Εκτοξεύτηκαν τα ναύλα για μεταφορά καυσίμων

 13/04/2024    09 : 46 : 44
efoplistes1
70 / 100

Το μεγαλύτερο ημερήσιο άλμα από το 2022 κατέγραψε το κόστος για τη μεταφορά καυσίμων εκτοξεύοντας τα κέρδη των τάνκερ, εξαιτίας της διακοπής της διέλευσης πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.

Οι τιμές για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα από τη Μέση Ανατολή στην Ασία έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από τότε που οι ΗΠΑ και η Βρετανία εξαπέλυσαν αεροπορικές επιδρομές στους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, έχοντας φτάσει τα 83.000 δολάρια την ημέρα από περίπου 30.000 δολάρια. Αυξήθηκαν δηλαδή κατά 182% από τις 12 Ιανουαρίου, επισημαίνει το Bloomberg.

Πρόκειται για τάνκερ που μεταφέρουν κυρίως νάφθα, το ενδιάμεσο προϊόν διύλισης που χρησιμοποιείται για την παραγωγή βενζίνης και πλαστικών.

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιδεινωθεί σε σημείο που όλο και περισσότερες εταιρείες ανακοινώνουν ότι διακόπτουν τη διέλευση από τη συγκεκριμένη θαλάσσια οδό, επιλέγοντας τη διαδρομή γύρω από την Αφρική, με αποτέλεσμα εκτός από την αύξηση του κόστους και τη μείωση των διαθέσιμων πλοίων στην αγορά spot.

Εκτός από την άνοδο των ναύλων από τη Μέση Ανατολή προς την Ασία:

· Τα ναύλα από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο

· Η διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Ανατολική Αφρική εκτοξεύτηκε στο ψηλότερο από τον Μάιο

· Τα φορτία για ορισμένα καύσιμα από τη Νότια Κορέα στη Σιγκαπούρη αυξήθηκαν περισσότερο από τον Ιούνιο του 2022

«Ξαναγράφονται» τα δρομολόγια των πλοίων
Στο μεταξύ, η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα οδηγήσει σε ευρεία σναδιάταξη του παγκόσμιου δικτύου παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων.

Η νέα, μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί ανάγκες για νέους σταθμούς πετρέλευσης αλλά και για πλήρωση των δεξαμενών των πλοίων με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τυχόν απρόβλεπτα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Λιμάνια της Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο «ξυπνούν» από τον λήθαργο δεκαετιών, βλέποντας την κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Μάλιστα, όπως μετέδιδε στις 18 Ιανουαρίου το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay της Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ήδη αναρριχηθεί στις κορυφαίες επιλογές για ανεφοδιασμό – αν και ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk προτιμούν να αποφεύγουν τις ενδιάμεσες στάσεις. Για κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική κάνει λόγο και η Trafigura.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}