Τα διυλιστήρια πίσω από την αύξηση της τιμής της βενζίνης….

 25/06/2024    09 : 09 : 16
venzini
66 / 100

Ο «ακήρυχτος πόλεμος» ανάμεσα στους πρατηριούχους υγρών καυσίμων και των διυλιστηρίων μετρά πάνω τέσσερις δεκαετίες και θα διατηρηθεί όσο υπάρχει αγορά ενώ οι καταναλωτές τα …βάζουν με τους πρατηριούχους αφού είναι οι τελευταίοι στην αλυσίδα των υγρών καυσίμων που αλλάζουν τις τελικές τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου.

Η άνοδος της τιμής της βενζίνης πάνω από τα 2 ευρώ έχει πυροδοτήσει νέο γύρο αντιπαραθέσεων αναζητώντας τον ή τους υπεύθυνους για την άνοδο των τιμών των καυσίμων.

Οι πρατηριούχοι με βεβαρημένο «ποινικό μητρώο» αφού πιάνεται ο 1 στους 1000 να κερδοσκοπεί ή να νοθεύει τα καύσιμα ενώ την ίδια στιγμή η διοίκηση ενός διυλιστηρίου απαγορεύει την είσοδο κλιμακίου ελέγχου στις εγκαταστάσεις της Η υπόθεση ερευνάται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά μέχρι την έκδοση της απόφασης το βάρος πέφτει στους πρατηριούχους από τα εκατομμύρια των οδηγών των Ι.Χ.

Η διεθνής αγορά ανεβάζει τις τιμές

Οι καχύποπτοι καταναλωτές αναζητούν τους «υπόπτους» για την άνοδο των τιμών των καυσίμων ενώ ξεχνούν ότι το πετρέλαιο και τα υπό προϊόντα του καθορίζονται από την διεθνή αγορά και ειδικότερα της περιοχής μας από τα διυλιστήρια της Μεσογείου και της Ευρώπης.

Η ΠΟΠΕΚ λέει ότι ανεβαίνουν οι τιμές από τα διυλιστήρια

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) με ανακοίνωσή της δείχνει τα διυλιστήρια, σημειώνοντας στην ανακοίνωση, ότι η τιμή του καυσίμου που φεύγει από τις εγκαταστάσεις τους μαζί με τους φόρους, τον ΦΠΑ και το περιθώριο κέρδους η τιμή της αμόλυβδης ήταν στο 1,816 ευρώ το λίτρο την Τρίτη 1 Αυγούστου από 1,69 στις 30 Ιουνίου, σημειώνοντας άνοδο 11,7 λεπτά το λίτρο. Η ΠΟΠΕΚ με την ανακοίνωση στρέφει τους καταναλωτές προς τα διυλιστήρια και τα διυλιστήρια δείχνουν τη διεθνή αγορά.

Στέλεχος προσκομίζοντας ένα στοιχείο όπως αυτό της αξίας της βενζίνης ανά μετρικό τόνο που ήταν στα 830 δολάρια στις 30 Ιουνίου κα την συγκρίνει μα την αξία της βενζίνης ως προϊόν διύλισης στα 942 δολάρια ανά μετρικό τόνο την Τρίτη 1 Αυγούστου. Η διαφορά ανάμεσα στις δύο τιμές είναι 112 δολάρια.

Οι καταναλωτές χάρη στο ευρώ πληρώνουν κάτι λιγότερο χάρη στο ισχυρό ευρωπαϊκό νόμισμα.

Την ίδια στιγμή η τιμή του brent ήταν στα 74,94 δολάρια το βαρέλι στις 30 Ιουνίου και την 1η Αυγούστου στα 85 δολάρια.

Η τιμή του ενισχύθηκε κατά 11 δολάρια.

Οι χρήστες των Ι.Χ λόγω και της περιόδου των διακοπών θα βλέπουν υψηλότερες τιμές των υγρών καυσίμων λόγω αυξημένης ζήτησης. Πέρυσι τον Ιούλιο η τιμή της βενζίνης είχε φτάσει στα 2,5 ευρώ προκαλώντας πανικό στους οδηγούς διότι είχε ενισχυθεί το δολάριο έναντι του ευρώ και η τιμή του brent είχε ανέλθει στα 120 δολάρια το βαρέλι.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών των Καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν στο 1,95 ευρώ το λίτρο , η βενζίνη των 100 οκτανίων στα 2,1 ευρώ και το πετρέλαιο κίνησης στο 1,67 ευρώ.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι οι τιμές θα κινηθούν ανοδικά διότι η ημερήσια παγκόσμια ζήτηση έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ των 102 εκατομμυρίων βαρελιών ανά ημέρα. Εκτιμά ότι φέτος η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 2,2 εκατ. βαρέλια από 2 εκατ. που ήταν η αρχική της πρόβλεψη λόγω ισχυρής ζήτησης από Κίνα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}