Γυρίζουν την πλάτη στον Αύγουστο οι Ευρωπαίοι τουρίστες

 25/06/2024    10 : 31 : 53
τουρισμος αεροπλανα
63 / 100

Τα πιο οικονομικά ταξίδια και οι μήνες εκτός της περιόδου υψηλής ζήτησης κερδίζουν πλέον έδαφος. Τέταρτη επιλογή η Ελλάδα.

Την αλλαγή που διαπιστώνεται σε ό,τι αφορά τις ταξιδιωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων αποτυπώνει σε μελέτη της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC – European Travel Commission), με το κόστος των διακοπών να αποτελεί τη βασική παράμετρο που καθορίζει τις αποφάσεις των δυνάμει ταξιδιωτών.

Φέτος, το 17% των Ευρωπαίων στοχεύει να ταξιδέψει εκτός της περιόδου υψηλής ζήτησης για να κάνει πιο οικονομικές διακοπές και το 14% σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε προορισμούς που θεωρεί πιο προσιτούς οικονομικά. Μάλιστα, σύμφωνα με τη μελέτη «Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave», οι Ευρωπαίοι αναζητούν φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια, με το 13% να κάνει κράτηση νωρίτερα από το συνηθισμένο για να πετύχει την καλύτερη προσφορά και το 12% να σχεδιάζει να ταξιδέψει με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Όπως αναφέρεται, σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των Ευρωπαίων ταξιδιωτών ανησυχεί για τη συνολική αύξηση του κόστους ταξιδιού, η οποία εκτιμάται σε 6% έναντι του 2022, ενώ το 17% ανησυχεί για την οικονομική κατάστασή του.

Σε μια προσπάθεια περιορισμού των δαπανών στον προορισμό που επιλέγουν, το 17% των ταξιδιωτών μειώνει τα έξοδα για ψώνια, το 15% αναζητά φθηνότερα εστιατόρια και το 15% επιλέγει φθηνότερα καταλύματα.

Σε κάθε περίπτωση, ο πόλεμος που μαίνεται στην Ουκρανία (12%), ο υπερ-τουρισμός (9%), οι πολιτικές κρατήσεων και ακυρώσεων (9%) και πιθανές ακραίες καιρικές συνθήκες (8%) είναι οι παράγοντες που προκαλούν ανησυχία στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες.

Η Ευρώπη, πάντως, παραμένει η πρώτη επιλογή για ταξίδια τους επόμενους μήνες, με το 59% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να κάνει διακοπές εντός της Ευρώπης, ενώ το 12% στοχεύει να κάνει ταξίδι εκτός Ευρώπης, τάση που ενισχύθηκε κατά 3% σε σχέση με το 2022. Εν τω μεταξύ, η επιθυμία για ταξίδια εσωτερικού περιορίστηκε σε ποσοστό 6% και μόλις το 26% των ταξιδιωτών επιλέγει μια απόδραση στη χώρα του τους επόμενους μήνες.

Η Ισπανία παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους ταξιδιώτες (8%). Ακολουθούν η Γαλλία (7%) και η Ιταλία (7%) και στην τέταρτη θέση τερματίζει η Ελλάδα (5%), με την Κροατία (5%) να έπεται. Ωστόσο, συνολικά οι ταξιδιώτες που επιλέγουν να κάνουν διακοπές σε κάποιον μεσογειακό προορισμό έχουν μειωθεί σε ποσοστό 10%. Αντιθέτως, προορισμοί όπως η Τσεχική Δημοκρατία, η Βουλγαρία, η Ιρλανδία και η Δανία παρουσιάζουν αύξηση της δημοτικότητάς τους, κάτι που μπορεί να αποδοθεί στην επιθυμία των τουριστών να κάνουν διακοπές σε λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς, με πιο ήπιες θερμοκρασίες.

Σε γενικές γραμμές, όπως αποτυπώνεται στη μελέτη, ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους μειώθηκε κατά 4% σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να παραμένει υψηλός στο 69%. Οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Γερμανοί είναι οι πιο διστακτικοί ταξιδιώτες, με το 45%, το 56% και το 62% των ερωτηθέντων αντίστοιχα να κάνει σχέδια για αποδράσεις τους επόμενους μήνες. Αντίθετα, οι Γάλλοι (80%), οι Βέλγοι (79%) και οι Βρετανοί (75%) είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν την ίδια περίοδο.

Μάλιστα, παρά το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, οι Ευρωπαίοι σχεδιάζουν να κάνουν περισσότερα του ενός ταξίδια, με το 33% να στοχεύει να ταξιδέψει δύο φορές και το 26% τουλάχιστον τρεις φορές μέσα στους επόμενους μήνες. Ως προς τη διάρκεια, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες (36%) επιλέγουν να περάσουν λιγότερο από μία εβδομάδα (4-6 διανυκτερεύσεις) στον προορισμό τους, ενώ το 27% στοχεύει να μείνει 7-9 νύχτες.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}