Έρχονται τέλη κυκλοφορίας και για τα υβριδικά ΙΧ από το 2025

 17/04/2024    08 : 57 : 47
τελη κυκλοφοριας
64 / 100

Νέο κύμα ανατιμήσεων και επιβαρύνσεων επίκειται για επιχειρήσεις και νοικοκυριά σε ευρύ φάσμα αγαθών και υπηρεσιών λόγω της πράσινης μετάβασης. Με αφετηρία το 2025 προδιαγράφεται μπαράζ αυξήσεων φόρων πανευρωπαϊκά, αλλά και στην Ελλάδα, κατ’ εφαρμογή της στρατηγικής της Ε.Ε. για μείωση των ρύπων κατά 40% έως το 2030 και κατά 60% έως το 2050. Ταυτόχρονα, όμως, η κυβέρνηση σχεδιάζει ειδικό πακέτο μέτρων στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων προκειμένου να μπορέσουν να προσαρμοστούν στις νέες καταστάσεις.

Από το newmoney.gr

Μια πρώτη χαρτογράφηση των αλλαγών που έρχονται επιχειρεί μελέτη ομάδας εργασίας του υπουργείου Οικονομικών την οποία φέρνει στο φως το «business stories». Oπως επισημαίνεται σε αυτή, «η πράσινη μετάβαση αποδεικνύεται μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που εισπράττονται και δαπανώνται οι πράσινοι φόροι – τόσο στην Ελλάδα όσο και πανευρωπαϊκά».

Τους επόμενους μήνες πολλές επιμέρους ειδικές ομάδες θα αναλάβουν να εξειδικεύσουν όλα τα μέτρα (επιβαρύνσεις και επιδοτήσεις) που θα αρχίσουν να ισχύουν από τη νέα χρονιά. Ολα αυτά οδηγούν σε ανατιμήσεις σε ένα ευρύτατο φάσμα βασικών αγαθών και υπηρεσιών, είτε παράγονται στην Ευρώπη επειδή θα απαιτηθεί η χρήση νέων τεχνολογιών και προδιαγραφών, είτε εισάγονται από τρίτες χώρες (Ασία κ.λπ.) επειδή θα φορολογούνται αν ρυπαίνουν περισσότερο από όσο αν παράγονταν στην Ε.Ε.

Ανασχεδιασμός στα τέλη
Οι αλλαγές ξεκίνησαν ήδη από τις θαλάσσιες μετακινήσεις και μεταφορές με επιβολή επίναυλου διοξειδίου άνθρακα στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από 1/1/2024 (με εξαίρεση τα ελληνικά νησιά κάτω από 200.000 κατοίκους έως το 2030). Αμεσα αντιληπτές θα γίνουν από το 2025 και αυξήσεις στις οδικές μεταφορές, κυρίως στα τέλη κυκλοφορίας. Με τα νέα δεδομένα, τα μόνα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που θεωρείται σίγουρο ότι θα έχουν μηδενικά τέλη είναι τα ηλεκτρικά. Τα νέας τεχνολογίας που έως τώρα απαλλάσσονταν αναμένεται να επιβαρυνθούν με ένα σχετικά χαμηλό ποσό βάσει ρύπων. Για τα αυτοκίνητα παλαιότητας δεν προβλέπονται μειώσεις, αλλά κίνητρα απόσυρσης και αντικατάστασης με νέα, στο πρότυπο του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή».

Σύμφωνα με τις προτάσεις στρατηγικής της Ε.Ε. για τις οδικές μεταφορές, προβλέπεται αυστηροποίηση των προτύπων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, απαιτώντας μείωση των μέσων εκπομπών των καινούριων αυτοκινήτων κατά 55% από το 2030 και κατά 100% από το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Από το 2035 όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν θα έχουν μηδενικές εκπομπές.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}