«Καυτά» ερωτήματα του Νίκου Νικολόπουλου προς τον Μητσοτάκη για τα Τέμπη: «Δεν γνωρίζετε κύριε Πρωθυπουργέ;»

 19/04/2024    05 : 37 : 54
νικολοπουλος
69 / 100

Ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Νίκος Νικολόπουλος με επιστολή του που απέστειλε για το πολύνεκρο τραγικό δυστύχημα -έγκλημα- στα Τέμπη, προς τον Πρωθυπουργό παραθέτει τα όσα θα καταθέσει στους εισαγγελείς και του θέτει τα εξής καίρια ερωτήματα που αφορούν προσωπικα τον Κυριακο Μητσοτακη :

Ειλικρινά, κύριε Πρωθυπουργέ!
Πίστευα, ότι μπροστά σε αυτή την ανείπωτη εθνική τραγωδία θα κάνατε τα πάντα για να χυθεί άπλετο φως στα αίτια που την προκάλεσαν και για να αποδοθούν οι ευθύνες σε εκείνους που οι πράξεις ή οι παραλείψεις τους είχαν σαν αποτέλεσμα να φτάσουμε στο τραγικό αυτό δυστύχημα. Όμως, οι πράξεις σας σαν κυβέρνηση δείχνουν δυστυχώς, ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.

Συγκεκριμένα:

1) Τα μέλη της Επιτροπής που όρισε η κυβέρνησή σας για τη διερεύνηση των αιτιών που προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα δεν εγγυώνται, ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν στους πραγματικούς υπεύθυνους.

Αρχικά, επιλέχθηκε σαν μέλος της Επιτροπής ο μέχρι την άνοδο του Σύριζα στην εξουσία Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος, οπότε αναγκαστήκατε να τον αντικαταστήσετε με τον Καθηγητή Πυργίδη Χρήστο, ο οποίος, όπως και το άλλο μέλος της Επιτροπής, ο Καθηγητής Προφυλλίδης Βασίλειος, φιγουράρουν στη λίστα Καθηγητών που δημοσίευσε η αείμνηστη Αριστέα Μπουγάτσου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 13/11/2005.

Ο τίτλος του δημοσιεύματος ήταν: «Μέγας χορηγός της «έρευνας» και… ευεργέτης ο ΟΣΕ». Οι καθηγητές αυτοί, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, έπαιρναν με απευθείας αναθέσεις, δήθεν «ερευνητικού έργου», μεγάλα ποσά και έστρωναν το χαλί των μεγαλοεργολάβων σε κρίσιμα έργα του ΟΣΕ.

Ρίξετε μια ματιά, κύριε Πρωθυπουργέ στις προσωπικές τους σελίδες στο διαδίκτυο, όπου διαφημίζουν τις μελέτες που ανέλαβαν μέχρι σήμερα, και θα καταλάβετε τον ρόλο αυτών των δυο Καθηγητών στα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και άλλων φορέων του Δημοσίου.

Την εκτέλεση των έργων αναλάμβαναν στη συνέχεια οι μεγαλοεργολάβοι με στημένους διαγωνισμούς και με τη συνέργεια υπουργών, επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και επίορκων υπηρεσιακών στελεχών τους, συντελέστηκε η μεγάλη ληστεία του τρένου, χωρίς τα τεράστια ποσά που ξοδεύτηκαν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου να καταφέρουν να αποπερατωθεί μια γραμμή 520 χ.λ.μ., ο βασικός άξονας δηλαδή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όπου έγινε το τραγικό δυστύχημα και στον οποίο τα τρένα κυκλοφορούν εν έτει 2023 στα «τυφλά», χωρίς να λειτουργούν η Σηματοδότηση, η Τηλεδιοίκηση και τα άλλα συστήματα ασφαλείας, που δεν θα επέτρεπαν να συμβεί αυτό που συνέβη.

