Αλητεία: Έκοψαν το ρεύμα σε οικογένεια με παιδί ΑμεΑ χωρίς καμιά ειδοποίηση

 29/11/2022    06 : 26 : 19
72 / 100

Αφησαν χωρίς ρεύμα οικογένεια με παιδί ΑμεΑ

«Αυτή είναι η Ελλάδα του 2022. Ποιος θα έπαιρνε την ευθύνη για το παιδί, αν πάθαινε κάτι; Ο υπάλληλος, που με καταλάβαινε, αλλά απαντούσε «αυτή είναι η διαδικασία κύριε!!!»;», ξεσπά ο πατέρας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ

Οικογένεια με παιδί με αναπηρία, που έχει ανάγκη υποστήριξης από οξυγόνο, έμεινε χθες ξαφνικά χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα στο σπίτι της για την κάλυψη των αναγκών της. Η διακοπή της ηλεκτροδότησης έγινε εντελώς απροειδοποίητα. Το αξιοσημείωτο; Χωρίς να υπάρχουν καν οφειλές από απλήρωτους λογαριασμούς.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η τετραμελής οικογένεια είδε ξαφνικά τα φώτα του νοικοκυριού να σβήνουν και από τότε ξεκίνησε ο «Γολγοθάς» της. Ενημερώθηκε, εφόσον κατέβηκε ο κεντρικός διακόπτης, ότι έχει λήξει το πιστοποιητικό ηλεκτρολογικής εγκατάστασης και ότι αυτός ήταν ο λόγος που διέκοψαν την ηλεκτροδότηση και άφησαν παιδί με αναπηρία χωρίς την απαιτούμενη υποστήριξη με οξυγόνο.

Ηταν χθες νωρίς το πρωί, όταν στο σπίτι, που νοικιάζει η τετραμελής οικογένεια, καμία ηλεκτρική συσκευή δεν λειτουργούσε. Απλήρωτοι λογαριασμοί δεν υπάρχουν για να δικαιολογούν τυχόν διακοπή, βλάβη δεν υπήρχε στο δίκτυο…

Από εκείνη τη στιγμή και μετά ο πατέρας της οικογένειας επιδόθηκε σε έναν απίστευτο αγώνα, αφενός να μάθει τι έχει συμβεί, αφετέρου να πείσει για την αναγκαιότητα της επανασύνδεσης του διαμερίσματός του με το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος.

«Εντελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα για εμάς, σήμερα (σ.σ. χθες) ο ΔΕΔΔΗΕ μας έκοψε το ρεύμα κι ενώ έχουμε πληρωμένους όλους τους λογαριασμούς. Η αιτιολογία ήταν ότι έχει λήξει το πιστοποιητικό ηλεκτρολογικής εγκατάστασης, για το οποίο όμως ουδέποτε ενημερωθήκαμε είτε εγώ, είτε ο ιδιοκτήτης του σπιτιού, το οποίο νοικιάζουμε», περιγράφει ο πατέρας μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Επικοινώνησε με τις αρμόδιες υπηρεσίες για να ζητήσει ολιγοήμερη παράταση, αλλά έγινε «μπαλάκι» μεταξύ τμήματος εξυπηρέτησης πελατών και τμήματος βλαβών. «Μιλώντας τόσο με την εξυπηρέτηση πελατών του ΔΕΔΔΗΕ, όσο και με το τμήμα βλαβών, προσπάθησα να τους εξηγήσω την κατάσταση παρακαλώντας να επανασυνδέσουν το ρεύμα κατ’ εξαίρεση λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης του παιδιού, δίνοντάς μας διορία πέντε ημερών να τακτοποιηθεί το θέμα με το πιστοποιητικό, καθώς δεν είναι ότι το αμελήσαμε, απλά για κάποιο λόγο η ειδοποίηση δεν έφτασε σε εμάς και δεν το γνωρίζαμε καν», περιγράφει ο πατέρας.

Η απάντηση που έλαβε ήταν ότι πρέπει πρώτα να κατατεθεί το σχέδιο και μόνο τότε θα γίνει επανασύνδεση. «Μιλάμε για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ημερών μέχρι να γίνουν όλα αυτά. Χωρίς ρεύμα, με παιδί ΑμεΑ», έλεγε χθες με απόγνωση στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ. Οπως εξήγησε, το παιδί του έχει ανάγκη υποστήριξης με οξυγόνο και ζεστού μπάνιου, που δεν μπορούν να εξασφαλιστούν αν δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα.

