Σοκ: Στα όρια αντοχής της λειτουργούσε η γέφυρα Σερβίων

 18/05/2024    10 : 13 : 11
GEFIRA
65 / 100

Η γέφυρα Σερβίων, η μήκους 1.372 μέτρων γέφυρα που διασχίζει την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου ενώνοντας τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και είχε δοθεί στην κυκλοφορία το 1974, φαίνεται πώς είχε… αφεθεί στην τύχη της και κανείς δεν έκανε τον κόπο να την ελέγξει.

Είναι ενδεικτικό ότι ο τελευταίος έλεγχος της γέφυρας, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη δυτικής Μακεδονίας, Γιώργο Κασαπίδη, είχε γίνει το 1995 με τον τελευταίο έλεγχο, το φθινόπωρο του 2022, να αποκαλύπτει μεγάλη ρωγμή στον έκτο σπόνδυλο και οξείδωση του οπλισμού μέσα στο τσιμέντο.

Σύμφωνα με τον καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο οι ζημιές που προκαλούν εντύπωση για την έντασή τους, προκλήθηκαν πριν από πολλά χρόνια εξαιτίας ισχυρών πιέσεων, που ασκήθηκαν στα σημεία αυτά και ξεπέρασαν τους 350 τόνους τοπικά».

Σημειώνεται, δε, ότι τη συγκεκριμένη γέφυρα σχεδίασε ο Ιταλός μηχανικός, Ρικάρντο Μοράντι, ο οποίος είχε μελετήσει και σχεδιάσει τη γέφυρα της Γένοβας στην οποία δεν είχαν γίνει εργασίες συντήρησης για 25 χρόνια με αποτέλεσμα την κατάρρευση ενός τμήματος της μήκους 1,2 χλμ., στις 14 Αυγούστου του 2018, που προκάλεσε τον θάνατο 43 ανθρώπων.

«Δεν σας κρύβω πως όταν ανέλαβα το 2019 και έμαθα πως η γέφυρα κατασκευάστηκε από τον Ιταλό μηχανικό που είχε κατασκευάσει και τη γέφυρα της Γένοβας, ανησύχησα» δηλώνει ο κ. Κασαπίδης.

Από την πλευρά του ο καθηγητής στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στο πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, Στέργιος Πιτούλης, δήλωσε στην ΕΡΤ ότι η γέφυρα Σερβίων βρίσκεται στα κατώτατα όρια αντοχής.

Φυσικά η ευθύνη εδώ βαραίνει όλες τις κυβερνήσεις, αλλά αν γίνονταν το κακό, ο «μουτζούρης» πάει πάντα σε αυτόν που κυβερνάει εκείνη την στιγμή.

Η εύλογη απορία μας όμως είναι η εξής: Πόσες τέτοιες γέφυρες και πόσες δημόσιες υποδομές είναι πιθανό να είναι ακατάλληλες αυτή την στιγμή για χρήση και είναι επικίνδυνες για να προκαλέσουν τραγωδίες σαν αυτή του εγκλήματος των Τεμπών;

Τα μέτρα

Μετά την αποκάλυψη του μεγέθους του προβλήματος ανακοινώθηκε απαγόρευση της κυκλοφορίας παντός είδους οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας:

-Η κυκλοφορία των οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων και μέγιστο ύψος 4 μέτρων, τα οποία είτε έχουν αναχωρήσει από περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης είτε έχουν ως προορισμό αυτές, θα διεξάγεται ως εξής: από το 30ό χλμ της Εθνικής Οδού Κοζάνης-Λάρισας (διασταύρωση Αυλών) προς Αυλές- Γούλες- Ρύμνιο- Γέφυρα Ρυμνίου- υπό χαρακτηρισμό οδικό δίκτυο- Καισαρειά (περιφερειακή οδός)- Επαρχιακή Οδό Άνω Κώμης-Καισαρειάς. Στη συνέχεια, εκ νέου είσοδος στο υπό χαρακτηρισμό οδικό δίκτυο προς διασταύρωση με τη Δημοτική Οδό Κοζάνης-Καρυδίτσας- αριστερά προς Καρυδίτσα-δεξιά προς Δημοτική Οδό Καρυδίτσας-Λευκόβρυσης- Επαρχιακή Οδός Κοζάνης-Αιανής- Κυκλικός Κόμβος εισόδου πόλεως Κοζάνης- Βατερό- Ενωτική Οδός ή Εγνατία Οδός και αντιστρόφως.

-Η κυκλοφορία των οχημάτων αυτού του είδους με κατεύθυνση από Λάρισα προς Κοζάνη και αντίστροφα, θα διεξάγεται μέσω της Εγνατίας Οδού, είτε προς Γρεβενά είτε προς Βέροια.

-Στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, το πλάτος κυκλοφορίας περιορίζεται στα τέσσερα μέτρα και το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται στα 40χλμ/ ώρα.

-Η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων στην Εθνική Οδό Κοζάνης- Λάρισας, διεξάγεται κανονικά, «ρυθμιζόμενη από τους υφιστάμενους φωτεινούς σηματοδότες για την εναλλακτική μονοδρόμηση της οδού «από την Χ/Θ 18+900 έως την Χ/Θ 20+300 (Υψηλή Γέφυρα Σερβίων)».

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}