Έρχεται αύξηση στις τιμές των καυσίμων

 30/01/2023    04 : 50 : 21
venzini
70 / 100

Μικρή αύξηση αναμένεται να καταγράψουν οι τιμές των καυσίμων από το νέο έτος καθώς τις τελευταίες ημέρες το Brent κινείται σταθερά κοντά στα 84 με 85 δολάρια ενώ από τον Ιανουάριο ψαλιδίζεται κατά 10 λεπτά η κρατική επιδότηση απευθείας στην αντλία για το πετρέλαιο θέρμανσης.

Αν και σύμφωνα με εκτιμήσεις του προέδρου πρατηριούχων υγρών καυσίμων Αττικής, Νίκο Παπαγεωργίου, η τιμή της βενζίνης δεν αναμένεται να αυξηθεί πολύ, η «νηνεμία» στην αγορά καυσίμων κίνησης των τελευταίων εβδομάδων όπου οι τιμές παρέμειναν σταθερά κάτω από το ψυχολογικό όριο των δύο ευρώ θα μπορούσε να κάνει πιο αισθητή και λιγότερο ανεκτή μια νέα αύξηση των τιμών. Έτσι, παρά το γεγονός ότι οι μετακινήσεις των Χριστουγέννων πραγματοποιήθηκαν με ένα σχετικά ανεκτό κόστος, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι ότι η επιστροφή ίσως να είναι λίγο πιο … δαπανηρή. Για το λόγο αυτό άλλωστε οι καταναλωτές φουλάρουν όχι μόνο με καύσιμα κίνησης αλλά και με πετρέλαιο θέρμανσης, η τιμή του οποίου κινείται για την ώρα στα δελεαστικά επίπεδα των 1,127 ευρώ το λίτρο αλλά από την 1η Ιανουαρίου αναμένεται να ακριβύνει λόγω της μείωσης της κρατικής επιδότησης από τα 25 λεπτά στα 15 λεπτά.

Βέβαια, οι παρεμβάσεις της αγοράς ή της κυβέρνησης δεν αποτελούν το μοναδικό παράγοντα διαμόρφωσης των τιμών. Η πορεία της ζήτησης και οι μειωμένες ροές από τη Ρωσία, ειδικά μετά από την επιβολή του νέου πακέτου κυρώσεων τον ερχόμενο Φεβρουάριο, διατηρούν το κλίμα στενότητας στην αγορά συγκρατώντας τις τιμές.

Το πετρέλαιο θα μπορούσε να επιστρέψει στα 100 δολάρια ωθώντας σε άνοδο τις εγχώριες τιμές καυσίμων
Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε να εκτιναχθεί έως και 4% το επόμενο έτος, εάν η παγκόσμια οικονομία αποτινάξει πλήρως τους περιορισμούς κατά της εξάπλωσης του COVID, δήλωσε στο Bloomberg ο διαχειριστής hedge fund Pierre Andurand. Ο Andurand αναφέρει σε ένα tweet ότι η ζήτηση πετρελαίου μπορεί να αυξηθεί κατά 3 έως 4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2023, λαμβάνοντας ώθηση από τη μετάβαση στο πετρέλαιο από το φυσικό αέριο.

Οι τιμές του αργού αυξήθηκαν πριν από λίγες εβδομάδες αφού η Κίνα παρουσίασε τις πιο σαρωτικές αλλαγές στις αυστηρές οδηγίες της για τον κορωνοϊό, συμπεριλαμβανομένης της χαλάρωσης των ταξιδιωτικών περιορισμών.

Από την άλλη πλευρά, ο Andurand υποστηρίζει ότι η ζήτηση πετρελαίου πιθανότατα θα περιοριστεί από την ταχεία ανάπτυξη του κλάδου των EV με τον αναλυτή να λέει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να εκτοπίσουν έως και 600.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα.

Ο Eric Nuttall, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Ninepoint Partners LP, δήλωσε στη Financial Post ότι οι τιμές του πετρελαίου θα επιστρέψουν στα 100 δολάρια ανά βαρέλι το 2023. συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής της Κίνας για μηδενικό Covid και της παύσης των εκδόσεων ς SPR από πολλές κυβερνήσεις το 2023. Σε συνδυασμό με τις κυρώσεις στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο της Ρωσίας, αυτό θα οδηγήσει σε άνοδο τις τιμές του πετρελαίου. Μεταξύ άλλων, προβλέπει ότι ο ενεργειακός τομέας θα συνεχίσει να έχει καλύτερη απόδοση από άλλους τομείς της αγοράς λόγω της υψηλής ζήτησης σε αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Πριν από λίγες ημέρες, η Τράπεζα της Αμερικής προέβλεψε ότι το Brent θα μπορούσε γρήγορα να ξεπεράσει τα 90 δολάρια το βαρέλι λόγω της πολιτικής της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ και ενός «επιτυχούς» οικονομικού ανοίγματος από την Κίνα. Ομοίως, νέα άνοδο στις τιμές του πετρελαίου αναμένει και η Commerzbank για το 2023, με τη γερμανική τράπεζα να εκτιμά πως ζήτηση για τον «μαύρο χρυσό» θα ανακάμψει μετά από τις πιέσεις που δέχεται μέσα στο β’ εξάμηνο του 2022.

Εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις των διεθνών οργανισμών, τότε οι τιμές των καυσίμων στην εγχώρια αγορά θα μπορούσαν να σημειώσουν σημαντική αύξηση, ξεπερνώντας και πάλι τα 2 ευρώ το λίτρο και επαναφέροντας πρόσφατες μνήμες ακρίβειας.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}