Έλληνες εφοπλιστές μπλεγμένοι σε περίεργες ιστορίες;; Το Minerva Julie και το Huelva Star…

 14/04/2024    05 : 37 : 19
efoplistes1
67 / 100

Μυστήριο με τον Nord Stream: Το ελληνικό τάνκερ Minerva Julie και οι 7 ημέρες που παρέμεινε κοντά στο σημείο της επίθεσης

Την ώρα που το ερώτημα ποιος ανατίναξε τους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream παραμένει αναπάντητο, νέες λεπτομέρειες που προκύπτουν από τις έρευνες που διεξάγονται βγαίνουν στη δημοσιότητα.

Πρόσφατα η εφημερίδα New York Times απέδωσε το σαμποτάζ σε «φιλο-ουκρανική ομάδα», αλλά χωρίς την εμπλοκή του προέδρου της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, προκαλώντας αντιδράσεις.

Ακολούθησε, η ιστοσελίδα www.businessinsider.com η οποία σε άρθρο της αναφέρεται σε κάποιες παρατηρήσεις του 29χρονου αναλυτή ανοιχτού κώδικα από την Δανία Oliver Alexander, ο οποίος πέρασε μήνες αναλύοντας δεδομένα του AIS -ναυτικό σύστημα αυτόματης αναγνώρισης- για τα πλοία που πέρασαν κοντά από την επίμαχη τοποθεσία -για την ακρίβεια τριών από τις τέσσερις εκρήξεις του αγωγού- λίγο πριν γίνει η ζημιά.

Ο αναλυτής παρατήρησε ότι το δεξαμενόπλοιο Minerva Julie χωρητικότητας 50,921 dwt, κατασκευής 2008 που ταξίδευε με ελληνική σημαία και ανήκει στον στόλο της ναυτιλιακής Minerva Marine συμφερόντων του Ανδρέα Μαρτίνου, κατευθυνόταν ανατολικά από το Ρότερνταμ όταν, στις 6 Σεπτεμβρίου, σταμάτησε απότομα στη μέση της Βαλτικής Θάλασσας.

230314134214 minerva
Από τις 6 Σεπτεμβρίου έως τις 13 Σεπτεμβρίου, το Minerva Julie βρισκόταν κοντά στο σημείο των εκρήξεων της 26ης Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία του AIS Πηγή: Insider

Σύμφωνα με τα στοιχεία του AIS, για επτά ημέρες, από τις 6 έως τις 13 Σεπτεμβρίου, το Minerva Julie έπλεε και άραζε, διασχίζοντας μια περιοχή περίπου 200 τετραγωνικών ναυτικών μιλίων πάνω από τους δύο αγωγούς φυσικού αερίου.

Στη συνέχεια το τάνκερ ταξίδεψε στο Ταλίν της Εσθονίας, πριν αγκυροβολήσει στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας στις 18 Σεπτεμβρίου. Λίγες ημέρες μετά, στις 26 Σεπτεμβρίου έγιναν οι εκρήξεις στους δύο αγωγούς.

Η εγγύτητα του Minerva Julie με το σημείο της επίθεσης επισημάνθηκε για πρώτη φορά από το φινλανδικό μέσο ενημέρωσης Verkkouutiset.

Η σύμπτωση αυτή έχει πυροδοτήσει κύμα εικασιών στο διαδίκτυο μεταξύ ερασιτεχνών ερευνητών και ειδικών της ναυτιλίας.

230314150844 μαρτίνος minerva

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει το businessinsider.com, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι οι επίσημοι ερευνητές που έχουν αναλάβει να ανακαλύψουν την αλήθεια για το σαμποτάζ στον Nord Stream δεν θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα για το Minerva Julie, καθώς το πλοίο πέρασε μια εβδομάδα κάνοντας κύκλους πάνω από το σημείο όπου σημειώθηκε η καταστροφή.

Τα στοιχεία που αποκάλυψε ο Alexander δεν υποδεικνύουν ότι το πλοίο εμπλέκεται με οποιονδήποτε τρόπο στη δολιοφθορά. Το ερώτημα που προκύπτει είναι, ωστόσο, τι μπορεί να είδε το πλήρωμα κατά την παραμονή του στο επίμαχο σημείο.

