Έρχεται άγριο κυνήγι για τα εισιτήρια στα ΜΜΜ

Κυριακή 09/12/2022    12 : 20 : 27
μμμ
68 / 100

Με μήνυμα προς τους… λαθρεπιβάτες έκλεισε την ομιλία του στα εγκαίνια της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

“Θα εξετάσουμε πιο συστηματικά το ζήτημα της πιο αποτελεσματικής αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής, γιατί δεν νοείται κάποιοι να πληρώνουν και άλλοι να μην πληρώνουν. Θα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αυτό το ζήτημα”, ανέφερε ο πρωθυπουργός στο κλείσιμο της ομιλίας του στον Πειραιά.

Πράγματι, η λαθρεπιβίβαση / εισιτηριοδιαφυγή αποτελεί “μάστιγα” για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, επιφέροντας τεράστια απώλεια εσόδων, κυρίως στα λεωφορεία.

Το μέγεθος της λαθρεπιβίβασης είναι δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς, αλλά είναι εκτεταμένο στα λεωφορεία, αντίθετα πιο περιορισμένο στο μετρό, λόγω του κλειστού συστήματος.

Ωστόσο, και στο μετρό και τον ηλεκτρικό, το φαινόμενο είναι σύνηθες, αφού αρκετοί επιβάτες “κολλούν” στον προπορευόμενο συνεπή επιβάτη.

Όσοι κυκλοφορούν στα μέσα σταθερής τροχιάς παρατηρούν συχνά την εικόνα επιβατών να περνούν αμέσως μετά από επιβάτες που επικύρωσαν το εισιτήριό τους. Έτσι, δημιουργήθηκε το νέο φαινόμενο του “ηλεκτρονικού τζαμπατζή”.

Αυξάνονται οι έλεγχοι κομίστρου

Σύμφωνα με στοιχεία του Υπερταμείου, το οποίο αποτελεί τον μέτοχο του ομίλου ΟΑΣΑ, το πρώτο εξάμηνο του έτους και σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο οι έλεγχοι κομίστρου αυξήθηκαν κατά 32,8% σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, αλλά, όπως υποστηρίζουν συγκοινωνιολόγοι, το σώμα ελεγκτών κομίστρου οφείλει να ενισχυθεί και να εντατικοποιήσει τους ελέγχους.

Σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το 2020, διενεργήθηκαν 1.682.879 έλεγχοι και επιβλήθηκαν 60.705 πρόστιμα, με τη δύναμη των ελεγκτών να αποτελείται από 90 – 110 άτομα προσωπικό.

Σε κάθε περίπτωση, η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής αποτελεί προτεραιότητα, όχι μόνο για τους συνεπείς επιβάτες, οι οποίοι επικυρώνουν εισιτήρια και κάρτες, αλλά και για επιχειρησιακούς λόγους.

Η μείωση της λαθρεπιβίβασης συνιστά κρίσιμη παράμετρο για την άντληση εσόδων, δεδομένου ότι τη διετία 2020 – 21, λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, τα έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ συρρικνώθηκαν σημαντικά.

Είναι ενδεικτικό ότι οι συνολικές εισπράξεις από πωλήσεις κομίστρων, το 2020, για τον όμιλο ΟΑΣΑ ανήλθαν στα 101,1 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 50,5%, έναντι των 204,27 εκατ. ευρώ του 2019.

Το 2022 τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά, καθώς οι επικυρώσεις εισιτηρίων ολοένα και πλησιάζουν τα μεγέθη του 2019.

Στο πρώτο εξάμηνο του έτους και, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ο όμιλος ΟΑΣΑ παρουσίασε άνοδο εισπράξεων 83% και επικυρώσεων 58%.

Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2022 κατέδειξαν, σε γενικές γραμμές, ότι κάθε μήνας πλησιάζει περισσότερο στα επίπεδα “κανονικότητας” προ της πανδημίας (εισπράξεις και επικυρώσεις έτους 2019).

Είναι ενδεικτικό ότι, τόσο οι εισπράξεις, όσο και οι επικυρώσεις του πρώτου τριμήνου του έτους ανήλθαν στο 63% του πρώτου τριμήνου του 2019.

Στη συνέχεια, θετικά συνέβαλε η άνοδος του τουρισμού, καθώς στην έναρξη του καλοκαιριού, τον Ιούνιο οι επικυρώσεις ανήλθαν στο 71% και οι εισπράξεις στο 75% του Ιουνίου του 2019.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}