Η ΑΒ Βασιλόπουλος προσφεύγει στη δικαιοσύνη για το πρόστιμο του Υπουργείου Ανάπτυξης

 29/05/2023    01 : 36 : 21
βασιλοπουλος
66 / 100

Άνθρωποι της αγοράς προεξοφλούσαν ότι το πρόστιμο που επιβλήθηκε σε συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΔΕΝ πρόκειται να εισπραχθεί διότι στηρίζεται σε λάθος στοιχεία

Το επισήμανε ο Απόστολος Ραυτόπουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών, κατά την τηλεοπτική συζήτηση που είχε με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης. Εν συνέχεια το επιβεβαίωσε στέλεχος του λογιστηρίου του συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ.

Στο μεταξύ η διοίκηση του σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος έχει προαναγγέλλει προσφυγή στην Δικαιοσύνη.

Συγκεκριμένα, η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ διαφωνεί με τον όρο «αθέμιτη κερδοφορία» ενώ προσθέτει ότι «το πρόστιμο υπολογίστηκε με λάθος στοιχεία».

Τι απαντά για το πρόστιμο η ΑΒ Βασιλόπουλος
Το πρόστιμο προκάλεσε την έντονη αντίδραση της «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία δήλωσε χαρακτηριστικά στο Euro2day.gr:

«Σε συνέχεια ελέγχου από τη ΔΙΜΕΑ και της σχετικής ανακοίνωσης, επιβεβαιώνουμε την επιβολή προστίμου ύψους 319.900 ευρώ στην εταιρεία ΑΒ Βασιλόπουλος, το οποίο θεωρούμε άδικο και αβάσιμο, σε μία περίοδο που όλος ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων λειτουργεί με ζημιές. Αρχικά, το πρόστιμο υπολογίστηκε με λάθος στοιχεία, λαμβάνοντας υπόψη αρχικές τιμές τιμοκαταλόγου και όχι τελικές τιμές πώλησης».

Διαφωνούμε έντονα στο να μιλάμε για «αθέμιτη κερδοφορία». Ως εταιρεία, στηρίξαμε από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της κυβέρνησης, οδηγώντας την αγορά σε χαμηλές τιμές. Μειώσαμε τις τιμές μας και σε άλλα προϊόντα στο σύνολο των προσφερόμενων κωδικών μας. Από την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού», έχουμε χάσει πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ, πουλώντας πολλά προϊόντα ακόμα και κάτω του κόστους.

Συνολικά, οι παράμετροι που λαμβάνονται υπόψη οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα:

  • Είναι λάθος να μιλάμε για αθέμιτη κερδοφορία λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους ενός μεμονωμένου προϊόντος και μόνο.
  • Δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν αυξήσεις των λειτουργικών εξόδων μιας εταιρείας, αγνοώντας έτσι αν μιλάμε τελικά για πραγματικό κέρδος ή ζημία.
  • Επιβάλλεται η διατήρηση σταθερής τιμής μικτού περιθωρίου, καθώς και μειωμένης τιμής μικτού περιθωρίου κέρδους για μια σειρά από προϊόντα (οι διατάξεις του άρθρου 87 του Ν. 4986/2022), χωρίς, όμως, να λαμβάνεται υπόψη ότι οι τιμές αυτές δεν αποτελούν πραγματικό κέρδος για την επιχείρηση.
  • Όταν το προηγούμενο έτος κάποιος ελεγχόμενος κωδικός δεν είχε πωλήσεις, η ΔΙΜΕΑ παίρνει για σύγκριση το Μικτό Περιθώριο κέρδους της εταιρείας από τις οικονομικές καταστάσεις του προηγούμενου έτους. Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να συγκριθεί η κερδοφορία ενός κωδικού με τη συνολική κερδοφορία μίας εταιρείας, είναι ανόμοια μεγέθη, αφού για την εξεύρεση του μικτού περιθωρίου κέρδους του συνόλου του έτους μιας εταιρείας λαμβάνονται υπόψη και άλλα μεγέθη, που σχετίζονται με τα λειτουργικά κόστη αυτής.
  • Η σύγκριση του μικτού περιθωρίου κέρδους προϊόντων σε χρονικές περιόδους μικρότερες του έτους οδηγεί σε στρεβλά συμπεράσματα. Μόνο με περίοδο αναφοράς ενός ακεραίου έτους μπορεί με ασφάλεια να βγει συμπέρασμα. Και αυτό γιατί στη λειτουργία της αγοράς λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του έτους προωθητικές ενέργειες οι οποίες επηρεάζουν τόσο την τελική τιμή πώλησης όσο και το κόστος των προϊόντων.
  • Ως βάση υπολογισμού του προστίμου, λαμβάνονται υπόψη όχι μόνο τα προϊόντα που έχουν πουληθεί αλλά και τα αποθέματα, με συνέπεια να επιβάλλεται πρόστιμο και για εμπορεύματα που ακόμη δεν έχουν πωληθεί και απλά εικάζεται ότι έχουν ήδη πουληθεί και η εταιρεία έχει ήδη αποκομίσει το όφελος.

Σκοπεύουμε να εξαντλήσουμε όλα τα ένδικα μέσα ενάντια στο πρόστιμο αυτό», καταλήγει.

«Καμπάνες» έπεσαν σε 4 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μετά από ελέγχους της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς, για παράβαση του νόμου περί αισχροκέρδειας και για διαφορετική́ τιμή στο ταμπελάκι στο ράφι και στην ταμειακή μηχανή.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}