2) Χθες διορίσατε στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ τους αντικαταστάτες των αποπεμφθέντων Διευθυνόντων Συμβούλων τους και οι επιλεγέντες από την κυβέρνησή σας είναι για τον μεν ΟΣΕ ο Παναγιώτης Τερεζάκης, για τη δε ΕΡΓΟΣΕ ο Χρήστος Παληός. Και οι δυο τους όμως έχουν παρελθόν, που σε καμιά περίπτωση δεν εγγυάται, ότι θα ασκήσουν τα καθήκοντά τους, σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές για τις εταιρείες τους, με την απαιτούμενη αμεροληψία και διαφάνεια.

– Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Τερεζάκης διατέλεσε από το 2007 έως το 2010 Γενικός Διευθυντής Υποδομής του ΟΣΕ, την περίοδο δηλαδή που άρχισε η σταδιακή κατάρρευση των συστημάτων Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που έφτασε το 2014 σε τέτοιο οριακό σημείο, που υπήρχε αδήριτη ανάγκη για την ανάταξή τους και η τότε κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά εν μέσω μνημονίων, χρηματοδότησε την αμαρτωλή πλέον σύμβαση717/29-11-2014 για την ανάταξη των εν λόγω συστημάτων;

Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Τερεζάκης, όπως προκύπτει από τη σελίδα του στο LinkedIn, εργάζεται (Full-time μάλιστα) από το 2016 μέχρι σήμερα στην εταιρεία LDK Consultants, που κάνει μελέτες σε έργα της ΕΡΓΟΣΕ, που έχουν βαλτώσει (όπως το GSM-R) και τα οποία εκτελούν μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η εταιρεία ΤΕΡΝΑ του πεθερού του «αορκιστου» Υπουργού Συγκοινωνιών κ. Γεραπετρίτη, η σύμβαση 751/2015 της οποίας με την ΕΡΓΟΣΕ ελέγχεται από τον Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς ;

Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Τερεζάκης ήταν «Τεχνικός Σύμβουλος» του αποπεμφθέντος Διευθύνοντος Συμβούλου;

Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Τερεζάκης με τους υποτακτικούς του στον ΟΣΕ, όπως είπε σε τηλεοπτική εκπομπή ο πρόεδρος του σωματείου των Μηχανοδηγών, επιδίδεται αυτές της μέρες σε «κοπτορραπτική» των συνομιλιών του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας στην Καρόλου με τον Σταθμό της Λάρισας;

Δεν έπρεπε να έχει επέμβει ο εισαγγελέας, να κατασχέσει καταγραφικά και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, για να μην αλλοιώσουν ή εξαφανίσουν κάποιοι στοιχεία του εγκλήματος;

– Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Χρήστος Παληός ήταν μέχρι χθες μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, που αφενός χορήγησε παρατάσεις της αμαρτωλής σύμβασης 717/29-11-2014 και αφετέρου ενέκρινε την υπογραφή της αχρείαστης συμβατικά Συμπληρωματικής Σύμβασης, αξίας 13,2 εκατ. €, που προσπαθούσε τόσα χρόνια να υπογράψει ο «εθνικός εργολάβος» και γι αυτό καθυστερούσε την ολοκλήρωση του έργου, που αν είχε ολοκληρωθεί, όπως και εσείς λέτε, δεν θα φτάναμε στην εθνική τραγωδία των Τεμπών;

Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι με την υπ’ αρ. πρωτ. Δ14/α/6351/Φ-ΕΡΓΟΣΕ/12-01-2021 Απόφαση του παραιτηθέντος υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, μετά από σχετική εισήγηση της ΕΡΓΟΣΕ, της οποίας μέλος του ΔΣ ήταν ο κ. Χρήστος Παληός, δόθηκαν στην κοινοπραξία του «εθνικού εργολάβου» με την ALSTOM ακόμη 2.767.782,93 €, ως αποζημίωση λόγω θετικών ζημιών για τις περιόδους 01-05-2019 έως 30-06-2019, 01-07-2019 έως 31-08-2019, 01-09-2019 έως 31-10-2019, 01-11-2019 έως 31-12-2019 και 01-01-2020 έως 31-03-2020;
Δηλαδή επί των ημερών της κυβέρνησής σας, ενώ το έργο είχε σταματήσει να εκτελείται με ξεκάθαρη υπαιτιότητα της κοινοπραξίας, λόγω της άρνησής της να συμμορφωθεί με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, της αναγνωρίστηκαν με την παραπάνω απόφαση του υπουργού σας και θετικές ζημιές για τις καθυστερήσεις(!!!).

