Ασφάλιση σπιτιού: Πώς να αντιδράσετε για να αποζημιωθείτε άμεσα και σωστά
Ασφάλιση σπιτιού: Και φτάνει η στιγμή εκείνη που συμβαίνει κάποια ζημιά στο σπίτι σας! Ευτυχώς έχετε προνοήσει και το σπίτι σας είναι ασφαλισμένο αλλιώς η ζημιά αυτή θα μπορούσε να διαταράξει δραστικά τον οικογενειακό σας προϋπολογισμό. Και ακολουθεί το ερώτημα, «τώρα τι πρέπει να κάνω;»
Καταρχάς αξίζει να διευκρινίσουμε το εξής. Δεν υπάρχει συμβόλαιο που να καλύπτει τα πάντα, γι’ αυτό και στο αφιέρωμα αυτό δώσαμε μεγάλη σημασία σε κάποιες από τις βασικές εξαιρέσεις ενώ την ίδια στιγμή σας τονίσαμε ότι πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε τον ασφαλιστικό σας διαμεσολαβητή και να διαβάζετε το ασφαλιστήριο σας συμβόλαιο.
Πάμε τώρα στο ερώτημα σας, τι θα κάνουμε σε περίπτωση που συμβεί κάποια ζημιά στην κατοικία μας;
Το πρώτο και σημαντικότερο είναι από την πρώτη στιγμή που θα διαπιστώσετε τη ζημιά, να ενεργήσετε άμεσα με σκοπό τον περιορισμό των καταστροφών και της διάσωσης των περιεχομένων σας που πιθανών να κινδυνεύουν από το γεγονός που προκάλεσε τις ζημιές.
Παράδειγμα σε περίπτωση διαρροής νερού, θα πρέπει να κλείσουμε την κεντρική παροχή νερού και να μετακινήσουμε τα έπιπλα που έχουν βραχεί με σκοπό να αποφύγουμε περεταίρω ζημιά σε αυτά. Το πιο πάνω είναι πολύ σημαντικό αφού μπορεί να συναντήσετε και σχετική προϋπόθεση στους όρους του συμβολαίου σας.
Το επόμενο επίσης σημαντικό, που σε κάποιες περιπτώσεις είναι και το πρώτο που πρέπει να κάνουμε, είναι να ειδοποιήσουμε τις υπηρεσίες άμεσης βοήθειας. Παράδειγμα σε περίπτωση φωτιάς που δεν μπορούμε να σβήσουμε άμεσα, θα πρέπει πρώτα να ειδοποιήσουμε την πυροσβεστική υπηρεσία ενώ σε περίπτωση κλοπής ή κακόβουλης ενέργειας την αστυνομία ή σε περίπτωση που έχουμε τραυματισμό, ασθενοφόρο.
Αυτό είναι σημαντικό γιατί μπορεί η ασφαλιστική σας εταιρεία να χρειαστεί τις εκθέσεις από την αστυνομία ή την πυροσβεστική κατά τη διάρκεια της εξέτασης της αξίωσης σας.
Ακολούθως πρέπει να ειδοποιήσετε την ασφαλιστική σας εταιρεία ή τον ασφαλιστικό σας διαμεσολαβητή. Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να προβείτε σε οποιεσδήποτε επιδιορθώσεις χωρίς τη συγκατάθεση της εταιρείας σας επειδή μπορεί αυτό να αποτελέσει λόγο για την ασφαλιστική σας εταιρεία να αρνηθεί την κάλυψη.
Με τη βοήθεια του ασφαλιστικού σας διαμεσολαβητή θα πρέπει να συμπληρώσετε το έντυπο απαίτησης της εταιρείας που είναι ασφαλισμένο το σπίτι σας. Τα πιο συνήθη που θα χρειαστεί να συμπληρώσετε είναι τα στοιχεία του συμβολαίου, η ημερομηνία και η ώρα της ζημιάς, η περιγραφή τόσο του συμβάντος όσο και της ζημιάς που προκλήθηκε. Σε ορισμένες περιπτώσεις, για να μπορέσει η εταιρεία σας να σας αποζημιώσει, θα πρέπει η ζημιά να δηλωθεί εντός συγκεκριμένου αριθμού ημερών από το συμβάν.
Σε κάθε περίπτωση το σημαντικό είναι να ενημερώσετε την εταιρεία σας ή τον ασφαλιστικό σας διαμεσολαβητή το συντομότερο δυνατό και να συνεργαστείτε με την ασφαλιστική σας εταιρεία για την σωστή σας αποζημίωση.
Οι καλύψεις που έχετε επιλέξει και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο σας θα καθορίσουν εάν η ζημιά που έχετε υποστεί εμπίπτει στους ασφαλισμένους κινδύνους. Επίσης από την τελική σας αποζημίωση θα αποκοπεί η απαλλαγή που ισχύει για την συγκεκριμένη κάλυψη ενώ εάν κάποια κάλυψη έχει ανώτερο όριο, τότε αυτό θα είναι και το μέγιστο που θα αποζημιωθείτε ανεξάρτητα με το ύψος της ζημιάς.