Επικοινωνιακός…εμπαιγμός με την μείωση στα διόδια της Αττικής Οδού

Επικοινωνιακός...εμπαιγμός με την μείωση στα διόδια της Αττικής Οδού
61 / 100 SEO Score

Ως τεράστια νίκη της κυβέρνησης παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός τη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό από τον προσεχή Οκτώβριο. Αυτό το μέτρο παρουσιάστηκε ως κυβερνητική πρωτοβουλία, παρά το γεγονός πως αυτό προβλεπόταν στη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου!

Από τις 6 Οκτωβρίου οι οδηγοί που εισέρχονται στην Αττική Οδό θα καταβάλλουν μειωμένο αντίτιμο, καθώς το ποσό μειώνεται από τα 2,80 ευρώ που είναι σήμερα στα 2,50 ευρώ ανά διέλευση. Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του πρωθυπουργού, ο οποίος σημείωσε στο υπουργικό πως «είναι ένα χειροπιαστό αποτέλεσμα για τους πολίτες, ειδικά για αυτούς οι οποίοι χρησιμοποιούν τακτικά τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της πόλης.

Αυτό όμως που απέκρυψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τους πολίτες, πέραν του ότι δεν αποτελεί δική του πρωτοβουλία αλλά περιλαμβάνεται στη σύμβαση, είναι πως η μείωση των διοδίων δεν θα είναι εφ’ όρου ζωής! Στη σύμβαση αναφέρεται ρητά (και αυτή είναι η δεύτερη κοροϊδία) πως το μειωμένο αντίτιμο θα ισχύει για πέντε χρόνια!

Δηλαδή, ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το ύψος των διοδίων που καταβάλλουν οι οδηγοί, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας, υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο θα τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου. Με άλλα λόγια, είναι στο χέρι του ομίλου στον οποίο παραχωρήθηκε η Αττική Οδός να κρίνει αν πρέπει να υπάρξει αύξηση ή μείωση των διοδίων με βάση το πόσα οχήματα περνούν καθημερινά από τα διόδια και, αν δεν είναι αρκετά για την επένδυσή του, να προχωρήσει στην αναπροσαρμογή τους.

Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων, καθώς τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας θα ανέβαιναν, λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών, το οποίο όμως δεν εισακούστηκε.

Σημειώνεται πως από τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού στον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ για τα επόμενα 25 χρόνια θα εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία περίπου 3,27 δισ. ευρώ.

ΠΗΓΗ

………………………………………

Η Αττική Οδός και ο Μητσοτάκης

Η Αττική Οδός είναι ένας “ιδιωτικός” δρόμος. Που φτιάχτηκε με τα λεφτά του ελληνικού λαού. Με επιχορηγήσεις, με επιδοτήσεις, με δάνεια εγγύησης του ελληνικού δημοσίου, με λεόντειες συμβάσεις υπέρ εργολάβων. Αυτοί, οι εργολάβοι, κερδοσκοπούν πάνω στο δικαίωμα μετακίνησης του λαού και πάνω στο πρόβλημα του κυκλοφοριακού χάους που οι ίδιοι μαζί με τις κυβερνήσεις της “ανάπτυξης” έχουν δημιουργήσει στο διάβα δεκαετιών.

Γράφει ο Νίκος Μπογιόπουλος

Από το 2006 και μετά, οι εργολάβοι που κατείχαν την Αττική Οδό, μπούκωσαν στα εκατομμύρια κέρδη. Για την ακρίβεια: 978,3 εκατομμύρια ευρώ καθαρή κερδοφορία! Σκάρτο 1 δισεκατομμύριο ευρώ (δείτε τον αναλυτικό πίνακα)!

Και ερχόμαστε στο σήμερα. Σήμερα, ο Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του “πουλάνε” φτηνο κουβαρνταλίκι έχοντας βάλει τα καρακόλια τους να διαφημίζουν την φτήνια του ίδιου του Μητσοτάκη που σε ένα λαό που έχει γονατίσει από την ακρίβεια πήγε στο υπουργικό του συμβούλιο να πει ότι έρχεται μείωση στο διόδιο της Αττικής Οδού από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ…

Τι δεν είπε ο Μητσοτάκης;

α) Οτι η κυβέρνησή του, όπως και όλες οι προηγούμενες, εξασφάλισε η Αττική Οδός να παραμείνει στα χέρια των ιδιωτών. Με την νέα σύμβαση, ο νέος παραχωρησιούχος (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) θα κατέχει, θα εκμεταλλεύεται και θα μας… παραχωρεί την Αττική Οδό “της” μέχρι το 2058!

β) Οτι η… μείωση που διαφημίζει ο Μητσοτάκης στις κάμερες (σε μια άλλη εκδοχή του πρώην τηλεπωλητή αντιπροέδρου του) αφορά μόνο τα πρώτα 5 χρόνια της νέας 25ετούς σύμβασης.

γ) Ρωτάμε: Η σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση του Μητσοτάκη, δίνει ή δεν δίνει δυνατότητα αύξησης των διοδίων από τα 2,5 ευρώ στα 3,25 ευρώ μετά την 5ετία; Η νέα σύμβαση επανεφέρει το αρχικό σχέδιο της διαφορετικής χρέωσης εντός της ημέρας, με αύξηση του διοδίου κατά 30% στα 3,25 ευρώ τις ώρες αιχμής (από τις 7 έως τις 9 το πρωί και από 4 έως τις 6 το απόγευμα) μετά την πρώτη πενταετία; Δηλαδή τις ώρες που οι εργαζόμενοι είτε πηγαίνουν, είτε φεύγουν από τη δουλειά τους!

Αυτή είναι η οίηση, η αλαζονεία, ο αυτοκρατορικός ιδεασμός, η παραποίηση, η απόκρυψη της αλήθειας, ο εμπαιγμός του λαού και – κυρίως – η “φτήνια” τους…

Kataawdrgrafh