Για κλάματα: 14 σέρνεται η υπόθεση για το πρόστιμο στην ΕΛΑΪΣ

 16/07/2024    02 : 07 : 21
επιτροπη ανταγωνισμου
69 / 100

ΕΛΑΪΣ-UNILEVER: Την Άνοιξη του 2009, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε στη Unilever πρόστιμο 6,946 εκατ. ευρώ, διότι απαγόρευε σε οκτώ αλυσίδες σούπερ μάρκετ να κάνουν παράλληλες εισαγωγές. Δεκατέσσερα χρόνια μετά από εκείνη την ημέρα, η συγκεκριμένη υπόθεση δεν έχει κλείσει. Αντιθέτως το Συμβούλιο της Επικρατείας καλείται εκ νέου να την κρίνει.

Βέβαια έχουν προηγηθεί αρκετά και ενδιαφέροντα γεγονότα σε αυτό το σίριαλ. Η Ελαΐς-Unilever μετά την «καμπάνα» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού άσκησε έφεση στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών κατά της απόφασης, την οποία το Εφετείο έκανε μερικώς δεκτή. Και όταν λέμε μερικώς δεκτή, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι το Διοικητικό Εφετείο ακύρωσε στο σύνολό του το πρόστιμο που επέβαλε η Επιστροπή Ανταγωνισμού στην εταιρεία και το ποσό επιστράφηκε στην Ελαΐς-Unilever.

Όμως η απόφαση του Εφετείου δεν ικανοποίησε ούτε την Επιτροπή Ανταγωνισμού ούτε την Ελαΐς-Unilever, που προέβησαν σε αίτηση αναίρεσης. Η αίτηση αναίρεσης της Ελαΐς-Unilever απορρίφθηκε και η αίτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού έγινε δεκτή (ΣτΕ 1299/2021) για έλλειψη αιτιολογίας ως προς τους λόγους που οδήγησαν στην επιβολή μηδενικού προστίμου και το δικαστήριο ανέπεμψε την υπόθεση στο Διοικητικό Εφετείο για νέα κρίση.

Το Διοικητικό Εφετείο, αυτό που μηδένισε το πρόστιμο στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, πέρυσι έκρινε ότι το ύψος του επίδικου προστίμου (6,9 εκατ. ευρώ) που όρισε η Ανεξάρτητη Αρχή είναι συμβατό με τον νόμο. Βέβαια ούτε και με αυτή την απόφαση κλείνει η υπόθεση αφού η Ελαΐς-Unilever έχει ήδη ασκήσει αίτηση αναίρεσης ενώπιον του Συμβούλιου της Επικρατείας, η οποία αναμένεται να συζητηθεί εντός του έτους.

Και η ιστορία συνεχίζεται…

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}