Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Tο μπάχαλο με τα αμιγώς μπαταρίας λιθίου αυτοκίνητα, ποιος θα το χρεωθεί;

 22/06/2024    08 : 14 : 37
ηλεκτρικα οχηματα
65 / 100

Στις 19/1/2023 ο επικεφαλής επιστήμονας και Διευθύνων Σύμβουλος του Ινστιτούτου Ερευνών της Toyota, μίλησε για την πορεία της Toyota προς την ουδετερότητα του άνθρακα στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός. Σε συνεδρία με τίτλο “Επανεφεύρεση του τροχού”, ο εκπρόσωπος της Toyota άφησε τους πάντες “ξερούς”, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν λάθος ποντάροντας τα πάντα στις μπαταρίες λιθίου. Ενώ τα οχήματα μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών με μπαταρία, θα κυριαρχούν μακροπρόθεσμα, οι ελλείψεις λιθίου και η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης εμποδίζουν επί του παρόντος την καθολική αλλαγή σε αυτά τα οχήματα. Υπό αυτές τις συνθήκες, η Toyota προωθεί υβριδικά ηλεκτροκίνητα οχήματα, που χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο λίθιο.

Από το greeklignine.blogspot.com

Το έλλειμμα λιθίου θα αυξάνεται συνεχώς τα επόμενα χρόνια και το προσδοκώμενο για το 2040 έλλειμμα ισοδυναμεί με 18 μεταλλεία Pilgangoora! Τι είναι αυτό; Είναι το μεγαλύτερο επιφανειακό μεταλλείο λιθίου εξόρυξης από σκληρά πετρώματα στον πλανήτη, βρίσκεται στη Δυτική Αυστραλία και ασφαλώς δεν ενοχλεί τους διάφορους “οικωλόγους”, αφού δεν είναι στη δική τους αυλή. Φυσικά σ’ αυτό το ιστολόγιο έχουμε πει απ’ το …2014 πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μείνουν από …μπαταρία, δεν περιμένουμε καμιά Toyota να μας το πει! Πού θα βρεθούν αυτά τα 18 Pilgangoora, όταν μάλιστα οι Σέρβοι πέρυσι “κούνησαν το μαντήλι” στη μεταλλευτική Rio Tinto, μετά τα καψόνια που έκαναν οι Αυστραλοί στο μέγα Τζόκοβιτς, στο τουρνουά του 2022; Και τι νομίζετε πως θα σημαίνει η έλλειψη λιθίου, τόσο στην τιμή του μεταλλεύματος όσο και στην τιμή των αυτοκινήτων;

Ένα λοιπόν το κρατούμενο, η έλλειψη μεταλλείων λιθίου. Δεύτερο κρατούμενο η απαγόρευση μεταφοράς οχημάτων με μπαταρίες λιθίου στη Νορβηγική εταιρεία ακτοπλοΐας Havila Kystruten. Και τρίτο κρατούμενο, η αποκάλυψη στις 3/2/2023 των …

στοιχείων πωλήσεων αυτοκινήτων στη Γερμανία τον Ιανουάριο 2023! Να δούμε στο τέλος, το μπάχαλο με τα αμιγώς μπαταρίας λιθίου αυτοκίνητα, ποιος θα το χρεωθεί; Ως συνήθως κανείς, ε;

Το 2022 οι αγοραστές νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έλαβαν επιδότηση έως και €6.000 από το κράτος συν έως και €3.000 ευρώ από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αλλά στα μέσα του 2022 η κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει την επιδότηση, ισχυριζόμενη ότι τα ηλεκτρικά είχαν γίνει ολοένα και πιο ελκυστικά για τους αγοραστές, ακόμη και χωρίς επιδότηση. Έτσι το 2023 η επιδότηση για αυτοκίνητα ηλεκτρικά με μπαταρία ή κυψέλες καυσίμου μειώθηκε στα €3.000-4.500. Αποτέλεσμα; Πλήρης κατάρρευση της αγοράς! Η μείωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν 83% σε σχέση με το Δεκέμβριο 2022, όταν όλοι όσοι σκέφτονταν να πάρουν ηλεκτρικό έτρεξαν να το πράξουν πριν μειωθεί η επιδότηση. Και το μερίδιο τον Ιανουάριο 2023 περιορίστηκε σε 15,1%, από 55,4% το Δεκέμβριο 2022. Τόσο “καλά” είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που χωρίς τη μεγάλη επιδότηση οι καταναλωτές τους γύρισαν μονομιάς την πλάτη! Και, βεβαίως, παταγώδης διάψευση των κυβερνητικών ισχυρισμών!

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία, τον Ιανουάριο 2023 οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση 2,6% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2022 (179.247 μονάδες). 122.431 νέα αυτοκίνητα, (μερίδιο 68,3%, μεταβολή +2,5%), ταξινομήθηκαν για εταιρείες, ενώ 56.700 αυτοκίνητα, (μερίδιο 31,6%, μεταβολή -12,1%), ήταν οι ταξινομήσεις ιδιωτών. 18.136 νέα οχήματα ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV, ποσοστό 10,1%, μεταβολή -13,2%). 50.772 νέα αυτοκίνητα είχαν υβριδική κίνηση (μερίδιο 28,3%, μεταβολή -6,2%), συμπεριλαμβανομένων 8.853 plug-in υβριδικών (4,9%, -53,2%). Αντίθετα, αύξηση 3,5% παρουσίασαν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες ( 69.922 οχήματα, μερίδιο 39,0%).

Το “κερασάκι στην τούρτα”; Με βάση τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, το 2022 οι εκπομπές CO2 από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα ήταν κατά μέσο όρο 109,6 g/km, μειωμένες ως προς το2021, που ήταν 118,7 g/km. Αλλά τον Ιανουάριο 2023 οι εκπομπές ανέβηκαν στα 131g/km, όσο κι αν η Tesla είχε αύξηση πωλήσεων 912,2%, φθάνοντας μερίδιο 2%!

Κανείς δεν μπορεί να κοροϊδέψει τους καταναλωτές, σε χώρα που λειτουργεί με στοιχειώδη ελευθερία! Και πολύ σύντομα ο Μητσοτάκης θα διαπιστώσει πως κανείς δεν μπορεί να κοροϊδεύει διαρκώς τους ψηφοφόρους, όσο κι αν καθημερινά ταΐζει τα ξεπουλημένα Μέσα Μαζικής Αποβλάκωσης!

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}