Αναστενάζουν στα POS οι επαγγελματίες

 17/04/2024    08 : 52 : 05
καρτες
63 / 100

Λαϊκές αγορές και πανηγύρια, περίπτερα, ταξί, ψιλικατζίδικα, ασφαλιστικές διαφημιστικές εταιρείες, θέατρα, κινηματογράφοι πρέπει μέσα σε τέσσερις ημέρες να έχουν παραγγείλει μηχάνημα, αλλά οι τράπεζες αρνούνται να δεχτούν αιτήσεις όταν υπάρχουν οφειλές ή θέτουν μη ρεαλιστικές απαιτήσεις.

Μόλις 4 εργάσιμες ημέρες απομένουν μέχρι την εκπνοή της προθεσμίας που έχει θέσει το υπουργείο Οικονομικών για να παραγγείλουν και να εγκαταστήσουν POS και οι τελευταίες κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματιών που μέχρι τώρα δεν υποχρεώνονταν να έχουν: από λαϊκές αγορές και πανηγύρια έως περίπτερα, ταξί, ψιλικατζίδικα, ασφαλιστικές και διαφημιστικές εταιρείες, θέατρα και κινηματογράφοι.

Ωστόσο, όπως έχουν καταγγείλει επαγγελματικές ενώσεις και επιμελητήρια, οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις βρίσκονται αντιμέτωπες με πολλαπλά εμπόδια με κίνδυνο να χάσουν την προθεσμία χωρίς δική τους ευθύνη και να επιβαρυνθούν με πρόστιμα. Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα είναι ότι οι τράπεζες αρνούνται να δεχτούν τις αιτήσεις για χορήγηση POS όταν υπάρχουν οφειλές, γεγονός που αυτόματα θέτει εκτός εκατοντάδες χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις.

Αλλωστε σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών το 56% των μικρομεσαίων έχει αρρύθμιστα χρέη, με το 42% να χρωστάνε σε τράπεζες ή servicers. Επίσης, σύμφωνα με τις ενημερώσεις επαγγελματιών προς τις ενώσεις τους, πολλές τράπεζες θέτουν μη ρεαλιστικές απαιτήσεις, για παράδειγμα ζητάνε συγκεκριμένους τζίρους ή τριετή δέσμευση από τον υπόχρεο της χρήσης POS με πάγια ετήσια αποζημίωση.

«Συνέχεια δεχόμαστε τηλεφωνήματα από συναδέλφους που πηγαίνουν στις τράπεζες να κάνουν αίτηση για POS και οι τράπεζες δεν δέχονται την αίτησή τους με διάφορες προφάσεις: ότι χρωστάνε, ότι έχουν μικρό τζίρο. Βασικά φταίει η κυβέρνηση, γιατί ξέρει ότι υπάρχουν “κόκκινα” δάνεια και θα έπρεπε να έχει δώσει εντολή στις τράπεζες να συνεργαστούν» λέει στην «Εφ.Συν.» ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Γλυφάδας, Μιχάλης Κουρής. Ακόμα πιο δύσκολη είναι η κατάσταση για τους μικροεμπόρους σε λιγότερο εύπορες περιοχές. Ο Θεόδωρος Μάλλιος, πρόεδρος της Ενωσης Περιπτερούχων Αττικής και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων, λέει στην «Εφ.Συν.» ότι οι διαμαρτυρίες πέφτουν βροχή απ’ όλη την Ελλάδα, με πολλούς επαγγελματίες να καταγγέλλουν ότι οι τράπεζες όχι μόνο δεν δέχονται τις αιτήσεις τους, αλλά δεν τους δίνουν καν γραπτές απαντήσεις.

Για τα περίπτερα και άλλες μικρές επιχειρήσεις η μεγαλύτερη πληγή είναι οι πολύ υψηλές προμήθειες των τραπεζών για τη χρήση POS σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε. «Ειδικά στις κάρτες κινητής τηλεφωνίας βάζουμε και από την τσέπη μας. Μας έχει απομείνει κέρδος από 0,3% ώς 1% και η προμήθεια είναι κατά μέσο όρο 0,8%. Στις περισσότερες τράπεζες κυμαίνεται από 0,9% ώς 1,2%. Εχουμε πετύχει και καλύτερη συμφωνία, με την Εθνική για 0,5% –μάλιστα το δημοσιεύσαμε στο περιοδικό μας. Οταν όμως συνάδελφός μας από κωμόπολη της Πελοποννήσου πήγε στο τοπικό υποκατάστημα και τους έδειξε το δημοσίευμα, η εκπρόσωπος της τράπεζας αρνούνταν να της χορηγήσει άδεια POS με αυτή την προμήθεια και ζητούσε πολύ υψηλότερη».

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας έχει καταθέσει υπόμνημα στο υπουργείο Οικονομικών, ζητώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα ώστε να διευκολυνθούν οι μικρές επιχειρήσεις να παραγγείλουν και να εγκαταστήσουν POS εντός της προθεσμίας. «Πρέπει η πολιτεία να βοηθήσει τους συναδέλφους να παίρνουν το POS χωρίς αντίτιμο και να μη δημιουργούν διαρκώς προσκόμματα οι τράπεζες. Αυτή τη στιγμή το τραπεζικό σύστημα λειτουργεί ως και εχθρικά απέναντι τις μικρές επιχειρήσεις» λέει στην «Εφ.Συν.» ο αντιπρόεδρος του ΕΕΑ, Νίκος Κουγιουμτζής.

Ερώτηση για το θέμα κατέθεσε στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Κατρίνης, ζητώντας από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη χορήγηση τερματικών αποδοχής πιστωτικών καρτών στους επαγγελματίες που βρίσκονται «εγκλωβισμένοι ανάμεσα στα POS και τα πρόστιμα».

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}