατά περίπτωση, αντικειμένου.

Παράλληλα, στις αρμοδιότητες της Πρότυπης Μονάδας Εξυπηρέτησης περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:

(α) Η εξυπηρέτηση αιτημάτων πολιτών σε εξειδικευμένα επιχειρησιακά θέματα, που προωθούνται από το αρμόδιο Τμήμα που υποστηρίζει το πρώτο επίπεδο.

(β) Η παραλαβή αλληλογραφίας πολιτών για ερωτήματα που άπτονται των παρεχόμενων πληροφοριακών συστημάτων και Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, η εξυπηρέτησή τους ή η προώθησή τους αρμοδίως.

(γ) Η μέριμνα για τη:

– δρομολόγηση και τη διεκπεραίωση, αρμοδίως, της αλληλογραφίας με εξειδικευμένα ερωτήματα ή αιτήματα συναλλασσομένων, τα οποία προωθούνται από το Αυτοτελές Τμήμα Θ’ της ίδιας Διεύθυνσης,

– τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών εξυπηρέτησης των φορολογουμένων, όπως η ελαχιστοποίηση του χρόνου απόκρισης και η ορθή δρομολόγηση στις υπηρεσίες για εύρεση λύσεων.

– τον ορισμό και τήρηση των διαδικασιών για τη συλλογή, την κατηγοριοποίηση, τη μελέτη και τον χειρισμό των εξειδικευμένων εισερχόμενων ερωτημάτων συναλλασσομένων σε επιχειρησιακά θέματα αρμοδιότητας της ΑΑΔΕ.

– την εκπόνηση προγραμμάτων δράσεων και εκπαίδευσης του προσωπικού υποστήριξης του πρώτου επιπέδου αιτημάτων.

– τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων τηλεφωνικής ενημέρωσης συναλλασσομένων σε φορολογικά και τελωνειακά θέματα.

– την υλοποίηση δράσεων δημιουργίας νέων σύγχρονων και πρωτότυπων υπηρεσιών εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης φορολογουμένων.

ΠΗΓΗ