Τι λέει η εταιρεία
Εκπρόσωπος της Minerva Marine, μέσω email που έστειλε στο Insider, επιβεβαίωσε την τοποθεσία του πλοίου κατά τη διάρκεια της περιόδου των 7 ημερών και είπε ότι σταμάτησε «εν αναμονή των οδηγιών του επόμενου ταξιδιού του», σύμφωνα με την «τυπική ναυτιλιακή πρακτική».

Δεν ανέφερε εάν η εταιρεία είχε έρθει σε επαφή με τους ανακριτές, ωστόσο, επισήμανε ότι «ήταν και παραμένει πάντα στη διάθεση όλων των αρμόδιων δημόσιων αρχών σε σχέση με οποιαδήποτε έρευνα, ενεργώντας πάντα με νόμιμο και διαφανή τρόπο».

Ο Alexander διαπίστωσε ότι οι τρεις εκρήξεις σημειώθηκαν σχεδόν ακριβώς εκεί που το Minerva Julie είχε κάνει τη μεγάλη στάση του λίγες μέρες πριν, αναφέρει το businessinsider.com. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι είτε οι ιδιοκτήτες του ελληνικού τάνκερ, είτε το πλήρωμά του είναι αντικείμενο των ερευνών, οι οποίες σύμφωνα με δημοσιεύματα επικεντρώνονται σε ένα νοικιασμένο γιοτ.

Ευρωπαίοι ερευνητές φέρεται να έχουν συνδέσει τις επιθέσεις στον αγωγό με ένα νοικιασμένο σκάφος. Το γιοτ, που πιστεύεται ότι είναι ένα ιστιοφόρο 50 ποδιών εξοπλισμένο με κινητήρα 75 ίππων, λέγεται ότι ξεκίνησε στις 6 Σεπτεμβρίου, την ίδια μέρα που το Minerva Julie σταμάτησε στο μελλοντικό σημείο των εκρήξεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχές ερεύνησαν το γιοτ όπου βρήκαν ίχνη εκρηκτικών. Το Der Spiegel αναγνώρισε αυτό το γιοτ ως το Andromeda. Αρκετές φωτογραφίες του αναρτήθηκαν στο Twitter από τον Aric Toler, ερευνητή της Bellingcat.

Όπως αναφέρει το businessinsider.com, μεταξύ των ερωτημάτων που εγείρονται από τα δεδομένα τοποθεσίας AIS του Minerva Julie, είναι εάν το δεξαμενόπλοιο ήρθε σε επαφή με το κατά πολύ μικρότερο Andromeda. Ενώ επέπλεε κοντά στο σημείο της επίθεσης στα βορειοανατολικά του νησιού Bornholm, η γέφυρα του τάνκερ θα είχε πιθανώς ορατότητα περίπου 10 έως 15 μιλίων.

Δεν είναι ακόμα σαφές εάν οι ερευνητές έχουν στην κατοχή τους το ημερολόγιο του ελληνικού τάνκερ, τους χάρτες πλοήγησης ή το ιστορικό του ραντάρ, το οποίο θα μπορούσε να έχει αρχεία δραστηριότητας γύρω από τις τοποθεσίες επίθεσης κατά τη διάρκεια αυτής της επταήμερης περιόδου.

Όπως σχολιάζει το businessinsider.com, το να σταματήσει ξαφνικά το Minerva Julie για επτά ημέρες στη μέση ενός ταξιδιού, ακριβώς πάνω από το σημείο της μελλοντικής επίθεσης, είναι μια εντυπωσιακή σύμπτωση, ίσως η πιο σοβαρή περίπτωση πλοίου που βρέθηκε τη λάθος στιγμή σε λάθος μέρος, από τότε που το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given προσάραξε στη μέση της διώρυγας του Σουέζ, εμποδίζοντας την κυκλοφορία για έξι ημέρες το 2021.

«Τα πλοία δεν πηγαίνουν πάντα με πλήρη ταχύτητα από το σημείο Α στο σημείο Β», είπε στο businessinsider.com ο Steve Richter, σύμβουλος πλοίων. «Για παράδειγμα, εάν ένα πλοίο κατευθύνεται προς ένα διυλιστήριο στη Φιλαδέλφεια, μπορεί να μην υπάρχει διαθέσιμη θέση αγκυροβόλησης. Έτσι, μπορεί να κινείται αργά για να ξοδέψει χρόνο στα ανοικτά των ακτών του Ντέλαγουερ στο δρόμο του προς την ακτή. Την ίδια στιγμή, είναι ασυνήθιστο για ένα δεξαμενόπλοιο να σταματήσει τη διαδρομή του και να πλέει σε κύκλο, εκτός και αν έχει αλλαγή στις παραγγελίες ή ίσως κάποιο μηχανικό πρόβλημα».