Δυστυχώς, κύριε Πρωθυπουργέ, αυτή η απόφαση είναι μια απόφαση, για την οποία η κυβέρνησή σας είναι υπόλογη και πρέπει να ντρέπεται….

Μετά τα παραπάνω, κύριε Πρωθυπουργέ, είναι ποτέ δυνατό να σας πιστέψουμε, όπως διαβεβαιώσατε και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ότι θα χυθεί άπλετο φως στα αίτια που προκάλεσαν την εθνική τραγωδία στα Τέμπη και ότι θα αποδοθούν οι ευθύνες σε εκείνους που οι πράξεις ή οι παραλείψεις τους είχαν σαν αποτέλεσμα να φτάσουμε στο τραγικό αυτό δυστύχημα;

Οι πράξεις σας και οι αποφάσεις σας παραπέμπουν σε συγκάλυψη και οι ευθύνες θα αποδοθούν και πάλι, όπως και στο δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017 επί εποχής μιας άλλης συνυπεύθυνης κυβέρνησης, σε «ανθρώπινο λάθος» ή το πολύ σε «ανθρώπινα λάθη» υπηρεσιακών παραγόντων, που εργάζονται σε τέτοιες συνθήκες, που δεν είναι επιτρεπτές από τους Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς για Διευρωπαϊκά Δίκτυα, όπως είναι ο άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Κύριε Πρωθυπουργέ στο προσφατο παρελθόν σας έχω αποστείλει 13 επιστολές μα ποτέ δεν απαντήσατε …

Σήμερα σας αποστέλλω την παρούσα -ίσως και τελευταία ως Πρωθυπουργου – με αφορμή την ανείπωτη τραγωδία που προκλήθηκε με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, που δυστυχως επιβεβαίωσε, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τις διαχρονικές καταγγελίες μου για την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος, με τις διάσπαρτες εργολαβίες που δεν ολοκληρώνονται ποτέ και τις απευθείας αναθέσεις, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων συγκεκριμένων μεγαλοεργολάβων που οδήγησαν σε ένα « ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ » με συνέπεια την δολοφονία τόσων νέων ανθρώπων .

Κύριε Πρωθυπουργέ στα χρονια που είχατε την ευθύνη δυστυχως συνεχίσατε την πρακτική που ακολουθείται στην Ελλάδα επί δεκαετίες και που μετέτρεψε το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο και αέναο εργοτάξιο, με τα τρένα να κυκλοφορούν χωρίς καμία σύγχρονη προδιαγραφή ασφαλείας, κυριολεκτικά στα «τυφλά».

Τουλάχιστον από την ημέρα της παραίτησης του Γενικου Γραμματέα κ.Σταθοπουλου γνωρίζετε για τη ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ… όπως επίσης δεν μπορείτε να αρνηθείτε πως απο την πρώτη ημέρα γνωρίζετε πως μετά απο δική μου προσφυγή η Οικονομική Εισαγγελία έχει θέσει στο μικροσκόπιο της τέσσερις συμβάσεις που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν όπως έπρεπε για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου… καθως και η ποινική δικαιοσύνη που όμως τότε την πήγε ΑΡΧΕΙΟ και τώρα την ΞΕΘΑΨΕ ;;;

Ποτέ, τότε η τώρα οι δικαστές και γιατί δεν έκαναν σωστή δικαστική έρευνα ;

Σε όλα τα ανωτέρω, δυστυχώς, έχω προ πολλού αναφερθεί με την ιδιότητα του βουλευτού, καταθέτοντας ένα πλήθος ερωτήσεων μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τις οποίες στηλίτευσα την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος δια των έργων του ΟΣΕ, καθώς και την απουσία έργων για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών, δεδομένα που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών και τον θάνατο 57 ανθρώπων.

