Ακρίβεια: Η μεγάλη ληστεία στην Ελλάδα…

 24/02/2024    05 : 22 : 36
σουπερ μαρκετ
69 / 100

Σε απόγνωση βρίσκονται πλέον οι καταναλωτές με την ακρίβεια που έχει «χτυπήσει» και τα βασικά καταναλωτικά αγαθά, με προϊόντα όπως το λάδι, το γάλα ή το ψωμί να έχουν «τραβήξει την ανηφόρα» σε ένα ξέφρενο ράλι ανόδου των τιμών που δεν λέει να καταλαγιάσει.

Η κατάσταση αυτή που πλήττει κάθε ελληνικό νοικοκυριό, αντικατοπτρίζεται και σε όλες τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, όπως τη σημερινή, κατά τις οποίες οι οποίες δηλώνουν σε συντριπτικό ποσοστό ότι αυτό είναι και το νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.

«Δεν παίζεται η ακρίβεια, έχει φτάσει σε επίπεδα πλέον που ο καθένας σκέφτεται ακόμα και το τελευταίο ευρώ», δηλώνει καταναλωτής στην κάμερα του Alpha, με τους πολίτες να αναρωτιούνται για ποιο λόγο οι τιμές των βασικών αγαθών παραμένουν υψηλές.

«Με ένα πενηντάρικο παίρνουμε τα μισά από ό,τι παίρναμε πριν ένα μήνα», δηλώνει άλλος καταναλωτής, ενώ ο Alpha παρουσιάζει έρευνα κατά την οποία από τη σύγκριση τιμών μεταξύ της Ελλάδας και χωρών με τον ίδιο ή μικρότερο πληθυσμό, έτσι ώστε να μην εξαρτάται η τιμή από την ποσότητα των εισαγωγών, καθώς όσο μεγαλύτερη η εισαγωγή, τόσο μεγαλύτερη και η έκπτωση από την μητρική εταιρεία, προκύπτουν στοιχεία τρομακτικά για την ακρίβεια στη χώρα μας.

Ενδεικτικά σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας:

Στο Βέλγιο 1 λίτρο γάλα κοστίζει 0,89 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα γάλα το οποίο παράγεται στη χώρα μας κοστίζει 1,82 ευρώ.

Στην Πορτογαλία ένα αυγό κοστίζει 0,25 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 0,27 ευρώ.

Στη Μάλτα 150 γρ. τυρί γκούντα κοστίζουν 2,53 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα τα 200 γρ. κοστίζουν 3,38 ευρώ.

Το ψωμί, στην Κύπρο κοστίζει 1,42 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 2,24 ευρώ.

Και στο κρέας η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στις υψηλές τιμές.

Στο Βέλγιο ένα κιλό χοιρινό πωλείται στα 8,44 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα στα 8,70 ευρώ.

Καταναλωτές που ταξίδεψαν πρόσφατα σε χώρες της Ευρώπης λένε στον τηλεοπτικό σταθμό πως η Ελλάδα είναι ακριβή και σε προϊόντα όπως τα αφρόλουτρα ή τα σαμπουάν και μάλιστα κατά 2 ακόμα και 3 ευρώ.

Εντυπωσιακή είναι η διαφορά στην τιμή της σκόνης πλυντηρίου με 50 μεζούρες, που στην Κύπρο κοστίζει 11,99 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 19,85 ευρώ.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Eurostat η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων έχει κατρακυλήσει στο 56,9% το 2022, από το 87,2% το 2006.

«Οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν λιγότερα προϊόντα και υπηρεσίες από ότι στο παρελθόν και οπωσδήποτε λιγότερα από τις περισσότερες χώρες που ανήκουν στην Ευρωζώνη και αυτό γινεται επειδή οι μισοί δεν έχουν αυξηθεί αναλογικά όσο θα έπρεπε και επειδή βέβαια υπάρχει πληθωρισμός», λέει ο καθηγητής marketing στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά, Γ. Μπαλτάς.

Ο Γολγοθάς μίας οικογένειας – «Δεν είχαμε ούτε μακαρόνια, ρούχα μας δίνουν φίλοι»
«Ίσα που τα φέρνουμε βόλτα για να μην πεινάσουμε», δηλώνει στον Alpha μία μητέρα τεσσάρων παιδιών που ζει σε ένδεια καθώς είναι υποχρεωμένη να ζήσει με 1000 ευρώ τον μήνα.

«Όλα είναι ακριβά, ενοίκιο, ρεύμα», συνεχίζει ο πατέρας λέγοντας ότι «αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε πράγματα δεύτερης ποιότητας».

Οι δύο γονείς μοχθούν καθημερινά για να προσφέρουν στα παιδιά τα απαραίτητα. «Το λάδι που βάζουμε στο φαγητό είναι πολύ λίγο, δεν έχουμε απορροφητήρα». Οι δύο γονείς «χτενίζουν» τα ράφια των σούπερ μάρκετ για να βρουν τα φθηνότερα προϊόντα.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}