Ένας στους πέντε Γερμανούς δηλώνει πως δεν έχει χρήματα για διακοπές!

 18/05/2024    05 : 45 : 14
γερμανος τουριστας
66 / 100

Ακόμη και στην ευημερούσα Γερμανία πολλοί είναι εκείνοι που το φετινό καλοκαίρι δεν έχουν χρήματα για να απολαύσουν έστω και μία εβδομάδα διακοπών. Το ακριβές ποσοστό δεν είναι ξεκάθαρο. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Forsa για λογαριασμό του δικτύου RTL, ποσοστό 19% των ερωτηθέντων, δηλαδή σχεδόν ο ένας στους πέντε, δηλώνει ότι δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να κάνει διακοπές αυτό το καλοκαίρι. Όμως μία επόμενη έρευνα του Ινστιτούτου Civey σε μεγαλύτερο στατιστικό δείγμα, για λογαριασμό του περιοδικού DER SPIEGEL, ανεβάζει το ποσοστό αυτό σε 25%. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας στους τέσσερις θα στερηθεί τις διακοπές του.

Άρα προφανώς “υπάρχει θέμα”, αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι το καλοκαίρι του 2019, πριν από την πανδημία μόλις ο ένας στους επτά Γερμανούς δήλωνε σε αντίστοιχες έρευνες ότι δεν μπορεί να κάνει διακοπές. Επιπλέον, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου των Οργανώσεων για την Προστασία του Καταναλωτή (VZBV), το 56% των ερωτηθέντων θα κάνει “λιγότερες διακοπές”, ενώ το 61% θα δαπανήσει φέτος λιγότερα χρήματα για “εξόδους σε μπαρ και εστιατόρια”.

Η επικεφαλής του συνδέσμου, Ραμόνα Ποπ, δηλώνει σε γερμανικά ΜΜΕ ότι “υπάρχουν οικονομικά προβλήματα, που αναγκάζουν τον κόσμο να κάνει περικοπές σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς του. Προφανώς η κρίση συνεχίζει να επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά”.

Λιγότεροι Γερμανοί στη Γαλλία

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η γαλλική τουριστική αγορά και η “δύσκολη”, πλέον, σχέση της με το γερμανικό κοινό. Θεωρητικά η Γαλλία ήταν και παραμένει μία από τις αγαπημένες επιλογές των Γερμανών για το καλοκαίρι και αυτό ισχύει όχι μόνο για το Παρίσι και την Κυανή Ακτή, αλλά και για λιγότερο γνωστούς προορισμούς, όπως η Βρετάνη. Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία του Γαλλικού Οργανισμού Τουρισμού (ATOUT), φέτος μόλις το 6% των Γερμανών αποφάσισε να έρθει για διακοπές στη Γαλλία, ενώ το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε το 10%.

Πολλοί από όσους έρχονται, κάνουν ιδιαίτερα οικονομική διαχείριση. Κατά μέσο όρο η ημερήσια κατά κεφαλήν δαπάνη των Γερμανών τουριστών στη Γαλλία δεν ξεπερνά τα 141 ευρώ. Λιγότερα ξοδεύουν μόνο οι Βέλγοι (132 ευρώ) και οι Ιάπωνες (131 ευρώ). Στον αντίποδα, οι πιο “ανοιχτοχέρηδες” επισκέπτες είναι οι Αμερικανοί (208 ευρώ), οι Ισπανοί (180 ευρώ) και οι Κινέζοι (175 ευρώ). Συνολικά πάντως, τα έσοδα για τον γαλλικό τουρισμό δείχνουν να αυξάνονται κατά τουλάχιστον 20% σε σχέση με το 2019.

Αναζητώντας πιο οικονομικές λύσεις

Μία όλο και πιο δημοφιλής λύση για οικονομικές διακοπές είναι οι ξενώνες νεότητας (youth hotels). Ο ενδιαφερόμενος πληρώνει μία ετήσια συνδρομή στην αναγνωρισμένη εθνική ένωση ξενώνων νεότητας και, επιδεικνύοντας την ταυτότητά του, μπορεί να κλείσει ακόμη και last minute δωμάτιο, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα.

Η μεγαλύτερη εθνική ένωση στην Ευρώπη είναι η γερμανική DJH, που εκπροσωπεί 410 youth hostels. Μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa). ο πρόεδρος της DJH Όλιβερ Πέτερς επισημαίνει ότι φέτος ο αριθμός των οικογενειών που πλήρωσαν συνδρομή έχει αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με το 2022. Μόνο τους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς, λέει, είχαν δηλωθεί 50.000 οικογένειες.

Στην Ελλάδα οι ξενώνες νεότητας απευθύνονται κυρίως σε νεαρούς περιηγητές με μειωμένες απαιτήσεις ως προς την ποιότητα της διαμονής. Στη Βόρεια Ευρώπη τα πράγματα μπορεί να είναι διαφορετικά. Υπάρχουν ξενώνες, ιδιαίτερα σε λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς που δέχονται ολόκληρες οικογένειες ακόμη και σε ξεχωριστό δωμάτιο (αλλά συνήθως με κοινόχρηστους χώρους υγιεινής), προσφέροντας δυνατότητες για μία πολύ οικονομική διανυκτέρευση.

“Παρά τις πολλαπλές κρίσεις και παρά τις οικονομικές δυσκολίες, φαίνεται ότι πολλές οικογένειες θέλουν να κάνουν διακοπές και τότε μας …ανακαλύπτουν”, σχολιάζει ο Όλιβερ Πέτερς.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}