Απειλή πλέον τα social media για τις τράπεζες

 16/04/2024    12 : 11 : 24
σοσιαλ
61 / 100

Σε αναζήτηση λύσεων για τη διαχείριση κινδύνων σχετικά με την επιρροή των μέσω κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται οι τραπεζίτες, μετά την κατάρρευση της Silicon Valley Bank πριν από δύο μήνες από μια διαδικτυακής αναταραχής που προκάλεσε τριγμούς στον κλάδο.

Στις αίθουσες συνεδριάσεων των διοικητικών συμβουλίων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, τα στελέχη επινοούν προγράμματα και σχέδια για την αντιμετώπιση των διαδικτυακών απειλών, συμπεριλαμβανομένων των φημών γύρω από την υγεία των τραπεζών που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκροές καταθέσεων ή να επιβαρύνουν τη μετοχή, σύμφωνα με στελέχη του τραπεζικού κλάδου και αναλυτές που μίλησαν στο Reuters.

Οι κινήσεις αυτές, οι οποίες δεν έχουν αναφερθεί προηγουμένως, υπογραμμίζουν τις επείγουσες προσπάθειες των τραπεζών να προσαρμοστούν στις αλλαγές των καιρών, να αποτρέψουν τους καταθέτες από το να προκαλέσουν bank run ή να σταματήσουν τις διαδικτυακές επιθέσεις εναντίον των μετοχών τους από short sellers.

Σε επανεξέταση των στρατηγικών

Οι τράπεζες αναλαμβάνουν δράση, επανεξετάζοντας το ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως δυνητικού κινδύνου και όχι ως εργαλείου μάρκετινγκ, αφού τα tweets που αμφισβητούσαν την οικονομική υγεία της SVB ώθησαν τους πελάτες να αποσύρουν 1 εκατομμύριο δολάρια ανά δευτερόλεπτο από τους λογαριασμούς τους πριν η τράπεζα χρεοκοπήσει στις 10 Μαρτίου.

“Ο κίνδυνος από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν πρωτίστως κίνδυνος φήμης, αλλά τώρα έχει μετατραπεί σε κίνδυνο φυγής καταθέσεων, δηλαδή είναι υπαρξιακός”, δήλωσε ο Sumeet Chabria, ιδρυτής της ThoughtLinks, μιας εταιρείας παροχής συμβουλών και μελετών που συνεργάζεται με τράπεζες.

Ο Greg Becker, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Silicon Valley Bank, κατηγόρησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως “πρωτοφανή” παράγοντα για την πτώση της τράπεζας.

Οι καταθέτες απέσυραν 42 δισ. δολάρια από την SVB μέσα σε 10 ώρες, έγραψε στην κατάθεσή του στην Επιτροπή Τραπεζών της Γερουσίας τη Δευτέρα.

Η ταχεία πτώση της SVB άφησε άναυδες τις αγορές.

Στις 8 Μαρτίου, η τράπεζα ανακοίνωσε ότι πωλούσε τίτλους και αντλούσε κεφάλαια.
Καθώς οι ανησυχίες για την οικονομική της υγεία κλιμακώνονταν, οι πελάτες της τεχνολογικής βιομηχανίας της Bay Area έγραφαν στο Twitter τις ανησυχίες τους και απέσυραν κεφάλαια μέσω εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας ή ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Μετά την SVB και η First Republic Bank

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της First Republic Bank, Michael Roffler, κατηγόρησε επίσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την κατάρρευσή της δύο μήνες αργότερα.

“Ήταν μια κλήση αφύπνισης για ορισμένες μικρότερες τράπεζες, οι οποίες εργάζονται τώρα για την επικαιροποίηση των δυνατοτήτων αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης και κινδύνου, μαζί με τα σχέδια επιχειρησιακής συνέχειας για την αντιμετώπιση αυτής της απειλής”, δήλωσε ο Chabria.

Στελέχη και διευθυντές τραπεζών έχουν δώσει εντολή στις εταιρείες τους να προσθέσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα προγράμματα διαχείρισης κινδύνου, σύμφωνα με στελέχη περιφερειακών τραπεζών που μίλησαν στο Reuters.
Τα τμήματα κινδύνου “έχουν επιστρατευτεί για να καταρτίσουν λεπτομερώς ένα σχέδιο που επιτρέπει στις τράπεζες να μετρήσουν τον κίνδυνο που σχετίζεται με το διαδίκτυο, να προετοιμαστούν για αυτόν και να ανταποκριθούν σε αυτόν”, δήλωσε ένα από τα στελέχη.

