Δισεκατομμύρια σε.. εικονικά ακίνητα

Δισεκατομμύρια σε.. εικονικά ακίνητα
64 / 100

Επενδύσεις δισεκατομμυρίων προσελκύουν τα ψηφιακά ακίνητα, παρά τα προβλήματα στον χώρο των κρυπτονομισμάτων που πιέζουν τις τιμές της γης στην εικονική πραγματικότητα του metaverse.

Το 2022 οι επενδύσεις στα ψηφιακά ακίνητα ανήλθαν στα 1,9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία DappRadar, σε έναν χώρο που έχουν ήδη επενδύσει εταιρείες όπως η Sotheby’s, η Adidas, η PricewaterhouseCoopers και η Samsung, αν και πολλοί διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για τη σκοπιμότητα επένδυσης σε αυτή την άυλη μορφή ακίνητης περιουσίας.

Το τελευταίο διάστημα, οι τιμές των online περιουσιακών στοιχείων έχουν χάσει το μεγαλύτερο κομμάτι της αξίας τους, καθώς κατρακυλούν τα κρυπτονομίσματα, εν μέσω της πτώχευσης της FTX και των δυσμενών μακροοικονομικών συνθηκών.

Η κατάρρευση της εταιρείας FTX, ενός από τα μεγαλύτερα ανταλλακτήρια στην αγορά των κρυπτονομισμάτων, προκάλεσε κραχ στην αγορά, πιέζοντας ακόμα χαμηλότερα τιμές σε γνωστά κρυπτονομίσματα, όπως το Bitcoin και το Ether.

«Η γενική κατάρρευση της αξίας των κρυπτονομισμάτων οδηγεί τις αξίες των ακινήτων του metaverse κοντά στο χαμηλό ενός έτους», τονίζει η DappRadar σε έκθεση της.

Σύμφωνα με στοιχεία από τον ιστότοπο ανάλυσης metaverse WeMeta, η μέση τιμή εικονικής γης έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 80% και ο όγκος συναλλαγών των εικονικών ακινήτων μειώθηκε, επίσης, κατά περισσότερο από 90%, σε σύγκριση με τα υψηλά τον Νοέμβριο του 2021.

Τι είναι το metaverse
Το metaverse, ένας όρος που αναφέρεται στον εικονικό κόσμο, μπαίνει όλο και περισσότερο στα επενδυτικά σχέδια των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου.

Πρόκειται για μία νέα εκδοχή του internet: Η ιδέα είναι ότι ο χρήστης μπορεί να κινείται μέσα στο metaverse ως ένα avatar, μία ψηφιακή εκδοχή του εαυτού του, την οποία ελέγχει καθώς ζει διάφορες εμπειρίες στο metaverse.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν υπάρχει μόνο ένα metaverse. Αυτός ο εικονικός κόσμος υποστηρίζεται από δεκάδες πλατφόρμες με την κάθε μια να παρέχει ένα ξεχωριστό ψηφιακό περιβάλλον.

Τι μπορείς να κάνεις στο metaverse; Ό,τι μπορείς να κάνεις στο internet, αλλά με μία πιο εμβυθιστική εμπειρία. Μπορεί ο χρήστης να συνεργαστεί με συναδέλφους, να ταξιδέψει στο εξωτερικό, να παίξει παιχνίδια ή ακόμα να βγει με τους φίλους του σε ένα εικονικό μπαρ. Οι δραστηριότητες είναι πάμπολλες και δεν έχουν όρια.

Ήδη εταιρείες απευθύνονται σε avatar καταναλωτές, πουλώντας branded ρούχα σε αυτές τις ψηφιακές μορφές, ενώ οικόπεδα και σπίτια αγοράζονται έναντι εκατομμυρίων δολαρίων μέσω κρυπτονομισμάτων.

«Η δύναμη του metaverse θα είναι σε αυτό που μπορούν να κάνουν οι χρήστες που βρίσκονται εκεί. Κάποια από τα κορυφαία καταστήματα, καλλιτέχνες και επιχειρήσεις στον κόσμο θα δημιουργήσουν απίστευτες δραστηριότητες σε ακίνητα metaverse και όλα είναι κλειδωμένα επ’ άπειρον στο blockchain», υποστηρίζει ο Mark E. Rose, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Avison Young.

Ευκαιρίες στα ψηφιακά ακίνητα
Αν και επικρατεί η αβεβαιότητα τόσο στις αγορές, όσο και στην παγκόσμια οικονομία, η πτώση τιμών των ψηφιακών ακινήτων μπορεί, επίσης, να γίνει αντιληπτή και ως επενδυτική ευκαιρία.

Ο Aditya Saxena, μηχανικός λογισμικού στη Microsoft, αγόρασε πρόσφατα ένα ψηφιακό οικόπεδο για περίπου 3.000 δολάρια. Λίγους μήνες νωρίτερα, είχε δει παρόμοια ακίνητα να πωλούνται για τιμές τρεις και τέσσερις φορές πάνω από αυτή την τιμή.

«Είμαστε σε μια πτωτική αγορά, οπότε οι τιμές δεν είναι πολύ ακριβές», δήλωσε ο Saxena στο πρακτορείο Bloomberg. «Δεν βλέπω να το πουλάω για αρκετό καιρό. Είναι ένα στοίχημα με ρίσκο».

Είτε προσεγγίσει ένας επενδυτής την οικονομία του ψηφιακού κόσμου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα, οι κίνδυνοι είναι πολλοί, προειδοποιούν οι ειδικοί. Η αγορά λειτουργεί χωρίς θεσμικό πλαίσιο και είναι πολύ ασταθής. Ακόμα, είναι επιρρεπής στην κερδοσκοπία και χαρακτηρίζεται από έντονες διακυμάνσεις.

Παρ’ όλα αυτά, κάποιοι επιμένουν στον κλάδο, αναζητώντας ψηφιακά ακίνητα σε καλή τοποθεσία που θα πάρουν αξία στο μέλλον, όπως συμβαίνει και στον πραγματικό κόσμο.

Ένας επενδυτής αγόρασε ένα οικόπεδο κοντά στο κτήμα του ράπερ Snoop Dogg για 450,000 δολάρια μέσα από την εταιρεία Sandbox, ενώ τον Φεβρουάριο, ενώ ο ιταλικός οίκος μόδας Gucci ανακοίνωσε ότι είχε αγοράσει ένα οικόπεδο στην ίδια εταιρεία για να φιλοξενήσει διαφημιστική δραστηριότητα.

ΠΗΓΗ