Απευθύνθηκα σήμερα σε εσάς ως παλιός συνάδελφος στο κοινοβούλιο αλλα και ως πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος Ελλάδος για να σας υπογραμμίσω πως καλυπτοντας πρωην υπουργούς Υποδομων – Συγκοινωνιών και πρόσωπα που άσκησαν διοίκηση στον ΟΣΕ ΕΡΓΟΣΕ ΓΑΙΑ ΟΣΕ κα και « έβαλαν το δάχτυλο στο μέλι» το μόνο που ταιριάζει να σας πω είναι

«ΚΑΙ ΚΑΛΗΝ ΑΠΟΛΟΓΙΑΝ »

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Ιδρυτικό μέλος της

ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

……………………………………………………………………………………………

Οδοστρωτήρας… ο Νικολόπουλος – Καταιγιστικός στις ραδιοφωνικές συνεντεύξεις δείχνει το μέγεθος του σκανδάλου και της επενδυτικής τραγωδίας

Η ανείπωτη τραγωδία που προκλήθηκε με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, επιβεβαίωσε, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τις διαχρονικές καταγγελίες μου για την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος, με τις διάσπαρτες εργολαβίες που δεν ολοκληρώνονται ποτέ και τις απευθείας αναθέσεις, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων συγκεκριμένων μεγαλοεργολάβων.

Πρακτική που ακολουθείται στην Ελλάδα επί δεκαετίες και που μετέτρεψε το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο και αέναο εργοτάξιο, με τα τρένα να κυκλοφορούν χωρίς καμία σύγχρονη προδιαγραφή ασφαλείας, κυριολεκτικά στα «τυφλά».

Η Οικονομική Εισαγγελία έχει θέσει στο μικροσκόπιο της τέσσερις συμβάσεις που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν όπως έπρεπε για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σε όλα τα ανωτέρω, δυστυχώς, έχω προ πολλού αναφερθεί με την ιδιότητα του βουλευτού, καταθέτοντας ένα πλήθος ερωτήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τις οποίες στηλίτευσα την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος δια των έργων του ΟΣΕ, καθώς και την απουσία έργων για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών, δεδομένα που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών και τον θάνατο 57 ανθρώπων.

Απευθύνθηκα ως εκλεγμένος πληρεξούσιος του Ελληνικού λαού στο κοινοβούλιο και ως πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος Ελλάδος στην Δικαιοσύνη «και πάλιν και πολλάκις» …

Επί παραδείγματι αναφέρομαι στην σύμβαση 717, η οποία αφορούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης – ασφαλείας των τρένων, οι καθυστερήσεις της οποίας οδήγησαν τα τρένα στο να κυκλοφορούν στα τυφλά.

Για την επίμαχη μάλιστα σύμβαση (717) και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, που αφορά την τηλεδιοίκηση, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα, η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση, καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για την διάπραξη του αδικήματος της απιστίας.

Ωστόσο τώρα η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων, σχετικά με το σκέλος που αφορά την διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

Ευτυχώς που μπήκαν στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας οι συμβάσεις που οι ελληνικές εισαγγελικές αρχές έστειλαν στο αρχείο.

Την εκτέλεση της σύμβασης 717 , ανέλαβε η κοινοπραξία των εταιρειών ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ (θυγατρική 100% του Άκτορα, νυν Ελλάκτωρ) και Alstom Transport SA και όμως … Ευτυχώς που έστω και καθυστερημένα πέφτει φως στο σκοτάδι που βρίσκεται όπως επίσης και από το 2020 παραμένει και η «αμαρτωλή» σύμβαση 751/2015 .

