Βάζουν τέλος στα όρια ταχύτητας;;
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία τεράστια πίεση στην Γερμανία ώστε να μπουν όρια ταχύτητας στις Άουτομπαν. Οικολογικές οργανώσεις, πολιτικά κόμματα, ακόμα και προσωπικότητες όπως ο πρωταθλητής της F1 Sebastian Vettel, έχουν προχωρήσει σε μία μεγάλη καμπάνια για την κατάργηση της ελευθερίας στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Είτε για λόγους ασφαλείας είτε για οικολογικές ανησυχίες (τα αυτοκίνητα που τρέχουν καταναλώνουν και περισσότερο άρα μολύνουν και πιο πολύ), είναι γεγονός ότι οι κινήσεις αυτές έχουν καταφέρει να πάρουν μαζί τους ένα μεγάλο μέρος του κοινού στην Γερμανία.
Όμως η απόλυτη ελευθερία στα όρια ταχύτητας είναι κάτι που για την πλειοψηφία των Γερμανών είναι χαρακτηριστικό που δεν θέλουν να πάψει να ισχύει. Και σε αυτή την μάχη βρίσκουν έναν αναπάντεχο σύμμαχο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών της χώρας, Volker Wissing, έγινε σαφές ότι δεν υπάρχει η πρόθεση να μπουν όρια ταχύτητας στο άμεσο μέλλον.
Οι λόγοι είναι πολλοί. Αρχικά, οι υψηλές τιμές στα καύσιμα έχει κάνει ένα μεγάλο μέρος των οδηγών να κινούνται σε πιο λογικές ταχύτητες.
Όμως το πιο σημαντικό είναι κάτι άλλο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αλλάξει συνολικά τις συνήθειες των οδηγών, οι οποίοι οδηγούν πιο αργά έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την μέγιστη δυνατή αυτονομία.
Επίσης τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν περιορισμό στην τελική τους ταχύτητα, συνήθως γύρω στα 180 χλμ/ώρα ή και χαμηλότερα, μία “λογική” ταχύτητα για τα μέχρι τώρα δεδομένα των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων.
Εκτός όμως από τα όρια ταχύτητας, οι Γερμανοί αντιμετωπίζουν ένα ακόμα θέμα: Την ανάγκη επέκτασης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, κάτι που θα βοηθούσε στην μείωση της συγκέντρωσης οχημάτων και έτσι στην μείωση και των εκπομπών ρύπων.
Όπως λέει ο Γερμανός υπουργός, η χώρα τα τελευταία χρόνια έχει κορεστεί από αυτοκίνητα και φορτηγά, χωρίς όμως να υπάρχει αντίστοιχη αύξηση σε δρόμους αλλά και σε μέσα σταθερής τροχιάς.
Πάντως, η επέκταση των αυτοκινητοδρόμων βρίσκει απέναντί της οικολογικές οργανώσεις και κόμματα όπως αυτό των Πρασίνων, οι οποίοι θα επιθυμούσαν τα χρήματα να δοθούν σε λύσεις που θα μείωναν την κίνηση στον υπάρχον δίκτυο και όχι να ενισχυθούν οι δια ξηράς μεταφορές ακόμα περισσότερο.