Πλειστηριασμοί: Η άνοδος και η πτώση της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ

 22/07/2024    07 : 26 : 50
πλειστηριασμοι1
68 / 100

Ένας ηλεκτρονικός πλειστηριασμός που επαναφέρει στο προσκήνιο ένα μέρος της ιστορίας του κατασκευαστικού κλάδου στη χώρα μας, έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Νοέμβριο. Στρέφεται σε βάρος της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, του κραταιού άλλοτε τεχνικού ομίλου του Παναγιώτη Πανούση και αφορά ακίνητο γραφείων στην Κηφισιά.

Συγκεκριμένα το σφυρί έχει προγραμματιστεί για τις 29 Νοεμβρίου 2023, με επισπεύδουσα την Intrum ως διαχειρίστρια των απαιτήσεων της «Vega ΙΙI NPL Finance DAC και οφειλέτης είναι η «Αττικές Κατασκευές, Τουριστικές και Λατομικές Εκμεταλλεύσεις Ανώνυμη Τεχνική και Εμπορική Εταιρεία».

Ο εκτελεστός τίτλος… ανατρέχει στο 2014 και το ποσό για το οποίο έγινε η κατάσχεση ανέρχεται σε 100.000 ευρώ πλέον τόκων και εξόδων εκτελέσεως, το οποίο αποτελεί μέρος της συνολικής επιταχθείσης απαίτησης της επισπεύδουσας και δη μέρος του επιδικασθέντος κεφαλαίου, «με τη ρητή επιφύλαξή της για την είσπραξη του υπολοίπου επιταχθέντος ποσού με άλλη αναγκαστική εκτέλεση ή αναγγελία στον ίδιο ή σε άλλο πλειστηριασμό».

Το ακίνητο στην Κηφισιά
Στο σφυρί θα βγει το δικαίωμα πλήρους κυριότητας ενός οικοπέδου, άρτιου και οικοδομήσιμου, με την επ’ αυτού διώροφη οικοδομή με υπόγειο, εντός σχεδίου πόλεως του Δήμου Κηφισιάς, στην θέση «Αγία Κυριακή ή Βελανιδιά ή Σχινάτι ή Μπελτέσι», επί της οδού Όθωνος (πρώην Β. Όθωνος) στον αριθμό 24. Το οικόπεδο έχει έκταση κατά το Κτηματολόγιο 768 τ.μ. και μέσα σε αυτό έχει ανεγερθεί διώροφη οικοδομή αποτελούμενη από υπόγειο, επιφάνειας 274,36 τ.μ., ισόγειο επιφάνειας 211,69 τ.μ. και πρώτο όροφο 191,38 τ.μ.

Σημειώνεται ότι το εν λόγω οικόπεδο, προέκυψε από την ένταξη στο σχέδιο πόλεως, ενός ενιαίου οικοπέδου, το οποίο είχε επιφάνεια 1.285,54 τ.μ.

αττι κατ

Το ακίνητο αποκτήθηκε από την ΑΤΤΙ-ΚΑΤ δυνάμει συμβολαίου συγχώνευσης (του 2002)δια της απορροφήσεως των ανωνύμων εταιρειών : α) ΑΤΕΜΚΕ Α.Τ.Ε., β) Σ. ΣΙΓΑΛΑΣ ΑΤΕ, γ) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΗΧΟΠΛΑΣΤ, δ) ΗΛΜΕΚ Α.Ε.

Η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στις 467.057 ευρώ και το ακίνητο κουβαλάει πολλά βάρη για ποσά σχεδόν 200 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων:

-Μια υποθήκη υπέρ της Αγροτικής Τράπεζας για 2,5 εκατ. ευρώ εγγραφείσα στις 31-3-2005,

-Μια προσημείωση υποθήκης υπέρ της «Α.Γ.Ε.Τ. ΗΡΑΚΛΗΣ», για 2 εκατ. ευρώ εγγραφείσα 11-8-2010,

-Μια υποθήκη υπέρ της Eurobank για 105.000 ευρώ εγγραφείσα στις 13-10-2010,

-Μια προσημείωση υποθήκης υπέρ Eurobank για 100.000 ευρώ εγγραφείσα στις 31-10-2017,

-Μια υποθήκη υπέρ της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης Τμήμα Β΄, για 159.602.653,60 ευρώ εγγραφείσα στις 7-6-2021,

-Αναγκαστικές κατασχέσεις υπέρ ιδιωτών, υπέρ του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. για 2.644.447,95 ευρώ, εγγραφείσα στις 23-5-2014, και υπέρ υπέρ της Φ.Α.Ε. Αθηνών για 26.239.794,51 ευρώ, εγγραφείσα στις 20-5-2016.

-Την αναγκαστική κατάσχεση υπέρ της Vega ΙΙI NPL Finance DAC για 100.000 ευρώ, εγγραφείσα στις 24-4-2023.