Τρία χρόνια μετά, κανένα πόρισμα δεν έχει υποβληθεί προς τις εισαγγελικές αρχές, ενώ είναι άγνωστο εάν η έρευνα συνεχίζεται !

Όλα αυτά την ώρα που η Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος ερευνά τέσσερις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ από 2005 μέχρι και το 2015, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της απιστίας.

Ανάμεσα σε αυτές είναι και η σύμβαση η οποία υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2015 μεταξύ της τότε διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε και της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε –ΤΕΡΝΑ Α.Ε και αφορούσε στην «Ολοκλήρωση αναβάθμισης διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ Πειραιά‐Έξοδος Σ.Σ Αθηνών».

Δυστυχώς την ώρα που η Ελλάδα προχωρούσε στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διαδοχικές κυβερνήσεις και υπουργοί Μεταφορών προχωρούσαν σε θριαμβευτικές ανακοινώσεις για νέα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και για δήθεν καινούργια γρήγορα τρένα, η βασική εργολαβία για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου έχει βαλτώσει;

Το έργο είχε ημερομηνία παράδοσης το 2016, αλλά μέχρι το 2019 και όμως δεν είχε παραδοθεί από τους αναδόχους .

Το 2018, έγινε αποδεκτή από το Ελεγκτικό Συνέδριο η αξίωση των αναδόχων για Συμπληρωματική Σύμβαση, κάτι που από τη μία αύξησε το κόστος του έργου κατά 13,3 εκατ. και όμως, οι εταιρείες εξακολουθούσαν με την ανοχή της ΕΡΓΟΣΕ, να μην τηρούν τους όρους της αρχικής σύμβασης.

Στη συνέχεια και η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτακη με την υπογραφή της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ανέχθηκε μαζί με τη νέα ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ τα παιχνίδια των δύο εταιρειών με τις μελέτες.

Δηλαδή, και η νέα ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ εξακολουθούσε να παίζει το παιχνίδι των εθνικών εργολάβων και να μην αναγκάζει την κοινοπραξία να εφαρμόσει τους όρους της σύμβασης.

Έτσι,ούτε με τη κυβέρνηση Μητσοτάκη η αμαρτωλή αυτή σύμβαση δεν ολοκληρώθηκε έγκαιρα, με συνέπεια να φτάσουμε στο τραγικό δυστύχημα.

Και όχι μόνον αυτό, αλλά, με την συνημμένη υπ’ αρ. πρωτ.Δ14/α/6351/Φ-ΕΡΓΟΣΕ12-01-2021 απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, δόθηκαν ακόμη στην κοινοπραξία 2.767.782,93 €, ως αποζημίωση λόγω θετικών ζημιών για τις περιόδους 01-05-2019 έως 30-06-2019, 01-07-2019 έως 31-08-2019, 01-09-2019 έως 31-10-2019, 01-11-2019 έως 31-12-2019 και 01-01-2020 έως 31-03-2020.

Δηλαδή, ενώ το έργο είχε σταματήσει να εκτελείται με ξεκάθαρη υπαιτιότητα της κοινοπραξίας, λόγω της άρνησής της να συμμορφωθεί με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, της αναγνωρίστηκαν και θετικές ζημιές για τις καθυστερήσεις(!!!).

Στις 28/04/2015 με ερώτηση μου προς τον Πρωθυπουργό, έθεσα το θέμα: «Σκάνδαλο του έργου της Σήραγγας Όθρυος, της ΕΡΓΟΣΕ (Σύμβαση 470/21-4-2007) και θέσπιση της Διαιτησίας στα συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ δημόσια έργα»Αξίζει να υπογραμισθει πως στο πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κου Λέανδρου Ρακιντζή και η έκθεση για το συγκεκριμένο έργο προσκομίστηκε στη Δικαιοσύνη .

