Γίνεται της ακρίβειας: Σε υψηλό 8ετίας τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ

 21/06/2024    04 : 56 : 18
φτωχεια
64 / 100

Υψηλό οκταετίας κατέγραψε το πρώτο πεντάμηνο του έτους το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) στα σούπερ μάρκετ κερδίζοντας πάνω από μια ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης Circana (πρώην IRI) το μερίδιο σε αξία των pl, στα οποία δεν προσμετρώνται ακόμη τα στοιχεία της Lidl, έφτασε το 17,4% από 16,3% πέρυσι. Όμως το μερίδιο αυτό υπολείπεται από τα υψηλά του 2015 που ήταν στο 19% και του 2016 που ήταν στο 18%.

Το μερίδιο που απολαμβάνουν τα pl και ο ρυθμός αύξησης της αξίας των πωλήσεων τους, +19,4% το πρώτο πεντάμηνο της φετινής χρονιάς και +16,4% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αποτυπώνει τη στροφή των καταναλωτών προς αυτά (παρά τον υψηλότερο ρυθμό ανόδου των τιμών τους) και ότι αποτελούν τον καταλύτη τη συγκράτηση του όγκου των πωλήσεων.

Παρά τις αντιθέτου εκτιμήσεις, οι πωλήσεις σε όγκο παρέμειναν επί της ουσίας σταθερές στο πεντάμηνο (+0,4%). Συνολικά στο πρώτο πεντάμηνο οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία αυξήθηκαν κατά 9,5% στα 3,664 δισ. ευρώ.

Σε ότι αφορά τις τιμές διψήφια ποσοστά ανόδου κατέγραψαν τα γαλακτοκομικά (+14,5%), τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (10,75) και τα προϊόντα καθαρισμού για το σπίτι (+13,7%). Σε επίπεδο όγκου πωλήσεων τη μεγαλύτερη ανάπτυξη κατέγραψαν τα snacks (+5,8%) με αύξηση της αξίας τους κατά 13,9% και ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με +3,8%. Στον αντίποδα οριακή μεν πτώση δε σημειώθηκε στην κατανάλωση τυποποιημένων τροφίμων (-1,3%), γαλακτοκομικών (-1,95), αλκοολούχων ποτών (-0,6%.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις το πρώτο πεντάμηνο και την καταναλωτική συμπεριφορά είναι η σημαντική αύξηση σε αξία του τζίρου των επί ζυγίω προϊόντων. Όλες οι υποκατηγορίες εμφάνισαν ανάπτυξη από 0,3% στα ψάρια μέχρι 18,2% στις σαλάτες και 11,3% στο κρέας και 14,7% στο κοτόπουλο.

Ποια όμως καταστήματα προτίμησαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους; Τα ύπερ μάρκετ οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 13% και των πολύ μικρών σούπερ μάρκετ έως 400 τ.μ. ο τζίρος των οποίων αυξήθηκε κατά 13,9%.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}