Ένας δεύτερος ειδικός της ναυτιλίας είπε στο businessinsider.com ότι το δεξαμενόπλοιο θα μπορούσε να περίμενε εντολές για το πού θα πάει στη συνέχεια. «Κατά την εκτίμηση μου, είναι πιθανό να συμμετείχε μόνο ένα πλοίο στην επίθεση και εκατοντάδες άλλα στην περιοχή. Είναι αυτό; Θα μπορούσε, αλλά δεν είναι πιθανό».

Σύμφωνα πάντως με τον Alexander, η εγγύτητα του Minerva Julie με την έκρηξη τόσο στον χώρο όσο και στον χρόνο απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση. Είπε χαρακτηριστικά στο Insider: «Για μένα, παραείναι σύμπτωση».

ΠΗΓΗ

……………………………………………………

Οι περίεργες διαδρομές του δεξαμενόπλοιου Huelva Star συμφερόντων Θεόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου – Αποκτήθηκε ως «Cap Pierre», αντί 21, 5 εκατ., μετονομάστηκε και άλλαξε σημαία από Ελληνική σε Λιβεριανή – Το πρώτο ταξίδι Ρωσία – Ινδία, το πέρασμα από το Σουέζ και οι φορτώσεις STS (Ship to Ship) στην Ανατολική Μεσόγειο!

Τον Μάιο του 2022 στην έγκυρη νορβηγική ναυτιλιακή εφημερίδα «Tradewinds» φιλοξενήθηκε ένα άρθρο σχετικά με τις αγοραπωλησίες («S&P») δεξαμενόπλοιων.

Το άρθρο ξεκινούσε με την περιγραφή της εντυπωσιακής πώλησης του δεξαμενόπλοιου, «Cap Pierre» τύπου Suezmax κατασκευής 2004, από την βελγική εταιρεία Euronav στην ελληνικών συμφερόντων Metrostar, σχολιάζοντας ότι «Μια συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών θα συμβάδιζε με τις πρόσφατες κινήσεις της Euronav, αλλά όχι τόσο με της Metrostar…», καθώς «Η Metrostar υπό την ηγεσία του Θεόδωρου Αγγελόπουλου είναι επίσης μία εταιρία δραστήρια στις αγοραπωλησίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στα σύγχρονα δεξαμενόπλοια».

Την ίδια στιγμή, αρκετοί διεθνείς brokers που ασχολούνται με τον κλάδο του S&P ανέφεραν ότι η πώληση του «Cap Pierre» στη Metrostar έγινε έναντι 21,5 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.

Πράγματι, αυτό που προκύπτει από τις βάσεις ναυτιλιακών δεδομένων είναι ότι το πλοίο άλλαξε ιδιοκτησία, μεταβιβάστηκε στη Metrostar και μετονομάστηκε σε Huelva Star, προφανώς από το όνομα του λιμανιού Huelva στην Ισπανία, όπου πραγματοποιήθηκε η παράδοση του πλοίου από τη Euronav στη Metrostar.

Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι, παρόλο που η Euronav ήταν βελγική εταιρεία, είχε επιλέξει την Ελληνική σημαία για το «Cap Pierre», σε αντίθεση με την Metrostar που αποφάσισε να αλλάξει την υφιστάμενη Ελληνική σημαία του πλοίου με αυτήν της Λιβερίας, παρόλο που η τελευταία ανήκει στον Θεόδωρο Αγγελόπουλο, σύζυγο της Γιάννας Αγγελοπούλου, πρώην Προέδρου της Επιτροπής «Ελλάδα 2021».

Η εν λόγω απόφαση βέβαια του Έλληνα επιχειρηματία με καταγωγή από τον Βλαχοράφτη Γορτυνίας Θεόδωρου Αγγελόπουλου συνάδει μάλλον με τις μέχρι σήμερα επιλογές του, καθώς είναι γνωστό ότι κανένα από τα πλοία της Metrostar δεν φέρει την Ελληνική σημαία, ούτε απασχολεί Έλληνες ναυτικούς.