Με την ανωτέρω Έκθεση Ελέγχου, στις σελίδες 166-171, αποδίδονται κακουργηματικές ευθύνες, οι οποίες ζημίωσαν την περιουσία της «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.» για ποσό που υπερβαίνει τα 40.000.000 €. Την ανωτέρω έκθεσή του, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης την διαβίβασε, επίσης, στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων, κ.Στράτο Σιμόπουλο, με το υπ’ αρ. πρωτ. ΓΕΔΔ/Φ509.11/14437/18-9-2012 έγγραφό του, στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, κ. Νίκο Σταθόπουλο, με το υπ’ αρ. πρωτ. ΓΕΔΔ/Φ509.11/14440/18-9-2012 έγγραφό του και στον Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Κωστή Χατζηδάκη, στον οποίο επεσήμανε ότι : «Από την παραπάνω Έκθεση Ελέγχου προκύπτουν σοβαρές παραβιάσεις της νομιμότητας κατά την εκτέλεση του έργου με συνέπειες στο κόστος του και στην μη ολοκλήρωσή του μέχρι σήμερα.»Υπενθυμίζω πως το κατηγορητήριο που σχημάτισε ο Εισαγγελέας κ. Αριστείδης Κορέας, για τις πασίγνωστες εταιρείες ΑΚΤΩΡ και ΕΡΓΟΣΕ, για τα έργα, τις ημέρες και τα τιμολόγια τους στο έργο «Λιανοκλάδι-Δομοκός», που είχαν ως συνέπεια να ζημιωθεί το Ελληνικό Δημόσιο με ποσό που ξεπερνά τα 30.000.000€ !!! Πρόκειται για ένα τεράστιο σκάνδαλο, που ανέδειξα στη Βουλή των Ελλήνων, μέσω του Κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Επίσης όσον αφορά στα μέλη της Επιτροπής που όρισε η κυβέρνηση για τη διερεύνηση των αιτιών που προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα, κατά τη γνώμη μου δεν εγγυώνται, ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν στους πραγματικούς υπεύθυνους. Αρχικά, επιλέχθηκε σαν μέλος της Επιτροπής ο μέχρι την άνοδο του Συριζα στην εξουσία Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οπότε αναγκάστηκαν να τον αντικαταστήσουν με τον Καθηγητή Πυργίδη Χρήστο, ο οποίος, όπως και το άλλο μέλος της Επιτροπής, ο Καθηγητής Προφυλλίδης Βασίλειος, φιγουράρουν στη λίστα των Καθηγητών που δημοσίευσε η αείμνηστη Αριστέα Μπουγάτσου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ .

Οι καθηγητές αυτοί, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, έπαιρναν με απευθείας αναθέσεις «ερευνητικού έργου» μεγάλα ποσά και που ίσως να έστρωναν το χαλί των μεγαλοεργολάβων σε κρίσιμα έργα του ΟΣΕ.

Αν αναζητήσετε τις συμβάσεις ανάθεσης αυτών των μελετών τοτε θα καταλάβετε τον ρόλο αυτών των δυο Καθηγητών στα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και άλλων φορέων του Δημοσίου. Την εκτέλεση των έργων αναλάμβαναν στη συνέχεια οι μεγαλοεργολάβοι με στημένους διαγωνισμούς και με τη συνέργεια υπουργών, επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και επίορκων υπηρεσιακών στελεχών τους συντελέστηκε η μεγάλη ληστεία του τρένου, χωρίς τα τεράστια ποσά που ξοδεύτηκαν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου να καταφέρουν να αποπερατωθεί μια γραμμή 520 χ.λ.μ., ο βασικός άξονας δηλαδή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Αυτό από μόνο του δείχνει το μέγεθος του σκανδάλου και της επενδυτικής τραγωδίας.

Κοντά 30 χρόνια στη Βουλή έχω συγκεντρώσει υλικό αποδεικτικό σχετικά με τα οικονομικά σκάνδαλα που διεπράχθησαν στον ΟΤΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ΓΕΑ ΟΣΕ και λοιπά και λοιπά !!!

