Αλλάζουν όλα στην εισαγωγή αυτοκινήτων στην Ελλάδα

 19/07/2024    05 : 29 : 45
αυτοκινητα
69 / 100

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto η απόφαση από την Κυβέρνηση έχει ήδη ληφθεί και απομένουν οι λεπτομέρειες για να εφαρμοστεί οριστικά.

Πλέον είναι έτοιμο του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να εφαρμόσει ένα μέτρο που θα βάλει οριστική τάξη στην ανεξέλεγκτη εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, απομένουν οι λεπτομέρειες ώστε η εισαγωγή ταξινόμηση μεταχειρισμένων οχημάτων (να πάρει πινακίδες δηλαδή), να συνδεθεί απόλυτα με τη δήλωση του στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ).

Ουσιαστικά είναι η επιβεβαίωση των πληροφοριών που είχαμε τις αρχές του χρόνου. Τότε οι αποφάσεις πήραν παράταση, με πολλούς εμπόρους να μη σέβονται το νόμο που τόνιζε ρητά ότι ένα μεταχειρισμένο πρέπει να δηλωθεί στο Μητρώο για αν εισαχθεί, ειδάλλως προβλεπόταν πρόστιμο.

Χιλιάδες εισαγόμενα εισήχθησαν και δεν δηλώθηκαν από εμπόρους, με τα πρόστιμα σήμερα να υπολογίζονται σε δεκάδες εκατομμύρια. Η διαχείριση όλων αυτών είναι πλέον ιδιαίτερα δύσκολη, με το Υπουργείο να δείχνει αποφασισμένο να βάλει τέλος στην ανομία κάποιων εμπόρων που για τους δικούς τους λόγους δεν δηλώνουν το αυτοκίνητο – και κατά προέκταση δεν γίνονται οι ανάλογες διασταυρώσεις για να ξέρει ο αγοραστής την πραγματική κατάσταση του οχήματος που αγοράζει, ενώ κρατείτε και ιστορικό.

Μαθαίνουμε ότι τα πρόστιμα θα βεβαιωθούν κανονικά στους παραβάτες που «ξέχασαν» να δηλώσουν. Όμως ο ρόλος του Υπουργείου δεν είναι να ρίχνει πρόστιμα. Έτσι η δήλωση του εισαγόμενου οχήματος στο ΜΕΜΟ θα γίνεται υποχρεωτικά κατά την ταξινόμησή του, ειδάλλως δεν θα βγαίνουν πινακίδες κυκλοφορίας. Έτσι απλά.

Με απλά λόγια, τί είναι το ΜΕΜΟ;
Οι έμποροι και οι ιδιώτες που εισάγουν ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα θα πρέπει να εισέρχονται στο https://memo.yme.gov.gr και να αναρτούν τα έγγραφα που ορίζει η νομοθεσία που μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ο αριθμός πλαισίου, η κατηγορία, η μάρκα, το μοντέλο, ο κυβισμός του κινητήρα, οι εκπομπές CO2, η ημερομηνία λήξης του ξένου ΚΤΕΟ, ο αριθμός της Δήλωσης Άφιξης Οχήματος, ο αριθμός και η ημερομηνία του Πιστοποιητικού Ταξινόμησης, η ημερομηνία κατάθεσης αίτησης 1ης Άδειας Κυκλοφορίας στην Ελλάδα και οι εκκρεμείς ανακλήσεις ασφαλείας.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}