Εξωδικαστικός: Οι τράπεζες και οι servicers που κάνουν τις περισσότερες ρυθμίσεις

 18/05/2024    09 : 50 : 47
bank
67 / 100

Αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς ο αριθμός των “κόκκινων” οφειλετών που ζητούν ρύθμιση οφειλών μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού. Ομως πολλοί από αυτούς – περίπου ένας στους τέσσερις – εγκαταλείπουν άπρακτοι τη διαδικασία, απορρίπτοντας την πρόταση ρύθμισης που παράγει αυτόματα ο αλγόριθμος του Εξωδικαστικού.

Από το sofokleousin.gr

Για τους υπόλοιπους 3 στους 4, οι πιθανότητες να ενταχθούν σε ρύθμιση είναι πολύ μεγάλες: Οι τράπεζες και οι servicers αποδέχονται από 62% έως και 95% των υποβαλλόμενων αιτήσεων, προχωρώντας σε τελικές ρυθμίσεις.

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έδωσε πρώτη φορά στη δημοσιότητα αναλυτικά στοιχεία για τον αριθμό των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί ανά χρηματοδοτικό φορέα και σε τι ποσοστό έγιναν αποδεκτές.

Πρώτες στην κατάταξη ως προς το ποσοστό αποδοχής αιτήσεων ρύθμισης ήταν τον Απρίλιο η Πειραιώς και η Eurobank,

Η Πειραιώς, που διατηρεί στον ισολογισμό της χαρτοφυλάκιο κόκκινων δανείων 1,3 δισ. ευρώ, αποδέχθηκε το 95% των αιτημάτων ρύθμισης

Στη Eurobank, με χαρτοφυλάκιο NPE 1,5 δισ. ευρώ, to ποσοστό εγκρισιμότητας ήταν 94%.

Η Εθνική και Alpha εμφάνισαν πολύ χαμηλότερα ποσοστά – χαμηλότερα και από τους μεγάλους servicers που συγκεντρώνουν το 90% των συνολικών κόκκινων δανείων.

Στην Alpha που έχει στον ισολογισμό της χαρτοφυλάκιο NPE 2,2 δισ. ευρώ, το ποσοστό εγκρίσεων ήταν 73%.

Κατ’ αναλογία πολύ λιγότερα αιτήματα ρύθμισης αποδέχθηκε η Εθνική: Ικανοποίησε μόλις το 63% των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και απέρριψε περίπου μία στις τρεις.

Από τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων (servicers), επόμενες θέσεις, την υψηλότερη επίδοση σημείωσε η Intrum, αποδεχόμενη το 87% των αιτημάτων. Η Qquant είχε ποσοστό εγκρισιμότητας 84%, αλλά με πολύ μικρό αριθμό αιτημάτων ένταξης στον Εξωδικαστικό.

Η doValue αποδέχθηκε περίπου τρεις στις 4 υποβληθείσες αιτήσεις (75%).

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}