Η δικαστική διερεύνηση από τον ευρωπαίο εισαγγελέα και τους εφέτη-ανακριτή στην ελλαδα είμαι σίγουρος ότι θα βρει και θα αποκαλύψει τους πρωτεργάτες της αδηφάγου διαπλοκής Οι οποίοι κατασπάραξαν τον κρατικό κορβανά ένα και κατέκλεψαν τους έλληνες και ευρωπαίους φορολογούμενους από την ε οκ, τα μοπ, τα έργα συνοχής και άλλα.

Η μεγάλη ληστεία ξεκίνησε το 1996 με την ίδρυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπου σκόρπισε εκατοντάδες εκατομμύρια για μελέτες διαγωνισμούς και προμήθεια υλικών σε τρεις άντε τέσσερις εργολάβους. Εννοείται χωρίς εκπτώσεις που το τελικό κόστος έφτανε στο διπλάσιο του αρχικού.

Το πάρτι εξαπλώθηκε και στο τροχαίο υλικό, στο scrap όπου συγκροτήθηκαν εγκληματικές συμμορίες και έφαγαν με χρυσά κουτάλια .

Το μεγάλο φαγοπότι συνεχίστηκε και επί Λιάπη ο οποίος κατηγορήθηκε για παρκαρισμένα εκατομμύρια ευρώ στους λογαριασμούς του που ποτέ δεν δικαιολόγησε …Επί υπουργου συγκοινωνιών Λιάπη παραγγέλθηκαν βαγόνια και όταν ήρθαν στην Ελλάδα απεδείχθησαν άχρηστα , αφού ήταν το πλάτος τους μεγαλύτερο από το πλάτος των γραμμών…

νικος νικολοπουλος

Από το 2001 και μετά η κυβέρνηση ίδρυσε την ΓΑΙΑ ΟΣΕ που συμπεριέλαβε όλη την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ. Οι φάκελοι έχουν έγγραφα με τις υπογραφές των υπουργών μεταφορών και υποδομών, των υφυπουργών τους, των γενικών γραμματέων, των διοικήσεων καθώς και των καρεκλοκένταυρων.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, σήμερα, έχω θεσμικό καθήκον και υποχρέωση , ως σχεδόν επί τριακονταετία Βουλευτής, πρώην Υφυπουργός και Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, να προτρέψω και να βοηθήσω τις ανακριτικές αρχές ώστε να καταφέρουν να διερευνήσουν την μεταβολή των όρων των συμβάσεων, να ξαναδιαβάσουν –πιο προσεκτικά αυτή την φορά- τις ερωτήσεις μου (και τις σχετικές με αυτές Αιτήσεις Κατάθεσης Εγγράφων), καθώς και το κατηγορητήριο εναντίον όλων εγκλημάτησαν και που περιλαμβάνει τις βαριές κατηγορίες όπως την παράλειψη είσπραξης ποινικών ρητρών, για όσες κατέπεσαν, ή έπρεπε να καταπέσουν, για την διπλό πληρωμή εργασιών που είχαν ήδη τιμολογηθεί, την παράνομη καταβολή αποζημιώσεων και πολλά ακόμη.

Πέραν δε αυτών πρέπει να μελετηθεί η έκθεση της κατάστασης του δικτύου που υποβάλλει ο ΟΣΕ κάθε χρόνο . Στις εκθέσεις 2020, 2021, 2022 αναφέρεται ότι τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας δεν λειτουργούν προσωρινά! Και όμως από τότε έχουν περάσει τουλάχιστον τρία χρόνια.

Το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα Ελλάδος πιστεύει πως μια προανακριτική επιτροπή της Βουλής θα έριχνε φως στην υπόθεση και θα αποτελούσε μια σοβαρή διαδικασία που θα βοηθούσε στην καταδίκη όλων των όσων κατέκλεψαν τα δημόσια ταμεία τα τελευταία 30 χρόνια.

ΠΗΓΗ

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}