«Δεν πρόκειται για κάτι που αμελήσαμε. Δεν το γνωρίζαμε. Δεν αφήνω απλήρωτους λογαριασμούς, παρά τα υψηλά κόστη και τις οικονομικές δυσκολίες. Για την οικογένειά μου το ηλεκτρικό ρεύμα και η θέρμανση είναι ανάγκες σε πρώτη προτεραιότητα», αναφέρει.

«Αυτή είναι η διαδικασία, κύριε»

Παρά τις προσπάθειες, βρήκε τοίχο… «Με πάρα πολλές προσπάθειες να τους μεταπείσω, μιλώντας πάντα ευγενικά και με λογικά επιχειρήματα, το μόνο που κατάφερα ήταν να μου κλείνουν το τηλέφωνο λόγω μεγάλου φόρτου στο τηλεφωνικό κέντρο και να με αφήσουν στο έλεος του Θεού όσον αφορά στη φροντίδα του παιδιού, ενώ αρνούνταν να μου δώσουν να μιλήσω με κάποιον ανώτερο», αναφέρει.

Ο ίδιος απευθύνθηκε σε προσωπικό φίλο για να παρέμβει για να επανασυνδεθεί το ρεύμα. «Αυτή είναι η Ελλάδα του 2022. Ποιος θα έπαιρνε την ευθύνη για το παιδί, αν πάθαινε κάτι; Ο υπάλληλος, που με καταλάβαινε, αλλά απαντούσε «αυτή είναι η διαδικασία κύριε!!!»; Καμία ενσυναίσθηση, πλήρης αδιαφορία και καμία απολύτως προσπάθεια να βοηθήσουν τον συνάνθρωπό τους σε μια δύσκολη στιγμή, ο οποίος επί της ουσίας δεν ευθύνεται για κάτι. Ναι, μπορεί να έστειλαν μια επιστολή, που ποτέ όμως δεν παραλήφθηκε. Ας την έστελναν συστημένη, να είναι σίγουροι ότι ενημερώθηκε ο ιδιοκτήτης, μήνυμα, e-mail με αποδεικτικό ανάγνωσης. Υπάρχουν τρόποι όταν πρόκειται για κάποιο χρέος. Το να κόβουν το ρεύμα όμως σε ένα σπίτι με παιδί ΑμεΑ, αρκεί μια επιστολή…», ξεσπά στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Δεκάδες διακοπές ηλεκτροδότησης

Μετά την περιπέτεια, έχει ήδη συνεννοηθεί με τον ιδιοκτήτη του σπιτιού και σήμερα κιόλας έχει κληθεί αδειούχος εγκαταστάτης ηλεκτρολόγος, προκειμένου να ετοιμάσει το πιστοποιητικό ασφάλειας της ηλεκτρικής εγκατάστασης και να το καταθέσει στην αρμόδια υπηρεσία.

Δεν είναι όμως η μοναδική οικογένεια, που έμεινε χωρίς ρεύμα λόγω λήξης πιστοποιητικού. Δεκάδες ακόμη νοικοκυριά, που μολονότι «ματώνουν» εν μέσω ενεργειακής κρίσης να πληρώνουν λογαριασμούς για να είναι συνεπείς, είδαν τα φώτα τους να σβήνουν, επειδή… έληξαν τα πιστοποιητικά ασφάλειας των ηλεκτρικών τους εγκαταστάσεων. Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει προχωρήσει σε δεκάδες τέτοιες διακοπές τις τελευταίες ημέρες.

Σημειώνεται ότι τέτοια πιστοποιητικά ζητούνται εφόσον υπάρξει αλλαγή στο όνομα ή στον πάροχο και πρόκειται για διαδικασία που κοστίζει τουλάχιστον 60 ευρώ.

Νοικοκυριά που άλλαξαν πάροχο για να έχουν κάποιες εκπτώσεις στο ενεργειακό κόστος, επιβαρύνονται με το κόστος έκδοσης του πιστοποιητικού, που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα χρειαζόταν να εκδώσουν!

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}