Έτσι τιμωρούν οι ΗΠΑ τις τράπεζες: Πρόστιμο-μαμούθ 3,7 δις στην Wells Fargo για κακοδιαχείριση δανείων, υποθηκών και τραπεζικών λογαριασμών

 23/02/2024    10 : 08 : 55
wells fargo
70 / 100

Το ποσό αφορά αστικό πρόστιμο αλλά και επιστροφή χρημάτων σε πελάτες

Το ποσό των 3,7 δισ. δολαρίων καλείται να καταβάλει ο τραπεζικός γίγαντας στον τομέα της καταναλωτικής πίστης, Wells Fargo, σε πρόστιμο και επιστροφές χρημάτων σε πελάτες, για εκτεταμένη κακοδιαχείριση δανείων αυτοκινήτων, υποθηκών και τραπεζικών λογαριασμών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί μέχρι σήμερα στην τράπεζα, η οποία έχει περάσει χρόνια προσπαθώντας να αποκατασταθεί μετά από μια σειρά σκανδάλων που συνδέονται με τις πρακτικές των πωλήσεών της.

Τι και που θα πληρώσει η τράπεζα
Το Γραφείο Προστασίας Χρηματοοικονομικών Καταναλωτών (CFPB) διέταξε την τράπεζα να καταβάλει αστικό πρόστιμο ύψους 1,7 δισ. δολαρίων, το μεγαλύτερο που έχει επιβληθεί ποτέ από το CFPB. Άλλα 2 δισ. δολάρια θα πρέπει να διαθέσει για την αποζημίωση περισσότερων από 16 εκατομμύρια λογαριασμών καταναλωτών που επηρεάστηκαν από τις παραβιάσεις, αναφέρει η ανακοίνωση του CFPB.

Το Γραφείο κατέγραψε μια σειρά από παραβιάσεις του χρηματοπιστωτικού δικαίου των καταναλωτών, από παράνομες χρεώσεις και τόκους σε δάνεια αυτοκινήτων και υποθήκες, αδικαιολόγητες κατασχέσεις αυτοκινήτων μέχρι και λάθη στα τέλη υπερανάληψης σε λογαριασμούς ταμιευτηρίου και επιταγών.

«Η Wells Fargo είναι μια υπόθεση που θέτει το ένα τρίτο των αμερικανικών νοικοκυριών σε κίνδυνο ζημίας», δήλωσε ο διευθυντής της CFPB, Ρόχιτ Τσόπρα.

Από την πλευρά της τράπεζας επισημαίνουν ότι ο διακονονισμός θα επιλύσει χρόνια ζητήματα. «Αυτή η εκτεταμένη συμφωνία αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο έργο μας για τον μετασχηματισμό των πρακτικών της Wells Fargo και για να αφήσουμε αυτά τα ζητήματα πίσω μας» είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας, Τσάρλι Σαρφ.

Το πρόστιμο για την Wells Fargo είναι το τελευταίο σε μια σειρά ενεργειών που υπογραμμίζουν την πιο επιθετική στάση της CFPB υπό την κυβέρνηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν. Δεν είναι εξάλλου τυχαία η δήλωση του Τσόπρα ότι το Γραφείο επιδιώκει να καταστήσει τις μεγάλες εταιρείες περισσότερο υπεύθυνες απέναντι στους καταναλωτές.

Οι αμαρτίες του παρελθόντος
Η Wells Fargo έχει τιμωρηθεί επανειλημμένα από τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές για παραβιάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών από το 2016, όταν διαπιστώθηκε ότι υπάλληλοι της Wells είχαν ανοίξει εκατομμύρια λογαριασμούς παράνομα προκειμένου να επιτύχουν μη ρεαλιστικούς στόχους πωλήσεων. Έκτοτε, η Wells ξόδεψε τον χρόνο της λέγοντας ότι καθαρίζει τα πράγματα, μόνο και μόνο για να της επιβληθούν επανειλημμένα πρόστιμα για πρόσθετες παραβιάσεις του νόμου περί προστασίας των καταναλωτών.

Η τράπεζα παραμένει υπό την εντολή της Ομοσπονδιακής Τράπεζας που της απαγορεύει να επεκταθεί περισσότερο μέχρι η Fed να κρίνει ότι τα προβλήματα εταιρικής κουλτούρας της έχουν επιλυθεί. Η εν λόγω εντολή, που τέθηκε αρχικά σε ισχύ το 2018, αναμενόταν να διαρκέσει μόνο ένα ή δύο χρόνια.

Η διοικητική ομάδα και το διοικητικό συμβούλιο της Wells Fargo έχουν αλλάξει δραματικά από τότε, εφαρμόζοντας νέα κίνητρα και διαδικασίες διαχείρισης κινδύνων. Ο Σαρφ ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος το 2019, το τέταρτο πρόσωπο που ηγείται της Wells Fargo από τότε που αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο.

«Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία τρία χρόνια και σήμερα είμαστε μια διαφορετική εταιρεία», δήλωσε ο Σάρφ.«Παραμένουμε προσηλωμένοι στο να κάνουμε το σωστό για τους πελάτες μας»

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}