Η άνοδος και η πτώση
Η πλούσια και περιπετειώδης ιστορία της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ έχει ως πρωταγωνιστή τον Παναγιώτη Πανούση που ξεκίνησε από χειριστής μπουλντόζας και κατάφερε ιδιαίτερα στα χρόνια της χρηματιστηριακής «φούσκας» να καταστεί ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες του κατασκευαστικού κλάδου της χώρας.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 και μέχρι το 1985 ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα στην κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής, όπως των βιομηχανικών περιοχών της ΕΤΒΑ, των αποχετευτικών έργων των πόλεων Λάρισας, Βόλου, Ιωαννίνων, Ρεθύμνου και άλλων έργων οδοποιίας.

Στο διάστημα 1986-1993, συμμετείχε δυναμικά στην κατασκευή έργων, όπως ο Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τρίπολης, ο Αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, καθώς και σε εγγειοβελτιωτικά και έργα του ΟΣΕ, της ΔΕΗ κλπ. Παράλληλα επέκτεινε τη δραστηριότητά της στον τομέα των ιδιωτικών και οικοδομικών έργων.
Σταθμός υπήρξε το 1994 όταν η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αντλώντας σημαντικού ύψους κεφάλαια, ενώ ο Π. Πανούσης προχώρησε στην εξαγορά άλλων προβληματικών εισηγμένων κατασκευαστικών εταιρειών. Έναν χρόνο μετά απέκτησε εργοληπτικό πτυχίο Η΄ τάξης, γεγονός που την πλάσαρε μεταξύ των ισχυρών ομίλων της εποχής.

Το 1997 ανέλαβε σημαντικά έργα, όπως η Παράκαμψη Λάρισας, τμήματα της Εγνατίας Οδού, τμήματα του Αεροδρομίου των Σπάτων, του νέου Αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Θεσσαλονίκης και η κατασκευή σήραγγας, χωματουργικών και λοιπών έργων στη νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης (περιοχή Πλαταμώνα- Λεπτοκαρυάς). Σε όλη τη διάρκεια της πενταετίας 1994-1998 ανέπτυξε συνεργασία με μεγάλες ξένες τεχνικές εταιρίες.

Την ίδια περίοδο προχώρησε στην εκτέλεση αυτοχρηματοδοτούμενων έργων, όπως των κτιρίων, γραφείων και καταστημάτων του Ιδρύματος Ερρίκος Ντυνάν. Η εταιρεία κατασκεύασε στο πλαίσιο αυτό το Πολιτεία business Center, σε αντάλλαγμα της αντιπαροχής με την οποία υλοποίησε το -παρακείμενο- νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Παράλληλα συνέχισε την κατασκευή άλλων σημαντικών έργων, όπως του νέου Αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Κορίνθου (τμήμα Μέγαρα-Κακιά Σκάλα και τμήμα Κινέττα-Άγιοι Θεόδωροι) του Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης κ.α.

Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το διάστημα 2005- 2006, ανέλαβε σημαντικές εργολαβίες στην Εγνατία Οδό, όπως και σύμβαση για τα έργα στο Πέταλο του Μαλιακού. Το 2007 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ απέκτησε το 21,5% του μετοχικού κεφαλαίου της, χωρίς όμως να υπάρξει η προσδοκώμενη συνέχεια.

Κάπου εκεί αρχίζει και η σταδιακή πτώση της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, αφενός λόγω της αδυναμίας υλοποίησης ορισμένων έργων, όπως το καζίνο του Φλοίσβου, αφετέρου λόγω των υψηλών δανείων, της έλλειψης νέων έργων την περίοδο της κρίσης, αλλά και των οφειλών του Δημοσίου.

Έτσι, υποχρεώθηκε αρχικά να πουλήσει το 2010 το μεγάλο «ασημικό» της που δεν ήταν άλλο από το ποσοστό 9,8% στην Αττική Οδό, το οποίο κατέληξε στην Αγροτική Τράπεζα έναντι 113 εκατ. ευρώ. Ούτε αυτό όμως στάθηκε ικανό να την σώσει καθώς ακολούθησε η αίτηση υπαγωγής της στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα.

Στο «φόντο» αυτών των εξελίξεων υπήρξαν εμπλοκές με ορισμένες μετοχές «φούσκες» και με το παραδικαστικό κύκλωμα, αλλά ακόμη και σύλληψη του επικεφαλής της για οφειλές ύψους 7,9 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο.

Η σημερινή εικόνα
Η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, ωστόσο παραμένει και σήμερα ενεργή, αν και στερείται ουσιαστικής δραστηριότητας, ενώ ο Π. Πανούσης εξακολουθεί να κατέχει τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου.

Με βάση τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2021, η εταιρεία είχε μηδενικό κύκλο εργασιών με τις συσσωρευμένες ζημιές να ανέρχονται σε 224,33 εκατ. ευρώ και τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις σε 214,49 εκατ. ευρώ.

Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με τους πλειστηριασμούς, όπως των γραφείων της Πολιτεία business Center επί της λεωφόρου Μεσογείων, την περίοδο 2017-18 καθώς και έκτασης στο βιομηχανικό πάρκο Ντρασέζα στην Αυλώνα, η οποία αποκτήθηκε από τον όμιλο Σαράντη.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}