Ο ίδιος ο επιχειρηματίας άλλωστε επιθυμεί να δηλώνει πλέον κάτοικος ενός ειδυλλιακού ξενοδοχείου στο Feussiberg της Ελβετίας με άπλετη θέα στη λίμνη της Ζυρίχης, ενώ η σύζυγός του Γιάννα δηλώνει κάτοικος του αγαπημένου χειμερινού, και όχι μόνο, καταφυγίου της ελίτ Gstaad.

Όπως είναι παγκοίνως γνωστό, εντούτοις, το επίκεντρο της επιχειρηματικής, κοινωνικής και οικογενειακής ζωής τους βρίσκεται στην Αθήνα και, ειδικότερα, στη μυθική έπαυλη του Ψυχικού, όπου δεν έχουν πάψει να δεξιώνονται ανελλιπώς μέχρι σήμερα σημαίνοντα πρόσωπα και ανώτατους κυβερνητικούς αξιωματούχους.

αγγελοπουλοι

Σε κάθε περίπτωση, τα περίεργα δεν σταματούν εδώ.

Εντύπωση προκαλεί, επίσης, το γεγονός ότι μέχρι σήμερα η Metrostar δεν έχει προσθέσει το Huelva Star στον στόλο της στην ιστοσελίδα της.

Έτσι, δεν είναι γνωστό στο κοινό ότι η Metrostar διαθέτει ένα δεξαμενόπλοιο τύπου Suezmax ηλικίας 19 ετών με δυνατότητα μεταφοράς 1 εκατομμυρίου βαρελιών πετρελαίου.

Τα παραπάνω γεννούν το εύλογο ερώτημα για τον λόγο της αγοράς του και της, ταυτόχρονης, απόφασης να παραμείνει αυτή εν κρυπτώ και να μην κοινοποιηθεί.

Την απάντηση τη δίνουν, ενδεχομένως, οι πλόες του πλοίου και οι φορτοεκφορτώσεις στις οποίες εμπλέκεται.

Έτσι, κατόπιν επισταμένης έρευνας σε εξειδικευμένες βάσεις δεδομένων, προκύπτει ότι το Huelva Star στο πρώτο ταξίδι που έκανε υπό την ιδιοκτησία της Metrostar φόρτωσε στην Ust Luga της Ρωσίας και ξεφόρτωσε στο Visakhapatnam στην Ινδία.

Huelva Star

Επομένως, τέλη Απριλίου του 2022, η Metrostar έδωσε εντολή στο πλοίο της να φορτώσει πετρέλαιο στη Ρωσία, τη στιγμή που όλες οι δυτικές δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, επέβαλαν κυρώσεις στη Ρωσία και τους ολιγάρχες της λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.

Πρόκειται για την ίδια χρονική περίοδο που οι Ρώσοι εισβολείς σφυροκοπούσαν την πόλη που πήρε το όνομά της από την Παναγία, τη Μαριούπολη, οδηγώντας σε εξαθλίωση τον πληθυσμό της και καταστρέφοντας ένα από τα τελευταία εναπομείναντα και συμπαγή μέρη του Παρευξείνιου Ελληνισμού.…

Μάλιστα, το επόμενο ταξίδι του Huelva Star της Metrostar ήταν ακόμη πιο αξιοσημείωτο… Δορυφορικές εφαρμογές το εντόπισαν στις 2 Αυγούστου να διασχίζει το κανάλι του Σουέζ με κατεύθυνση προς τα βόρεια, στο δρόμο του για να φορτώσει στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Ωστόσο, μόλις 3 ημέρες αργότερα εντοπίστηκε ξανά να διασχίζει το κανάλι του Σουέζ με κατεύθυνση προς τα νότια.

Ωστόσο, 3 ημέρες δεν είναι αρκετές για να φτάσει το πλοίο σε λιμάνι φόρτωσης.

Είναι, όμως, υπεραρκετές, για να φορτώσει πετρέλαιο μέσω STS (Ship To Ship), δηλαδή να φορτώσει πετρέλαιο πλευρίζοντας άλλο πετρελαιοφόρο πλοίο.

Είναι γνωστό ότι οι φορτώσεις STS στην Ανατολική Μεσόγειο εξυπηρετούν ρωσικά φορτία πετρελαίου.

Φαίνεται ότι ο πειρασμός για τα υψηλά ναύλα που προσφέρουν εν μέσω του βάρβαρου πολέμου που εξαπέλυσε ο Πούτιν εναντίον της Ουκρανίας, αλλά ουσιαστικά του Δυτικού κόσμου, λύγισε τις όποιες ηθικές ή και νομικές αναστολές του 80χρονου σήμερα Θεόδωρου Αγγελόπουλου, αλλά και της συζύγου του Γιάννας.