“Βάλτε τα στη θέση τους”

Οι τράπεζες επικοινωνούν επίσης με τους πελάτες που παραπονιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αντιμετωπίσουν γρήγορα τα προβλήματά τους.

“Θέλουμε να το καταπνίξουμε εν τη γενέσει του”, δήλωσε το δεύτερο στέλεχος.
Αυτό που διαδραματίστηκε στην SVB θα μπορούσε εύκολα να συμβεί και αλλού, δήλωσε ο Greg Hertrich, επικεφαλής των στρατηγικών καταθέσεων στις ΗΠΑ στη Nomura.

“Κάθε τράπεζα που δεν δίνει προσοχή στην παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην επίδραση που μπορεί να έχει στη συμπεριφορά των καταθέσεων, προσφέρει στον εαυτό της, στους ενδιαφερόμενους φορείς της και κυρίως στους καταθέτες της, μια αρκετά σημαντική κακή υπηρεσία”, δήλωσε ο Hertrich.

Οι μικρότερες τράπεζες επικεντρώνονται στο να εντοπίσουν ποιοι είναι οι καταθέτες τους και να αξιοποιήσουν τα μέλη της κοινότητας με επιρροή για να αντιμετωπίσουν τυχόν παραπληροφόρηση, δήλωσε ο Lindsey Johnson, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Καταναλωτών Τραπεζών, μιας ομάδας της οποίας τα μέλη κατέχουν περιουσιακά στοιχεία ύψους 15,1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ή περίπου το 68% του συνόλου των ΗΠΑ.

“Πολλές τράπεζες υιοθετούν μια προληπτική προσέγγιση στην επικοινωνία με τους πελάτες τους για να μεταφέρουν το σωστό μήνυμα”, δήλωσε η ίδια.

Η ενημέρωση περιλαμβάνει “την παροχή στοιχείων και πόρων στη βάση των καταθετών τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, Twitter και LinkedIn”, είπε.
Οι μεγαλύτερες τράπεζες λαμβάνουν επίσης υπόψη τους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της JPMorgan, Jamie Dimon, ανέφερε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως παράγοντα στην αποτυχία της SVB, και η διευθύνουσα σύμβουλος της Citigroup Inc, Jane Fraser, τα χαρακτήρισε “πλήρη αλλαγή του παιχνιδιού”.

Καθώς οι καταρρεύσεις των τραπεζών SVB και Signature κλόνισαν την εμπιστοσύνη στις περιφερειακές τράπεζες, η μετοχή της First Republic σημείωσε βουτιά.

Μια σανίδα σωτηρίας καταθέσεων ύψους 30 δισ. δολαρίων από 11 μεγάλες τράπεζες δεν σταμάτησε την πτώση της, ούτε οι μαρτυρίες πελατών που δημοσίευσε στο LinkedIn για να στηρίξει την εμπιστοσύνη.
Η First Republic κατασχέθηκε από τις ρυθμιστικές αρχές και αγοράστηκε από την JPMorgan νωρίτερα αυτό το μήνα.

Ο ρόλος των αρχών

Οι ρυθμιστικές αρχές, επίσης, παρακολουθούν.

Τόσο η Ομοσπονδιακή Εταιρεία Ασφάλισης Καταθέσεων των ΗΠΑ όσο και η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ υπογράμμισαν τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία έχει επιταχύνει τις τραπεζικές συναλλαγές.

Το Συμβούλιο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ένας διεθνής οργανισμός, διερευνά επίσης τον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πρόσφατη αναταραχή της αγοράς.

Ενώ ορισμένες τράπεζες έχουν ένα σχέδιο παιχνιδιού, άλλες εξακολουθούν να αγωνίζονται, δήλωσε αναλυτής.

“Υπάρχουν τόσα πολλά εργαλεία παρακολούθησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σήμερα, αλλά η χρήση αυτών των εργαλείων συχνά ανατίθεται σε φθαρμένες ομάδες μάρκετινγκ ή σε τρίτους προμηθευτές”, δήλωσε ο Jim Perry, ανώτερος στρατηγικός αναλυτής της Market Insights.

“Οι τράπεζες γνωρίζουν τους κινδύνους και αρχίζουν να καταλαβαίνουν ότι πρέπει να αφιερώσουν περισσότερους ανθρώπινους πόρους στην παρακολούθηση των κοινωνικών μέσων, απλώς δεν έχει γίνει προτεραιότητα για πολλές μικρές τράπεζες”, πρόσθεσε ο Perry.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}