Η έφοδος στον ΟΣΕ και η έρευνα της Οικονομικής εισαγγελίας

 22/07/2024    07 : 43 : 08
τραινο
72 / 100

Έφοδος της Αρχής των τρένων στον ΟΣΕ για στοιχεία που δεν δόθηκαν

Αιφνιδιαστική επίσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕ πραγματοποίησε αρμόδια Ομάδα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για να συλλέξει τα τεκμήρια, τα οποία αφορούν τις διαδικασίες ασφάλειάς και αν τηρήθηκαν τα οποία… δεν της απέστειλε ο ΟΣΕ.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας η Ομάδα Αξιολόγησης της Αρχής, ζήτησε τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από την Hellenic Train μια σειρά από έγγραφα-τεκμήρια, τα οποία θα αποδεικνύουν σε τι βαθμό τηρήθηκαν οι όροι ασφαλείας που περιγράφονται από τον ΟΣΕ στο Σχέδιο Διαχείρισης Ασφάλειας.

Μεταξύ άλλων, είχαν ζητηθεί δελτία έλξης, φύλλα πορείας, απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες μεταξύ των μηχανοδηγών και του σταθμάρχη κ.λπ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η απάντηση της Hellenic Train είναι ότι δεν υπάρχουν στοιχεία, καθώς όλα καταστράφηκαν και παρέπεμψαν στον ΟΣΕ για να ζητηθούν αντίγραφα από εκεί.

Ο ΟΣΕ από την πλευρά του, έστειλε κάποια στοιχεία, όμως ελλιπή, όπως αναφέρουν πηγές, και έτσι η Ομάδα αξιολόγησης της ΡΑΣ, επισκέφθηκε χθες τα γραφεία του Διαχειριστή των σιδηροδρόμων, για να συλλέξει από μόνη της ό,τι χρειαζόταν. Μάλιστα, κάποια επιπλέον στοιχεία αναμένεται να τα στείλει σήμερα ο ΟΣΕ στην Αρχή.

Ακολούθως το σύνολο των τεκμηρίων θα αξιολογηθεί, ώστε να βγει το πόρισμα για το επίπεδο ασφάλειας που τηρούσε ο ΟΣΕ, ενδεχόμενες κυρώσεις ή και αφαίρεση του Πιστοποιητικού Ασφαλείας, μέχρι να διορθωθούν οι ελλείψεις.

Tο Πιστοποιητικό Ασφαλείας
Οι διαχειριστές υποδομής όπως ο ΟΣΕ, έχουν την κύρια ευθύνη για τον ασφαλή σχεδιασμό, τη συντήρηση και τη λειτουργία του οικείου σιδηροδρομικού δικτύου και υπόκεινται σε έγκριση ασφάλειας από τη ΡΑΣ που εκδίδει το Πιστοποιητικό Ασφαλείας, το οποίο απαιτείται για να μπορεί ο ΟΣΕ να λειτουργεί. Για να διατηρήσει το Πιστοποιητικό Ασφάλειας ο ΟΣΕ θα πρέπει να τηρούνται όσα προβλέπει ο ίδιος ο στο Σχέδιο Διαχείρισης Ασφάλειας το οποίο έχει καταθέσει στη ΡΑΣ για να λάβει το Πιστοποιητικό Ασφάλειας.

Στα Σχέδια Διαχείρισης Ασφάλειας καταγράφονται με κάθε λεπτομέρεια οι διαδικασίες οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται από τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις και τον ΟΣΕ, βάσει της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση όλων των κανόνων και απαιτήσεων ασφαλείας. Τα Σχέδια αυτά αποτελούν τον οδηγό και το εργαλείο των προαναφερθέντων σιδηροδρομικών φορέων, μέσω των οποίων αξιολογούν, ελέγχουν και προλαμβάνουν οποιοδήποτε κίνδυνο.

Εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Αρχής Σιδηροδρόμων
Επίσης, το πόρισμα που θα βγάλει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων θα κοινοποιηθεί και στην Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει την ευθύνη για το πιστοποιητικό Ασφαλείας της Hellenic Train, προκειμένου να κινηθεί αναλόγως.

Το πιστοποιητικό ασφαλείας της Hellenic Train εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων και όχι την ελληνική, καθώς η εταιρεία πραγματοποιεί και διεθνή δρομολόγια. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο Αρχές συνεργάζονται στενά και τα συμπεράσματα του πορίσματος αναμένονται και από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων.

Οικονομική Εισαγγελέα: Έρευνα για 4 συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ για έργα εκσυγχρονισμού που υπογράφηκαν από 2005 έως 2015

Τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες ο Οικονομικός Εισαγγελέας ο οποίος αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.

Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.

Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν ένα μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.

Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:

1. Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου

2. Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και

3. Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS

Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.

Για την σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά την τηλεδιοίκηση όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για τη διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας.

Ωστόσο πριν περίπου έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

ΠΗΓΗ

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}