Αυτοκίνητα: Πόσο θα κοστίζουν τα ηλεκτροκίνητα το 2025…

 23/02/2024    08 : 08 : 09
ηλεκτρικα οχηματα
69 / 100

Στη μέση των σημερινών τιμών των συμβατικών οχημάτων και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να διαμορφωθεί η τιμή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2025, όπως εκτιμά ο διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο) Ευάγγελος Μπεκιάρης.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Μπεκιάρης αναγνωρίζει ότι «ακόμη δεν είναι φτηνά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», ωστόσο εξηγεί ότι ο κλιματικός νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μια πραγματικότητα και απαιτεί τον εκσυγχρονισμό της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα, με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Σημειώνει, παράλληλα, ότι το γεγονός αυτό αναμένεται να επιφέρει μειώσεις στις τιμές των ηλεκτροκίνητων και αύξηση στις τιμές των συμβατικών.

Διευκρινίζει δε, ότι σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό νόμο, τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά που θα ταξινομούνται στην Ευρώπη από το 2035 και μετά θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αυτό σημαίνει ότι από τη χρονική αυτή στιγμή (με το ενδεχόμενο κάποιου χρονικό διαστήματος προσαρμογής στα νέα δεδομένα), δεν θα μπορεί κανείς να αγοράσει πλέον ένα καινούριο συμβατικό αυτοκίνητο, ενώ θα υπάρξουν σταδιακά αντικίνητρα για όσα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας θα εξακολουθούν να κινούνται.

Η εικόνα των σταθμών φόρτισης στα επόμενα δύο χρόνια
Σε ό,τι αφορά τους σταθμούς φόρτισης, ο κ. Μπεκιάρης αναφέρει ότι σήμερα υπάρχει πράγματι ζήτημα με την επάρκεια των σταθμών μέσα στις πόλεις, όμως ευελπιστεί ότι στα επόμενα δύο χρόνια, μέσω ενεργειών από τους Δήμους της χώρας, θα υπάρξουν αξιοπρεπείς δυνατότητες φόρτισης.

Όπως λέει, τα Σχέδια Ανάπτυξης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων εκ μέρους των Δήμων χρηματοδοτούνται από την πολιτεία και προβλέπουν την ανάπτυξη ενός σταθμού φόρτισης ανά χίλιους κατοίκους για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Σε κάθε περίπτωση, τονίζει ότι το επόμενο εξάμηνο θα υπάρξει μια σαφής εικόνα για το πόσοι δημόσιοι φορτιστές υπάρχουν στη χώρα, μέσω του μητρώου φορτιστών που καταρτίζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Προτάσεις για ΣΔΙΤ και επαγωγική φόρτιση
Καταθέτοντας τις προτάσεις του ΙΜΕΤ για τη βελτίωση του επιπέδου της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, τάσσεται -επιπροσθέτως των σημερινών κρατικών χρηματοδοτήσεων για υποδομές ηλεκτροφόρτισης- και υπέρ της υιοθέτησης του Ολλανδικού μοντέλου, που προβλέπει τη δυνατότητα συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), ώστε μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών να είναι δυνατή η εγκατάσταση φορτιστών στο αστικό περιβάλλον παράλληλα με τη δυνατότητα εκμετάλλευσής τους για κάποια χρόνια.

Επιπλέον, προτείνει την υιοθέτηση της επαγωγικής φόρτισης, μέσω της οποίας τα αυτοκίνητα θα μπορούν να φορτίζουν, είτε όταν βρίσκονται σε στάθμευση, είτε την ώρα που κινούνται στη δεξιά λωρίδα του δρόμου, παίρνοντας ασύρματα μέσω μαγνητών τη φόρτιση από το έδαφος όπου θα έχουν εγκατασταθεί πηνία.