Η τελευταία, άλλωστε, σε πρόσφατη συνέντευξή της στις 14 Ιανουαρίου 2023, δήλωνε στο πανελλήνιο ότι στον Θεόδωρο «άρεσε το μυαλό της» και «την έκανε συμμέτοχη» στις επιχειρήσεις του.

Μετά από αυτή τη συνέντευξη είναι πλέον δεδομένο ότι η Γιάννα Αγγελοπούλου είναι συνέταιρος του Θεόδωρου και στη Metrostar και συνεπώς με κοινή τους απόφαση αγοράστηκε το Huelva Star, αποκρύφτηκε από το στόλο της Metrostar και δραστηριοποιήθηκε στην μεταφορά ρωσικού πετρελαίου…

Με άλλα λόγια, αφότου η Γιάννα Αγγελοπούλου ολοκλήρωσε την πολυσχιδή δραστηριότητά της για τους περίλαμπρους πατριωτικούς εορτασμούς για τα 200 χρόνια από το 1821, επιχειρώντας να μεταλαμπαδεύσει σε ολόκληρη την υφήλιο τα ιδανικά της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας που πρεσβεύει η ιστορική Ελληνική Επανάσταση, αποφάσισε από κοινού με τον σύζυγό της να επενδύσουν σε ένα γερασμένο δεξαμενόπλοιο, προκειμένου να μεταφέρουν 1 εκατομμύριο ρωσικά βαρέλια πετρελαίου σε κάθε ταξίδι.

Αν το καλοσκεφτεί κανείς, όμως, ο Θεόδωρος και η Γιάννα Αγγελοπούλου με τον τρόπο αυτό δεν συμβάλλουν στη χρηματοδότηση του πολέμου του Πούτιν κατά της πολιτισμένης ανθρωπότητας;

Για όσους βέβαια έχουν καλή μνήμη, αυτό δεν θα αποτελέσει έκπληξη. Δεν ήταν παρά λίγα χρόνια νωρίτερα, όταν ο Ερντογάν είχε αγοράσει ένα από τα πλωτά γεωτρύπανα με τα οποία ασκεί τη σε βάρος της πατρίδας μας αναθεωρητική στρατηγική του στην Ανατολική Μεσόγειο.

Επρόκειτο για πλωτό γεωτρύπανο πρώην ιδιοκτησίας Θεόδωρου Αγγελόπουλου, το οποίο αγόρασε ο Ερντογάν μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας που το διαχειριζόταν καταβάλοντας ένα ελάχιστο μέρος της αρχικής αξίας του πλοίου.

Αν, λοιπόν, ο Θεόδωρος και η Γιάννα Αγγελοπούλου «χρηματοδότησαν» με αυτόν τον έμμεσο και αθέλητο ίσως τρόπο το γεωτρύπανο του Ερντογάν, προκειμένου αυτό να πλεύσει στις ελληνικές θάλασσες και να κάνει γεωτρήσεις, τότε γιατί να απέχουν από το προσοδοφόρο έργο της άμεσης χρηματοδότησης των εισβολέων της Ουκρανίας;

Σε κάθε περίπτωση, τα ερωτηματικά που γεννώνται είναι μεγάλα και αναμένουν τις απαντήσεις τους.

Αναρωτιέται κανείς πράγματι κατά πόσο είναι θεμιτό για τους πρεσβευτές οικουμενικών και, ταυτόχρονα, πατριωτικών αξιών και ιδανικών, που δηλώνουν, μάλιστα, ότι βρίσκονται στο «σταυροδρόμι» αποφάσεων για το επόμενο βήμα της δημόσιας παρουσίας τους στον τόπο, να ακολουθούν τα παραπάνω αμφιλεγόμενα αν μη τι άλλο επιχειρηματικά μονοπάτια.

Πόσο μάλλον, όταν το επιχειρηματικό ζεύγος Θεόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου, ελλείψει άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, φαίνεται ότι έχει άπλετο χρόνο να συνομιλεί με κορυφαίους κυβερνητικούς παράγοντες και να εργάζεται αδιάκοπα για τα εθνικά συμφέροντα, συμπεριλαμβανομένης κατά προτεραιότητα της ίδιας της εθνικής άμυνας…

Το ρεπορτάζ συνεχίζεται…

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}