Γιατί εκτοξεύθηκε η χρήση ιδιωτικών τζετ

Τετάρτη 05/10/2022    ΩΡΑ: 02:32:15
ιδιωτικα τζετ
69 / 100

Ενόσω η Ευρώπη συνεχίζει να αντιμετωπίζει ένα… ατελείωτο χάος στα αεροδρόμια, οι πλούσιοι φαίνεται ότι έχουν πάρει την τύχη στα χέρια τους. Πώς αλλιώς εξηγείται η εκτίναξη της χρήσης ιδιωτικών τζετ κατά σχεδόν 1/3 σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα;

Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο τον Ιούλιο, στο Λονδίνο πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 12.000 ιδιωτικές πτήσεις (+37%), με τη Νάπολη, το Άμστερνταμ και το Βερολίνο να καταγράφουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην κίνηση των ιδιωτικών τζετ (109%, 73% και 66% αντίστοιχα).

Στην εν λόγω λίστα συμπεριλαμβάνεται και το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο είδε τις απογειώσεις – προσγειώσεις ιδιωτικών αεροσκαφών να εκτοξεύονται κατά τουλάχιστον 44% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019.

Συνολικά στην Ευρώπη, η χρήση των τζετ σημείωσε αισθητή άνοδο κατά σχεδόν 30% και έφθασε σε σχεδόν 179.000 πτήσεις.

Το πανευρωπαϊκό άλμα, σύμφωνα με τους ειδικούς, έχει πολλαπλές εξηγήσεις. Η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών, το άνευ προηγουμένου «μποτιλιάρισμα» στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, οι χιλιάδες ακυρώσεις καλοκαιρινών πτήσεων, η ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια και φυσικά, η ροπή των πιο εύπορων για μεγαλύτερες ανέσεις.

Το να μην έχεις άγχος αν η πτήση σου θα φύγει στην ώρα της, αν θα καθυστερήσει ή αν θα ακυρωθεί τελείως, είναι κάτι το ασύγκριτα βολικό, επισημαίνει ο Richard Koe, διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρείας WingX. Γι’ αυτόν τον λόγο, ο αριθμός όσων για πρώτη φορά χρησιμοποιούν ιδιωτικό αεροπλάνο έχει αυξηθεί κατά έως 40%, σπεύδει να προσθέσει, μιλώντας στο Bloomberg.

Υψηλόβαθμα στελέχη ευρωπαϊκών εταιρειών χρησιμοποιούν τις πτήσεις με τζετ, προκειμένου να αποφύγουν τις αναταράξεις στα αεροδρόμια, ενώ ταυτόχρονα οι εύποροι Αμερικανοί σπεύδουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη από την ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ.

Φυσικά, από την άλλη πλευρά, η εκτόξευση της χρήσης των ιδιωτικών αεροπλάνων έχει πυροδοτήσει έντονη περιβαλλοντική ανησυχία, λόγω των μεγάλων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, κάτι που δυσκολεύει τις ευρωπαϊκές χώρες να πετύχουν τους στόχους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

«Οι άνθρωποι συνήθιζαν να τηλεφωνούν 24 ή 48 ώρες πριν πάρουν το αεροπλάνο» τονίζει η Isabelle Clerc, επικεφαλής πωλήσεων στην Aeroaffaires. «Αυτό δεν ήταν πρόβλημα πέρυσι, αλλά φέτος αν δεν έχεςι κλείσει μία εβδομάδα νωρίτερα, τότε δεν πρόκειται να πετάξεις».

Η εντυπωσιακή άνοδος της ζήτησης έχει οδηγήσει σε εξίσου εντυπωσιακή άνοδο και τις τιμές, καθώς πέραν της έλλειψης αεροσκαφών, υπάρχει και ο παράγοντας των ακριβότερων αεροπορικών καυσίμων (+73%). Έτσι, μία ιδιωτική πτήση από το Παρίσι στη Μύκονο κοστίζει 25.000 ευρώ, ένα ποσό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με πέρυσι.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}