Ο κ. Μπεκιάρης επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι στον τομέα των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Ελλάδα ξεκίνησε αργά, το 2018 και σχεδόν από το μηδέν, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια κινήθηκε αξιοπρεπώς και κατάφερε να έχει μια αυξητική τάση. Γνωστοποιεί ότι προετοιμάζεται νομοθεσία για τη λειτουργία των συνεργείων για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ώστε να εκπαιδεύονται οι επαγγελματίες και να πιστοποιούνται τα συνεργεία. «Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και τα προηγούμενα χρόνια όταν η κατάσταση άλλαξε με τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο των αυτοκινήτων. Έτσι κανείς δεν ανοίγει πια στο συνεργείο τον κινητήρα με κατσαβίδι. Όλα γίνονται ηλεκτρονικά», προσθέτει.

ΠΗΓΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Την ίδια ώρα στης ΗΠΑ:

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ποια πολιτεία ετοιμάζει απαγόρευση και γιατί

Ρεπουμπλικάνοι γερουσιαστές της πολιτείας του Γουαϊόμινγκ ζητούν την απαγόρευση των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2035, για να προστατεύσουν την τοπική οικονομία.

Σχεδόν όλες οι ανεπτυγμένες χώρες του πλανήτη παρέχουν κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, ενώ πολλές από αυτές έχουν ανακοινώσει χρονικά ορόσημα για την απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κόντρα σε αυτή την παγκόσμια τάση πηγαίνουν οι Ρεπουμπλικάνοι γερουσιαστές της αμερικανικής πολιτείας του Γουαϊόμινγκ με το ψήφισμα ‘’Phasing Out New Electric Vehicle Sales by 2035’’, με το οποίο ζητούν να ενθαρρυνθούν οι πολίτες, ώστε να αγοράσουν στο μέλλον αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αντί για ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Το ψήφισμα των Ρεπουμπλικάνων γερουσιαστών του Γουαϊόμινγκ.
Οι συγκεκριμένοι γερουσιαστές αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο σε νόμο της Καλιφόρνιας, που τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Αύγουστο, σύμφωνα με τον οποίο θα απαγορευτούν από το 2035 στην επικράτεια της αμερικανικής πολιτείας οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι συντάκτες του ψηφίσματος για του Γουαϊόμινγκ βασίζονται στο επιχείρημα, ότι τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν είναι εύκολα ανακυκλώσιμα, οπότε θα πρέπει να βρεθούν ασφαλείς τρόποι για τη διαχείρισή τους ως επικίνδυνα απόβλητα. Πρόκειται για ένα σαθρό επιχείρημα, καθώς τα υλικά των μπαταριών και οι σπάνιες γαίες που περιέχουν -όπως Λίθιο, Νικέλιο και Κοβάλτιο- θεωρούνται εξαιρετικά πολύτιμα και γι’ αυτό ανακυκλώνονται σε ποσοστό άνω του 90%, ενώ δεν καταλήγουν φυσικά σε… χωματερές.

Οι Ρεπουμπλικάνοι πολιτικοί του Γουαϊόμινγκ αναφέρονται επίσης στην απουσία ενός επαρκούς δικτύου φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, παραβλέποντας την απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης, να τοποθετηθούν τα επόμενα χρόνια σε όλη την επικράτεια της χώρας 500.000 ισχυροί ταχυφορτιστές, που θα ‘’γεμίζουν’’ τη μπαταρία ενός ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. μέσα σε μόλις 15 λεπτά. Η κυριότερη ένσταση των συντηρητικών γερουσιαστών του Γουαϊόμινγκ έχει να κάνει και με τη δομή της οικονομίας της πολιτείας των ΗΠΑ με τον λιγότερο πληθυσμό. Συγκεκριμένα, οι περισσότερες θέσεις εργασίας στο Γουαϊόμινγκ προέρχονται από εταιρείες παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου και από τα ανθρακωρυχεία. Έτσι καλούν οι Ρεπουμπλικάνοι τους πολίτες να σταματήσουν να αγοράζουν και να χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ώστε να απαγορευτούν έως το 2035 οριστικά οι πωλήσεις τους εντός των ορίων του Γουαϊόμινγκ. Όπως φαίνεται μάλιστα, το ψήφισμά τους θα εγκριθεί άνετα και με πλειοψηφία, καθώς οι 28 από τους 30 γερουσιαστές του Γουαϊόμινγκ είναι Ρεπουμπλικάνοι.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}